Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200X  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 110/80/19, achterband 150/70/17

    • Michelin Anakee 2
      0
    • Michelin Anakee 3
      3
    • Michelin Pilot Road 3
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Trailsmart
      4
    • Bridgestone BW501 / 502
      1
    • Bridgestone BT23
      1
    • Metzler Tourance
      2
    • Metzler Tourance EXP
      0
    • Conti Trail Attack
      2
    • Conti Road Attack 2
      1
    • Pirelli Scorpion Trail
      4
    • Anders *
      10


Aanbevolen berichten

Ik verkoop steeds meer sporttoer banden aan mensen met een allroad. Vooral conti roadattack die verkrijgbaar is in de all road bandenmaat van BMW GS.

Idem, maar dan vooral de Dunlop Roadsmart 2 en de Michelin Pilot Road 3 in de Trail-versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Trail-versie doel je dan puur op de afwijkende bandenmaat neem ik aan.

Nee, de Trail-versie is anders opgebouwd dan de straatversie. De maat is hetzelfde (110/80-19 en 150/70-17).

 

Tussen haakjes, interessante poll-uitslag hierboven! Welke is hier "anders"?

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 12500 km gereden met de standaard band, Pirelli Scorpion Trail. Achterband na 5000 km verwisseld voor een nieuwe omdat er een vakantie aan zat te komen voor zo'n 4500 km met veel passen en volle bepakking en 2 personen en dus geen risico genomen.

Huidige band is nu op 4,5 mm (nieuw 7,5 mm). Goede band maar bij nat weer geeft het mij niet het vertrouwen wat ik wel eerder heb gehad met een Michelin PR2 op mijn 800 VTec.

Wil nu een ander setje erop leggen maar weet niet wat dé band zou kunnen zijn voor de Crosstourer?

Ik ben vooral op internet aan het zoeken naar reviews en testen (oa Motorplus en motorrad). Ik rijd het gehele jaar en 99% op de weg.

Uit eerdere testen zie ik vooral de Dunlop Smartroad 2 en de Dunlop Trailmax TR91 heel goed uit de bus komen.

Wie heeft er inmiddels ervaring met deze banden op de Crosstourer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor ook goede verhalen over de gewone wegversie van Michelin

 

Michelin heeft voor de Anekee 2 en MPR3 ook in Duitsland toestemming om ze op de VFR1200X te monteren.

Blijkbaar lekker streng daar met tuv en banden: Linkje pdf

 

Bikersoracle is niet zo actief www.crosstourer.com daar in tegen wel

 

Ik zit ook aan de MPR3 weer te denken, was best fijn op de VFR1200F, de BW501/2 is weer niet fijn in de regen, dus dat gaat hem ook niet meer worden de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahh ik ben blij dat er leven in dit topic is gekomen.
Deze maand moet er ook echt een nieuw setje banden onder mn X.

12.000 met de Pirelli's gedaan, viel me niet echt tegen heb alleen nooit echt vertrouwen in de banden met nat weer gehad, niet dat er echt gekke dingen zijn gebeurd maar het was altijd het gevoel.

Stapjes opzij op wegbelijning of lasnaden in de weg vind ik niet vreemd en daar kun je volgens mij geen enkele band op afrekenen. Zo heb ik dagelijks een stukje weg met zo'n stuk lengte-naden erin en als het nat is gaat de achterkant daar nog wel eens lastig doen.

Ik verwacht eigenlijk dat geen enkele band daar probleemloos overheen rijdt met de 2 vierkante cm raakvlak die je hebt op de weg.

Gister met weinig profiel 200 km door echt ongelooflijk slecht weer gereden en geen moment grip verloren, TC heeft nooit ingegrepen en er is best doorgereden, maar wel rotondes nemen als een oud wijf met een rollator.

 

Ik heb ook al diverse fora doorgespit op zoek naar ervaringen maar wordt er niet veel wijzer van.

Echte Off-road banden hoeven er niet onder voor mij want verder dan 2x per jaar een stukje afsnijden door het gras gaat mijn offroad niet worden.

Een kennis van me heeft BT batlax-en onder zn Triumph Tiger1050 zitten, maar dat ziet er dus niet echt mooi uit. Die band hoort niet onder die bike, lastig.

Dus tsja Anakee gaan proberen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatse editie van "Das Motorrad" staat een uitgebreide test van de allroadbanden in deze maat.

Deze zal binnenkort ook wel online komen, maar de uitslag was:

1. Metzeler Tourance Next

2. Dunlop Trailmax TR91

3. Continental TrailAttack 2

4. Michelin Anakee 3 / Pirelli Scorpion Trail

6. Bridgestone Battle Wing

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ervaring na de onderzeeboot rit van vandaag. (zowel vanochtend als vanmiddag) :pompomdown:

 

De A27 tussen Huizen en Almere is een ramp voor wat betreft die bitumen strepen, niet te geloven hoeveel er daar zitten, maar de BW501 is echt een ramp, je glijd gewoon en ik heb zelfs eenmaal een stukje aquaplaning gehad :nono: Niet te geloven. OK dat was echt een geul van water waar ik in kwam, maar toch, dat behoor je met een ronde band toch niet te krijgen.

Profiel zat, ze zitten er nu net 2000 km op. (fabrieksaf)

 

Ik heb met de VFR1200F in vergelijkbaar weer gereden met de MPR3 maar die doet het echt veel beter kan ik je vertellen, ik zou sowieso NIET voor de BW's gaan

 

Ik moet er nog eens goed over nadenken of ik ze wel laat zitten tot ze glad zijn :scratchchin:

 

Ik hoor ook goede verhalen over de Metzeler inderdaad, ga ook alles eens bijhouden op dit gebied.

 

Nog een test bij Motorrad:

Welke band willen we onder de CrossTourer

 

Daar worden een tiental banden onder deze machine getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Na veel wikken en wegen vandaag de Conti Road Attack 2 erop laten zetten.

We gaan het meemaken.

Uiteindelijk 13.000 met de Pirelli Scorpions gereden, op zich zeker niet slecht, ze zijn nu wel echt helemaal af, zowel voor als achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een week voor onze vakantie heb ik de Metzler Tourance laten vervangen door de Anakee 3. In eerste instantie moest ik er erg aan wennen en vond ik het verschil met de Tourance heel erg groot. Waarschijnlijk zat dat verschil in een vierkante Tourance ten opzichte van een ronde Anakee. Na 200 kilometer was het vertrouwen 100% Inmiddels heb ik er 4500 kilometer mee gereden op droog, nat, erg nat, warm en koud (tot 0 graden boven aan de Grote Bernard pas).

 

Ik vind het een super band. Rijeigenschappen zijn altijd goed en ik ga er, zeker op nat wegdek, harder mee door een bocht. Helaas had ik een spijker in het loopvlak van mijn achterband dus die is nu exit. Donderdag kom er weer een nieuwe Anakee 3 op.

 

Dit is overigens onder de voorvader van alle crosstour modellen en dus niet op de SC70, maar de band is prima.

 

Groet,

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan het bij de SC70 zomaar een hele andere band zijn dus ik ben bang dat de informatie niet geheel on-topic is ;)

Een vriend van me die vorige week ook mee was op weekend had ook de Anakee 3 erop (op een GS1200) en die was toch wel erg spoorgevoelig op die langsrichels in de Ardennen en op birumenstrepen (meer dan bijvoorbeeld de MPR2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...