Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

 

Van de dunlop, waar ligt het verschil met de roadsmart2 en de sportsmart ?

De Roadsmart 2 is de vorige generatie sport/tourband van Dunlop (nu de Roadsmart III).

De Sportsmart is de vorige generatie sportband van Dunlop (nu de Sportsmart 2).

 

In zijn algemeenheid zal de Sportsmart zodra deze op werktemperatuur is meer grip geven dan de Roadsmart en lichter sturen. Hij slijt ook iets sneller.

Zolang de banden nog niet op werktemperatuur zijn zal de Roadsmart meer grip geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de motor makkelijker te laten insturen is al geopperd om de S20 te monteren, die snap ik vanwege de vorm van de band...

zou het een optie zijn om de vorkpoten door de kroonplaat te laten zakken/doorsteken. Iemand al ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ga ik mee aan de gang. Heb dat idd ook al met mijn 750 ('97) gedaan 3mm en daarmee de balans beter gezet.

deze 1200 zit zo'n hyperpro streetbox in... wat zijn de instellingen voor berijder 100kg met een liefst zo sportief mogelijke rijstijl?

(snap dat het persoonlijk is maar als een van jullie hier al mee geëxperimenteerd heeft dan hoop ik daar een "voorsprong" mee te hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

 

Ik ben aan vervanging(banden) toe en lees dat er hier toch wel wat bandenkenners bij zijn, vandaar mijn vraag naar info.

 

Heb al een paar sets conti-roadattack 2 versleten, omdat deze prijs/kwaliteit vrij goed zitten, en op mijn vorige (FJR) heb ik ook met de conti's gereden. Dit jaar de conti-roadattack 2 EVO erop gelegd, en geconstateerd dat het zijvlak vd voorband wel snel slijt in verhouding tot de achterband, dit set ligt er ong 5000km op. De vorige sets gingen iets minder lang mee, maar toen was de achterband eerst versleten.

 

Even het gebruik van de motor toelichten: voor 90% gebruik ik deze om een zeer bochtrijk parcours te doen in Luxemburg (moto op trailer, en ter plaatse bochtentoer v 340km).Voor de rest beetje woon-werk.

De laatste tijd probeer ik minder snel uit te accelereren bij uitkomen van de bochten (om achterband wat te sparen)

Rijstijl: tamelijk sportief (maar toch aangepast voor openbare weg, dus geen circuit toestanden)

 

Ik was nu van plan de GT versie van de roadattack te laten leggen, of zou een sportievere band misschien langer meegaan (rekening houdend dat in mijn uitzonderlijk? geval vele kilometers op de zijvlakken worden gereden, en een tourband misschien eerder is ontworpen met een compount voor vele kilometers op het middenvlak?)

 

(beide foto's zijn van rechter zijvlak) ter info ik schrok er ook van ijzerdraad te zien aan het voorwiel, is al wel eens achteraan voorgekomen maar nog nooit op voorband!

Bandendruk na laatse rit (koude banden) 2,8 achter, 2,3 voor (normaal 2,5 vooraan, maar 0,2 te weinig lijkt me toch niet overdreven om slijtage te kunnen verantwoorden?)post-5291-0-03042700-1473512876_thumb.jpgpost-5291-0-83848600-1473512912_thumb.jpg

 

Mvg

 

Max

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit beeld is imho gevolg van een zachte compound wss icm hogere temperatuur.

Continental heeft met deze band de natweer eigenschappen proberen te verbeteren door het rubber op hellingshoek zachter te maken (ingredient 1) Door 2.3 te rijden wordt de band warmer (ingtedient 2)

 

De 1200 is hard op voorbanden dus die slijten (bijna) altijd harder dan achter, sla de draadjes er maar eens op na.

 

Als je geen natweer rijder bent en meer bochten rijdt dan snelweg moet je vlgs mij een (iets) hardere compound kiezen, een tourband komt dan qua compound wellicht beter tot z'n recht dan een supersportband want die zal mogelijk nog harder slijten vanwege de over het algemeen softere compound.

 

De keuze is dus te maken tussen grip nat/droog versus slijtage met misschien iets mindere grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit type gebruik zou ik voor een supersportband gaan.

 

Heb de Dunlop Qualifier II op mijn SuperSport liggen : heel tevreden, goede grip maar slijten wat sneller bij "pittig" rijden. Zijn ook heel gunstig qua setprijs dus een prima gelegenheid om te testen .

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...