Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200X  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 110/80/19, achterband 150/70/17

    • Michelin Anakee 2
      0
    • Michelin Anakee 3
      3
    • Michelin Pilot Road 3
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Trailsmart
      4
    • Bridgestone BW501 / 502
      1
    • Bridgestone BT23
      1
    • Metzler Tourance
      2
    • Metzler Tourance EXP
      0
    • Conti Trail Attack
      2
    • Conti Road Attack 2
      1
    • Pirelli Scorpion Trail
      4
    • Anders *
      10


Aanbevolen berichten

ben wel benieuwd!

Ik ben zelf nog steeds goed te spreken over de Conti's, hij gaat nog steeds zo lekker makkelijk plat en in de regen, waarvan ik de afgelopen weken meer dan genoeg heb gehad, nog geen gekkigheid meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had blijkbaar al een keer gestemd, want kon alleen mijn stem verwijderen.

Na verwijdering de Michelin MPR3 gestemt. Blijkt die nog steeds 1 stem te hebben. Dat was dan blijkbaar de mijne :huh: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de nieuwe banden goed ingereden, het gladde laagje is er nu wel vanaf. :rolleyes:

Maar vertel ik hier iets nieuws als ik zeg dat de MPR3's veel beter bevallen dan de oude Bridgestone Battlewings?

Voor iedereen die nooit op onverhard komt met zijn CT, zijn de "gewone" Toer/sport banden echt de juiste keus. De CT rijdt nu gewoon weer zoals ik gewend was van mijn oude CBF'jes.

En volgens de verschillende testen maken die banden onderling geen groot verschil, zit meer in de details. In tegenstelling tot de All-Road banden waar echt wel verschil zit tussen de merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone toer/sport band is ook geen compromis tussen terrein en weg, het was ook wel te verwachten dat hij daar fijner op rijd.

 

Ik moet nog steeds, het blijft druk...

Achja het blijft een "adventure" dat geglibber met die Battlewings :) het was deze week weer lekker opzij stappen, ook daar wen je aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog steeds, het blijft druk...

Achja het blijft een "adventure" dat geglibber met die Battlewings :) het was deze week weer lekker opzij stappen, ook daar wen je aan.

 

Is het gedrag op de gladde bitumen/teer strepen niet gewoon het verschil tussen een VFR1200F en 1200X? Ik kan me voorstellen dat het rijwielgedeelte en vering van de 1200F het opzij stappen beter opvangt dan de 1200X met zijn hogere zwaartepunt en langere veerwegen. Hyperpro of niet (en die had/heb je op allebij, dus daar zit het verschil niet).

Mijn nieuwe MPR3 raakte ook even in de war toen ik over zo'n streepje reed vanmorgen. Niet veel anders dan de BattleWings denk ik, maar ik heb het nu pas één keer meegemaakt met de nieuw band, dus dat is geen bewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou goed kunnen dat de 1200F daar beter mee omgaat inderdaad :scratchchin:

 

Maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen zolang ik de BT's er nog opliggen.

 

Ach je blijft het wel voelen natuurlijk, maar op 1200F was er toch duidelijk meer grip met de MPR3 in de regen, sowieso is het een echte 'grip' band in de regen en dat is best wat waard natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Vanmiddag naar Frank toe.

Wordt wel eens tijd en nu maak ik mij er gewoon voor vrij, teveel stapjes opzij gezet, geen hobby van maken.


Nog steeds twijfelaar, ik neig naar de Conti TA2 gezien de verhalen.

Maar vanmiddag bij Frank nog meer even bomen over hoe en wat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...