Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200X  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 110/80/19, achterband 150/70/17

    • Michelin Anakee 2
      0
    • Michelin Anakee 3
      3
    • Michelin Pilot Road 3
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Trailsmart
      4
    • Bridgestone BW501 / 502
      1
    • Bridgestone BT23
      1
    • Metzler Tourance
      2
    • Metzler Tourance EXP
      0
    • Conti Trail Attack
      2
    • Conti Road Attack 2
      1
    • Pirelli Scorpion Trail
      4
    • Anders *
      10


Aanbevolen berichten

een paar goede lange burnouts en/of donuts zorgen ervoor dat je in no time je achterband kunt verwisselen.

Als je het vertrouwen in de band kwijt bent dan is wisselen een juiste beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ook in twijfel, het is nog niet zo als bij fleng, dat ik een rollator nodig heb in de regen :schater: (leuk gevonden fleng)

 

Maar het is niet echt een fijne band, en die bitumen sporen zijn niet te ontwijken wanneer je tussen Huizen en Almere de A27 neemt.

Daar heeft rijkswaterstaat zich helemaal uitgeleefd met die strepen, meer streep dan wegdek (zal wel met de verzakkingen in de polder te maken hebben)

 

Kortom ik moet er overheen, ach het lukt best wel hoor, gewoon losjes er over en niet remmen of fanatiek op het gas.

De motor kwispelt een beetje en het stuur ook, maar verder is het rotter in het gevoel dan dat het gevaarlijk wordt volgens mij. Kwestie van wennen en niet van schrikken.

Het meeste zit tussen de oren en mijn ervaring leert dat ook deze band wel weer grip krijgt na een klein stukje glibberen.

 

Maar de MPR4 is misschien ook wel heel aardig :scratchchin: :scratchchin:

 

Ik heb nog profiel genoeg (dat dan weer wel) en nu het kouder wordt 0,1 a 0,2 bar er minder in, snellere opwarming en iets beter gevoel op de strepen.

Ik heb de indruk dat dat bij deze band beter uitpakt dan bij de MPR3 die ik meestal 0,1 a 0,2 bar meer druk gaf.

 

Persoonlijk zit ik meer van wil ik hier mee verder in de herfst die ongetwijfeld meer regen gaat brengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ook in twijfel, het is nog niet zo als bij fleng, dat ik een rollator nodig heb in de regen :schater: (leuk gevonden fleng)

 

 

Ik heb nog profiel genoeg (dat dan weer wel) en nu het kouder wordt 0,1 a 0,2 bar er minder in, snellere opwarming en iets beter gevoel op de strepen.

Ik heb de indruk dat dat bij deze band beter uitpakt dan bij de MPR3 die ik meestal 0,1 a 0,2 bar meer druk gaf.

 

Het is een beetje beeldspraak, maar het komt blijkbaar over. ^_^

 

En een goede suggestie van de lagere bandenspanning. Misschien voel ik er niets van omdat ik niet zo kritisch ben/rij, maar het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Frank_b: Ik heb afgelopen weekend dat mooie stukje A27 vanaf Almere mogen ervaren (en gelukkig met 4 wielen...). Ik moet mijn uitspraken over bitumen stroken bijstellen, daar valt inderdaad niet tussen de strepen door te rijden! :ninja: .

Aan de andere kant, geen enkele band zal je hier kunnen helpen. Ja , spijkerbanden misschien, maar die hebben weer andere nadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, lekker stukje weg daar :r

 

En pas 1,5 jaar, waarom zou je het helemaal asfalteren als het zo ook kan :pompomdown:

 

Klopt je blijft er wel last van houden, maar met de MPR3 onder mijn 1200F vond ik het wel meevallen, als in minder erg.

Ben nog steeds aan het dubben, beetje druk dus ook nog niet echt tijd voor gehad, gelukkig nog niet echt veel regen de laatste tijd (klopt af)

Maar ik moet op voor een wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de weermannen/vrouwen mag geloven wordt het weer "testweer" .. :~

Kan ik nog een ruime week van de Bridgestones genieten... Volgende week gaan er MPR3's op.

aangepast door Fleng
Link naar reactie
Delen op andere sites

MPR3 is inderdaad een fijne band, alleen de wang is wat zacht, goed op spanning houden (ik reed zelfs met 0,1 a 0,2 bar meer er in rond)

 

@Frank, al wat bekend over de opvolger MPR4??

Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer die er is, ik wil ook niet meer te lang wachten, het was weer lekker vanochtend :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met mijn eigen motor, maar met een motor die ter beschikking was gesteld (in Zuid Frankrijk).

Wel mijn eigen fout, te dicht op mijn voorganger die ineens langzamer ging rijden in een bocht waar wat gravel lag, terwijl de 2 rijders daarvoor gewoon de schone lijn volgden. Ik had er niet op gerekend dat hij langzamer zou gaan, en moest dus uitwijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...