Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

Ja dat was mij ervaring met de Pilot Road ook.  En het kan verkeren; op mijn vorige motor (Tiger Sport), heb ik 3 setjes naar volle tevredenheid versleten. Kleine slippertjes is ook mijn ervaring bij de wat koudere dagen, echter geen hele onvoorspelbare momenten. Dus wat dat betreft een prima band!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over de Pilot Road maar welke?

Tegenwoordig heb je de Road 5 (de naam "Pilot" wordt niet meer gebruikt).
De Pilot Road 4 heb ik destijds vervroegd onder de VTEC vandaan gehaald omdat die op zowel de voor als achterband last hadden van cuppen.
Ik weet niet hoe het met de gewone Road 5 of de GT staat maar de Road 5 Trail is me op de CT heel erg goed bevallen. Volgens mij zit het grootste verschil in de karkasopbouw maar de profielstructuur is volgens mij wel gelijk en dat hebben ze goed voor elkaar.
Als ik niet de soortnaam eer aan wilde doen (Allroad) dan was er geheid weer een setje Road 5 Trail onder gekomen.
Maar de CT is natuurlijk wel een heel andere motor en is alleen het frame en blok gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 1200F ook de PR4 gehad. Deze band heeft het cuppen uitgevonden. Voor en achter ging gelijk op qua slijtage. Mooi steeds als set te wisselen dus. 1200F heeft nu eenmaal een zware voorkant. Ik denk dat de Road5GT DE band is op dit moment voor deze motor. Helaas geen ervaring verder. Heb nu ook de Road5 Trail onder de CT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik (ook) Michelin-dealer ben, zijn de bovenstaande zaken voor mij redenen om niet zomaar Michelins op zware motorfietsen te adviseren.
De nieuwe Road 5 (al dan niet in de nieuwe GT-versie) heeft een veel stijver karkas dan zijn voorgangers, en heeft dit probleem dan ook duidelijk minder dan zijn voorgangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry mensen, was ff vergeten dit topic verder te checken. Foutje van mij is dat ik de Road 5 nog Pilot Road 5 noem(de) Voorde goede orde ik bedoelde dus Road 5 :wijsneus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik rij graag door en heb het afgelopen seizoen ca. 6000 km de Michelin PP3 er onder gehad. De voorband was super en slijt mooi rond zonder cuppen en was compleet op. De achterband vind ik te rond waardoor ik hem niet op de rand kon rijden en hij cupped. Af en toe had hij de neiging om vol op het gas de bocht uit een beetje opzij te stappen maar heeft nooit echt problemen gegeven. ik heb op mijn 800fi voor woon-werkverkeer de PR4's liggen die geen stap verkeerd doen, en twijfelde of ik ze op de 1200 zou leggen, maar heb voor wat extra bergweg marge toch voor een set S22 van Bridgetone gekozen. Na 600 km kan ik niet anders zeggen dan dat dit werkelijk een waanzinnige set is. Een heerlijk veilig gevoel bij hard de bocht in remmen en de achterband geeft geen krimp bij het uit-accelereren. Het voelt heerlijk neutraal en kan niet wachten tot we de grenzen weer over mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Shoot..... net mijn bandjes te vroeg gekocht.

 

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Michelin-cashbackactie is vanaf 15 Mei (hoor ik net).
Het ghrappige is dat alle vertegenwoordigers/importeurs een paar weken geleden nog aangaven dit jaar geen cashback-acties te doen.

Maar toen kwam Bridgestone met hun lekrij-garantie, en dacht de rest "dan moeten wij ook iets doen".....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heeft er iemand ervaring met de Road 5GT op een VFR 1200f dct? Ik rij nu op Dunlop roadsmart 3 en twijfel of ik de Road 5 of  de road 5 GT het beste kan nemen?

Michelin geeft  op zijn website aan de gewone Road 5 maar twijfel hier aan omdat ze dit ook deden bij de road 4. Ik heb van de road 4 ook de GT versie gehad en dat ging ook prima.

Ik lees graag jullie ervaringen met de road 5 GT als iemand die heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Metzeler Roadtec 01 SE er nu onder zitten.

Fijne en soepele band die nu na 4500 km nog steeds hetzelfde rijdt al toen hij nieuw was. Dat heb ik met een Metzeler band niet eerder ervaren. Ik zit nu op een slijtage van 2/3 gerekend vanaf nieuw. Meestal waren mijn eerdere Metzelers dan al aan vervanging toe.

Michelin banden vind ik echt helemaal niks.

Mijn mening.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag opnieuw een setje Dunlop Road Smart III laten leggen. In minder dan 13 maanden iets meer dan 12.000 km met de vorige set gedaan: 7 dagen Vercors (Alpen), 4 dagen Elzas,  een tiental dagritten van 500+ naar de Eifel, Luxemburg of de Ardennen, een korter tripje naar de Hollandse dijkjes en dan nog een paar duizend kilometer rond de kerktoren(s) in Vlaanderen. Over deze banden op de 1200F is ondertussen alles wel gezegd maar voor mij blijft het grote pluspunt dat ze tot op het laatst gewoon fijn blijven sturen. En dat is nodig ook, want binnen twee weken zijn ze alweer voor 40% opgebruikt :shit::P.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...