Ga naar inhoud

sabsteef

Vering afstellen vfr 800

Aanbevolen berichten

Hoi,

Weet er iemand bij mij in de buurt iemand die mijn motor zijn vering eens goed kan afstellen.
Ik heb hem gekocht en toen stond deze helemaal dicht gedraaid. Stuiterde over de weg heen.
Ik heb hem weer op de fabrieks instellingen gezet, maar heb nog steeds niet het idee dat dit nu lekker rijd.

Vooral in bochten en op de snelweg loopt het nog niet ze lekker. Al met al, tijd voor een expert.
Maar waar vind ik er eentje in de buurt van Denbosch. Lokale winkels verwijzen me door naar Tiel.
Lijkt me toch wel dat er iets dichter in de buurt moet zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is er aan de hand? Rijhoogte en demping volgens het boekje? Bandenspanning en balhoofdlager ok?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je mag natuurlijk na de kerstdagen wel langskomen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi,

ik heb er zelf niet zoveel kijk op. IT is mijn ding (en motor rijden ;-) ) ik heb het zoveel mogelijk afgesteld als in het service boekje staat aangegeven.

maar ik kan de plank ook finaal mis geslagen hebben.

ik weet niet waar je woont. Maar als het in de buurt is, neem ik je aanbod graag aan!

groeten,

steef

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vucht-Friesland doe je niet op een tank ben ik bang voor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je wel genoeg vergelijkingskilometers in redelijk gelijke omstandigheden om te kijken of een verbetering is B)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe staat de instelling van de Rebound van schokdemper? Hoogst waarschijnlijk heb je deze niet versteld. Deze moet je met een platte schroevendraaier naar het midden vestellen.

Je kan deze van S naar H draaien. De basis is het midden.

Als je heel veel op de snelweg zit met snelle bochten, zet je de rebound meer richting H

Voor de langzame bochten of op wegen waarbij de bochten elkaar snel opvolgen gaat de rebound meer naar S.

De veervoorspanning instelling wordt bepaald door het rijders gewicht. Ga er maar vanuit dat je bij de VTEC met standaard schokdemper je de veervoorspanning naar max kan zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik zou doen:

bandenspanning 2.5 Bar voor 2.9 Bar achter ( Zijn de banden nog mooi rond ? )

Motor opbokken balhoofdlager controleren

De fabrieks instelling instellen rijhoogte voor en achter

De rebound achter en ook voor als dat kan naar fabrieks instelling brengen. ( is de achter demper nog goed olie dicht ? )

Dan zou de motor toch echt weer goed moeten sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dutchgixxer,

bedankt voor je aanbod maar lees hier net dat je in Friesland woont. dat is me net iets te ver ;-) maar wel bedankt voor het aanbod!

ik ga al de tips hier woensdag nog eens in de praktijk brengen. Hoop dat het iets oplevert.

ik laat het zeker hier nog even weten!

fijne dagen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik mis nog welke banden TS heeft.
De band is een groot deel van de vering en zo zal de vering bij gebruik van Michelins (vanwege het zachte karkas) harder afgesteld moeten worden dan bij Dunlops.

Dit is een veel vergeten of op z'n minst onderschat element bij de afstelling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mischien wel als je echt sportief rijd op de VFR800. Als je rustiger rijd zullen 95% van de VFR rijders dat verschil niet voelen, ook omdat de VFR800 vering al een gebrek aan compressie demping heeft. Het grip gevoel is dan al vaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry maar een banden karakter compenseer je niet met instelling van je vering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sparky vertel eens hoe zit dat ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb toen ik over ben gegaan van de MPR2 naar de Roadsmart toch echt de boel weer af moeten stellen omdat er geen bocht me te nemen was.
Net zoals je gewicht is de band een deel van het karakter van de vering en weegt wel degelijk mee in de afstelling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hoe omschrijf je dan "er was geen bocht mee te nemen" Welke instelling heb je toen veranderd dusdanig dat er daana wel een bocht mee te nemen was ? Heb je öhlins rondom dan dat je dat verschil merkt ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Gerelateerde inhoud

• Door TimVFR
      Beste,

Ik zit er sterk aan te denken de Vtec in te ruilen. Ik zoek een supermotard zoals de Aprilia Dorsoduro, KTM Duke of een lichtere, wendbaardere motor.

Waar moet ik rekening mee houden met inruilen?

Het is een vtec uit 2002 met ABS en zgan banden. Vloeistof en filteronderhoud is vorig jaar gedaan. Motor heeft 46.000 gelopen.

Lakwerk ziet er goed uit. Bijna zgan.
      Delkevic uitlaatsysteem vanaf cat zit eronder en die is ook in nieuwstaat.

• Door crossrunner
      Ik was even aan het kijken op de site van louis.nl.
      Nu hebben ze daar een Bos uitlaat voor een leuke prijs voor de Crossrunner.
      https://www.louis.nl/artikel/bos-oval-einddemper-rvs-gestraald-louis-special-edition/50032500?brandId=13&list=246772419
      Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het geluid van deze uitlaat op de Vtec of de FI.
      Ik zal maar niet vragen naar ervaringen met de crossrunner want daar zijn er maar 10 van verkocht in Nederland.
      Aangezien de crossrunner eigenlijk een vtec op hoge poten is zal het geluid hetzelfde zijn.
    • Door Smiley70
      Hallo allemaal,

Zoals beloofd zal ik nu wat foto's plaatsen van mijn VFR die 2 jaar ongeroerd heeft stilgestaan. Vandaag heb ik eindelijk weer wat leven gekregen in mijn VFR (met dank aan Ray voor zijn accu) mijn VFR is van 2005 en heb hem zelf gekocht in 2008. Ik zag vandaag weer dat de teller staat op 33525 km. Oké spannend moment durf ik hem te starten, ik wil zo graag sta letterlijk te springen van spanning. Alle vloeistoffen zijn natuurlijk veroudert maar nog wel op peil. Contact omgedraaid en oliepomp aan laten slaan om maar wat smering te verzorgen, enne........ starten maar. JIPPIEEEEEEEE IN 1 KEER GELIJK AAN en rustig lopen. Mijn Honda VFR wat een kanjer van een motor is het toch 2 jaar stil staan en zonder twijfel weer heel relaxed lopen. Nu plannen maken hoe we mijn VFR weer kunnen opknappen, hoe meer ik kijk hoe meer ik zie Ik heb toch maar contact met Johan opgenomen onze VFR goeroe want de twijfel slaat toe ik denk dat het namelijk verstandig is om alles een keer echt goed te laten doen. Door de drukke planning van Johan kan ik pas in september terecht afspraak moet ik gewoon maken. Maar ik wil graag rijden de komende tijd, nu ze heeft gelopen weet ik dat mijn VFR het kan Dus ik denk dat ik maar ga beginnen om de tijd te overbruggen tot september. Ik hou jullie op de hoogte en hebben jullie tips hoor ik het natuurlijk graag. Hier wat trieste foto's, maar wees gerust het kan alleen maar beter worden

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien