Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200X  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 110/80/19, achterband 150/70/17

    • Michelin Anakee 2
      0
    • Michelin Anakee 3
      3
    • Michelin Pilot Road 3
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Trailsmart
      4
    • Bridgestone BW501 / 502
      1
    • Bridgestone BT23
      1
    • Metzler Tourance
      2
    • Metzler Tourance EXP
      0
    • Conti Trail Attack
      2
    • Conti Road Attack 2
      1
    • Pirelli Scorpion Trail
      4
    • Anders *
      10


Aanbevolen berichten

Beetje verdwaald Nico?

Je gaat banden vervangen van een Pan en een 1200F en dan meld je dat even in het bandentopic voor de 1200X :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 00:08, Schuurmanneke zei:

Iemand al erbaring met de nieuwe T31?

Mijn T31-ers doen het prima. Zeer goede grip zowel droog als nat. Goede stabiliteit en voorspelbaar. Ben er tevreden mee. Wel op een Vtec.

aangepast door VFRouge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn MPR5 zitten er nu 14000 km op en vandaag hebben ze weer een hoop water weggewerkt, ze gaan lekker.

(alleen ga ik tegenwoordig naar Arnhem over 3 wildroosters, die zijn echt glad ook voor de MPR5 :unsure:)

 

Achterband nu wel vierkant en voorband begint met cuppen, maar valt niet tegen zo. Zal dit weekend eens meten hoeveel mm ik nu zit.

 

Waar moet ik dat eigenlijk meten bij deze ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, frank_b zei:

Mijn MPR5 zitten er nu 14000 km op en vandaag hebben ze weer een hoop water weggewerkt, ze gaan lekker.

(alleen ga ik tegenwoordig naar Arnhem over 3 wildroosters, die zijn echt glad ook voor de MPR5 :unsure:)

 

Achterband nu wel vierkant en voorband begint met cuppen, maar valt niet tegen zo. Zal dit weekend eens meten hoeveel mm ik nu zit.

 

Waar moet ik dat eigenlijk meten bij deze ?

Aangezien de achterband geen profielinsnijding in het midden heeft zou ik vlak daarnaast meten in de brede insnijding (groef).
Maar ook op de Road 5 zitten slijtindicatoren hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ze er nu zo'n 10k onder liggen en ze doen het nog steeds prima.

Ook in de regen nog steeds volop vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de platte kanten en wat cuppen aan de voorzijde, stuurde de Road 5 op de oude motor nog heel goed. Ik voelde eigenlijk maar weinig verschil tussen de oude en het verse setje. Bij het verse setje zat mijn vrouw wel achterop en bij de oude niet. Wellicht dat dit nog van invloed is geweest hoe ik de oude en nieuwe set ervaren heb.

Bij de proefrit was er nog een goede set Battlewings gemonteerd. Dit reed ook wel goed maar de Road 5 stuurt toch echt lekkerder/makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik werd tijdens de openingsrit gewezen op de achterband, ik wist dat het eraan zat te komen maar ik had nog niet gekeken hoever hij precies was.

Het is nog niet dramatisch maar ik wil toch voor het voorrijden van het buitenlandweekend een vers setje erop (ik wissel altijd per set) en dat zal zijn in het paasweekend maar het weekend ervoor hebben we nog de Lente tour van Jacob op zaterdag en de Truckrun Horst op zondag dus komt het erop neer dat als het loon binnen is dat ik een setje wil gaan bestellen.

Nou zit ik alleen te twijfelen over wat ik dit keer eronder wil hebben.

De Road 5 bevalt echt super maar jullie hebben kunnen lezen dat volgend jaar een leuke trip op de kalender staat en ik verwacht daar eigenlijk wel wat andere ondergrond dan asfalt tegen te komen. Daarbij ben ik niet (en was ik met de VTEC ook al niet) iemand die om gaat rijden als ergens het asfalt overgaat in een vorm van onverhard tenzij ik met een groep rijdt en er iemand is die (lichte) off-road niet ziet zitten.

Welke band is dan het beste geschikt zonder in te boeten aan wegligging op de verharde weg?

Tegenwoordig is er een uitgebreid gamma aan allroad banden maar ik ben door de zeer goede ervaring met de Road 5 Trail geneigd om voor de Anakee Adventure te gaan.

Iemand toevallig al ervaring met deze vrij nieuwe band?

 

Ja is weet dat deze set voor september volgend jaar allang weer vervangen is maar ik wil liever voor de tijd weten of het niet toch stiekem een afknapper is en zo een mooi avontuur verpest wordt omdat ik me erger aan de banden of niet kan genieten door een gebrek aan vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen ervaring ,maar een maatje met een Gs was tevreden over de Metzeler tourance

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ray zei:

Maar die is natuurlijk ook tevreden over de GS :scratchchin::schater:

nee niet meer :) ,hij wil een crossrunner ,maar ik bedoelde eigenlijk de tourance next

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan telt de mening al meer :39:

Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.

 

Edit: @Cock Heeft hij de Tourance Next of de Tourance Next Dual Sport?

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ray zei:

Dan telt de mening al meer :39:

Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.

Ik kijk met je mee ,en zie dan een band die ik niet ken de karoo street ,interesante materie

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de next

 

maar zijn die twee niet een dezelfde

aangepast door Cock
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...