Ga naar inhoud

Gezamenlijke Inkoop Pro-Oiler 2012/2013


Kleine Mol
 Delen

Aanbevolen berichten

Geen interesse... heb er al 1 :P

Voor de twijfelaars kan ik 'm in ieder geval wel aanraden en op te delen in de volgende redenen:

  • Mooi weer rijders vergeten wegens gebrek aan routine niet meer te smeren.
  • doorrijders houden de ketting schoon door de constante smering.
  • kilometervreters hoeven onderweg niet tussentijds handmatig te smeren (ik denk maar even aan de geplande 5 landenrit die ik het voorjaar ga doen).

Het eerste punt is ook van toepassing bij een handmatig smeersysteem en een volautomatisch systeem op vacuüm geeft bij stilstand ook smering dus bij langzaam rijden (drukte) en langdurende verkeerslichten met een smeerzooi als gevolg.

En nee, ik heb geen aandelen ;)

 

Wel een goede opsomming, maar:

niet alle mooiweer rijders zijn vergeetachtig (niet mooiweer rijders ook niet) en de voordelen van een handmatig systeem zijn er ook: lichtgewicht, eenvoudig(weinig storingsgevoelig), dosering heel makkelijk aan te passen aan omstandigheden en vooral goedkoop(voor minder dan 10 euro kan je er zelf een maken en monteren). Niet alle handmatige systemen zijn goed overigens, maar ik wil toch een lansje breken voor de handpomp. Bevalt mij iig nog uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen appels met peren, want de ketting wordt bij beide systemen gesmeerd. Dat Ts een interesse peiling voor de PO doet is mij duidelijk, maar wanneer, als argumentatie voor de aanschaf van PO, de voor-/nadelen van het ene systeem tegen het andere worden afgezet; is het wel goed om helder te zijn en aan te geven dat er meerder wegen zijn die naar Rome leiden, vind ik. Nou ja het is al laat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel interesse. Moet het voor mezelf wel rechtvaardigen op een paar duizend km per jaar.

Ik zal ook eens een vriend polsen (Triumph Tiger800 2011) en mijn vrouw (Fazer FZS600 2002).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hop, ik heb het topic omgezet in de inkoopactie zelf.

 

Alle mensen die zich tot nu toe hebben gemeld hebben al een PB van me gekregen.

 

Kan ik de titel van het topic ergens zelf wijzigen, of kan @VFRLoos dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je zelf aanpassen.

In je openingspost heb je rechts onderin een aantal opties die zichtbaar worden als je met de muis er overheen gaat.

Via de knop "Edit/Bewerken" kom je het scherm waar je de tekst in je topic kunt aanpassen.

Onderaan dat veld heb je de knop " use full editor/Gebruik volledige editor". Nadat je die hebt geselecteerd kom je in een veld waar je de titel ook kunt aanpassen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook wel interesse zou alleen voor een sv650 zijn als dat geen probleem is

 

Lees het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...