Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200X  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 110/80/19, achterband 150/70/17

    • Michelin Anakee 2
      0
    • Michelin Anakee 3
      3
    • Michelin Pilot Road 3
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Trailsmart
      4
    • Bridgestone BW501 / 502
      1
    • Bridgestone BT23
      1
    • Metzler Tourance
      2
    • Metzler Tourance EXP
      0
    • Conti Trail Attack
      2
    • Conti Road Attack 2
      1
    • Pirelli Scorpion Trail
      4
    • Anders *
      10


Aanbevolen berichten

Ik heb net 15000 km gedaan met mijn Bridgestone A40 achterband. En ik heb hem laten vervangen door weer een A40 omdat die goed beviel. Hij was nog niet helemaal op, maar er zat een stuk metaal in. Hij was wel niet lek, maar mogelijk beschadigd.

De voorband zit er nog steeds op en gaat nog wel een paar duizend km mee.

En cuppen? Ik weet het niet, visueel misschien, maar ik bij het rijden merk ik er niets van dus blijft de band er nog opzitten.

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de A40 in de testen iedere keer ergens in de tweede helft van de lijstjes te vinden is, is mij de band boven verwachting goed bevallen.

Echter ik heb de Scorpion Trail II besteld als volgende band. De A40 is nog niet op maar 2500 kilometer Noorwegen excl. heen- en terugreis zie ik niet goed komen met deze banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het aan mij :scratchchin:

 

Maar persoonlijk moet ik toch nog wennen aan de RoadSmart 3 of ik moet gewoon rustiger wegrijden :huh::ninja::pompomdown:

De band ligt er nu 4000 km onder en heeft nog geen zichtbare slijtage en is lekker neutraal met goede feedback.

 

Tot zover toppie :thumpup:

 

Echter legde ik hem vorige week bijna weer eens op de zijkant :unsure:

Uit de parkeergarage in Utrecht, was lekker druk, de bocht om en had gas er behoorlijk sportief erop...

Glijd de voorband een behoorlijk stuk weg :blink: dat was even flink schrikken en flink aan de correctie met voetje aan de grond enz. (kan ook zand of olie hebben gelegen, maar dat is mij niet opgevallen iig)

 

Gelukkig verder niets aan de hand en de machine onder controle kunnen houden, maar dat gebeurde toch echt niet met de MPR4. Ik heb de indruk dat je met deze band toch even wat rustiger aan moet doen wanneer hij koud is. Ook wanneer het flink afkoelt (het is nog koud) door de regen en je een parkeergarage in gaat moet je wel even opletten.

 

Toch een minpuntje.

 

Andere optie is dat ik wat rustiger aan moet doen natuurlijk :scratchchin: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkeergarages en tunnels moet je altijd wat rustiger doen want daar regent het niet dus komt er alleen troep binnen en spoelt het nooit weg.

Dat merk ik hier in de Roertunnel ook en dan ook al voordat ik over ging naar de DR3, er zijn ook al 2 motorrijders onderuit gegaan zonder dat er aanleiding lijkt te zijn geweest.

Maar het zou best kunnen dat ze iets langer nodig hebben om op temperatuur te komen en als dat zo is dan zou dat best bijgedragen kunnen hebben bij het onderuit gaan op de VTEC want die was ook wel erg snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vorige Aprilia Shiver (750cc Twin 90PK) heb ik eerst een set Michelin PR4 gehad en daarna de Dunlop Roadsmart.

De ervaringen die mensen hier hebben met de Dunlops heb ik ook gehad met de Shiver. Vooral als de banden koud waren op de frisse momenten. De Michelins gaven ook koud gewoon veel meer vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem bij de MPR4 vond ik alleen dat ze erg cuppen, op zowel voor als achterband wat de levensduur niet ten goede komt.

Het fijne was er dan ook snel vanaf en ik heb ze er ook vervroegd vanaf gehaald.

Algeheel gezien vind ik de DR3 fijner dan de MPR4 dus ik hou het lekker bij de DR3 en kijk tegen de tijd als deze vervangen moeten worden wel weer wat er dan leverbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuppen kunnen die Michelins wel maar ook met de Dunlop begon ik daar langzaam last van te krijgen. Echter heb ik die motor vroegtijdig ingeruild voor de machtige Crosstourer en kan daar dus verder niets over zeggen.

 

Ik heb overigens nog nooit een set banden tot op de draad afgereden. Van de drie sets die ik gereden heb, zijn er 2 sets vanwege een platte kant achter en cuppende voorband vroegtijdig vervangen. De Dunlop heb ik niet afgereden vanwege verkoop.

De Huidige A40 wordt vervangen vanwege de trip naar Noorwegen. Heb met de A40 overigens ook last van een platte kant maar geen of amper cuppende voorband. Die platte kant van de A40 irriteert mij veel minder dan de platte kant op de Shiver. Wellicht heeft de veel smallere band er iets mee te maken. (190 vs. 150 breed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerde topic staat nu in vtec rc46

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt zag het net pas :thumpup: aangepast

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vorige week heb ik bij Frank mijn Pirelli Scorpion Trail laten vervangen door de Dunlop Trail Smart. Deze even een klein weekje kunnen testen in het bochtige en bergachtige deel van Duitsland en ze rijden fantastisch!

De Scorpions zijn 8900 km mee gegaan.

 

post-3252-0-10016000-1495992345_thumb.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal tevreden met de DR3, vol vertrouwen door de Taunus gereden afgelopen weekend en na een goede 7k zien ze er ook nog steeds erg fris uit dus ik ben benieuwd wat de eindstand gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de Dunlop Roadsmart III eronder liggen, een fijne band (vinden wij). Deze staat helaas niet in het 'rijtje'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb Bridgetone T30 erop liggen. Bevalt op zich goed. Wel last van cupvorming aan de randen, band vreet zich op lijkt het wel.

Verder is het wel een vrij stugge band. Gezien de gelaste velgen, voel je wel dat het wiel niet 100% rond is. Volgens mij is dat met 'allroad banden' beter te behappen.

 

Wat er hierna op komt? Nog geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...