Ga naar inhoud

Wat was de nieuwprijs in 1993?


Susanna
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me laatst af wat de nieuwprijs voor de VFR750F in 1990-1993 was.
Mijn verzekering heeft de nieuwwaarde ingeschat op bijna 11.000 euro. Dat zou betekenen bijna 25.000 gulden in 1993. Maar wat kostte die nou echt?

En hoe lagen de prijzen van andere motoren van bijvoorbeeld Suzuki of Yamaha?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Apple app voertuiginformatie en- documentatie VWE geeft de catalogusprijs weer van je motor.

In iedergeval voor Apple, voor andere smartphones weet ik het niet.

 

Vreemd genoeg krijg ik deze gegevens niet via het internet http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx zichtbaar. Ook niet via bij de RDW.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Unive is de nieuwwaarde van mijn VFR uit 1996 € 11.796,-

Ik neem aan dat hier wel inflatie over toegepast is.

Met een gemiddelde van 2,1% per jaar kom je dan uit op € 8.399,59 en dat is dan weer ƒ 18.510,26

 

Nu ben ik iets teveel opgegroeid met de euro om iets zinnigs over gulden prijzen te zeggen, maar 18,5K klinkt me als redelijk optimistisch in de oren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rob, op de RDW site wordt 1338,- euro aan BPM opgegeven. Hoeveel procent van de nieuwwaarde was dat toen?

Op de Univé site heb ik ook nog niet gekeken, maar daar zal wel zo'n beetje hetzelfde uitrollen als bij mijn eigen verzekering; 11.000,- euro. Maar ik ben juist wel benieuwd wat de échte prijs was. Iemand die nog een oude folder met prijslijst heeft? :sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit motoplus:

1986: fl.14.990,-

1990: fl.21.995,-

1998 fl.26.495,-

2002 € 12.687,41

En was de 1200 bij introductie in 2010 niet rond de €17.000?

aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Susanna, on 19 Dec 2012 - 10:27, said:snapback.png

Ik vroeg me laatst af wat de nieuwprijs voor de VFR750F in 1990-1993 was.
Mijn verzekering heeft de nieuwwaarde ingeschat op bijna 11.000 euro. Dat zou betekenen bijna 25.000 gulden in 1993. Maar wat kostte die nou echt?

 

 

Ik weet nog heel goed dat de meeste mensen welke ik sprak bij de lokale Honda dealer verbolgen waren over de 'belachlijke hoge prijs' van de nieuwe VFR in 1990,

waar je dus voor een kleine 21.995 excl. afleverkosten van 300 gulden eigenaar kon worden van zo'n schoonheid. :tease:

 

Waaronder ondertekende. :yahoo:

 

Destijds vergelijkende prijzen in 1990 van bijv. Suzuki GSX750F was Fl. 17.495, en een FZR1000Exup Fl.19.995 :crossy:

 

 

Groeten

Lex Essers

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

In '95 een cbr600 aangeschaft. Was toen 15000 gulden als ik het me goed herinner. vfr was toen 6k meer.

Toen ik in '98 weer een cbr aanschafte was het verschil 5000 gulden. (en ik ben toen afgeknapt op de knipperlichten... vind ik nog steeds spuuglelijk, die keverdingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wel redelijk allemaal , de mijne was destijds bijna Fl 22.000,- en dus slecht te verkopen toendertijds .

Met RC36/2 ging het allemaal wat beterder qua verkoopcijfers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik werkte destijds bij Multi Motor in Arnhem (Honda dealert) en wij hebben zelfs destijds diverse Viffers uit Amerika geimporteerd omdat Honda NL en Europa destijds de vraag niet aankon om Viffers te leveren.

Dus ze gingen evengoed als warme broodjes, althans beter dan Honda Europa had voorzien.

 

Groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...