Ga naar inhoud

Vering afstellen vfr 800


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Weet er iemand bij mij in de buurt iemand die mijn motor zijn vering eens goed kan afstellen.
Ik heb hem gekocht en toen stond deze helemaal dicht gedraaid. Stuiterde over de weg heen.
Ik heb hem weer op de fabrieks instellingen gezet, maar heb nog steeds niet het idee dat dit nu lekker rijd.

Vooral in bochten en op de snelweg loopt het nog niet ze lekker. Al met al, tijd voor een expert.
Maar waar vind ik er eentje in de buurt van Denbosch. Lokale winkels verwijzen me door naar Tiel.
Lijkt me toch wel dat er iets dichter in de buurt moet zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik heb er zelf niet zoveel kijk op. IT is mijn ding (en motor rijden ;-) ) ik heb het zoveel mogelijk afgesteld als in het service boekje staat aangegeven.

maar ik kan de plank ook finaal mis geslagen hebben.

ik weet niet waar je woont. Maar als het in de buurt is, neem ik je aanbod graag aan!

 

groeten,

steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel genoeg vergelijkingskilometers in redelijk gelijke omstandigheden om te kijken of een verbetering is B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat de instelling van de Rebound van schokdemper? Hoogst waarschijnlijk heb je deze niet versteld. Deze moet je met een platte schroevendraaier naar het midden vestellen.

Je kan deze van S naar H draaien. De basis is het midden.

Als je heel veel op de snelweg zit met snelle bochten, zet je de rebound meer richting H

Voor de langzame bochten of op wegen waarbij de bochten elkaar snel opvolgen gaat de rebound meer naar S.

 

De veervoorspanning instelling wordt bepaald door het rijders gewicht. Ga er maar vanuit dat je bij de VTEC met standaard schokdemper je de veervoorspanning naar max kan zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou doen:

 

bandenspanning 2.5 Bar voor 2.9 Bar achter ( Zijn de banden nog mooi rond ? )

Motor opbokken balhoofdlager controleren

De fabrieks instelling instellen rijhoogte voor en achter

De rebound achter en ook voor als dat kan naar fabrieks instelling brengen. ( is de achter demper nog goed olie dicht ? )

 

Dan zou de motor toch echt weer goed moeten sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchgixxer,

 

bedankt voor je aanbod maar lees hier net dat je in Friesland woont. dat is me net iets te ver ;-) maar wel bedankt voor het aanbod!

ik ga al de tips hier woensdag nog eens in de praktijk brengen. Hoop dat het iets oplevert.

ik laat het zeker hier nog even weten!

fijne dagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog welke banden TS heeft.
De band is een groot deel van de vering en zo zal de vering bij gebruik van Michelins (vanwege het zachte karkas) harder afgesteld moeten worden dan bij Dunlops.

Dit is een veel vergeten of op z'n minst onderschat element bij de afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien wel als je echt sportief rijd op de VFR800. Als je rustiger rijd zullen 95% van de VFR rijders dat verschil niet voelen, ook omdat de VFR800 vering al een gebrek aan compressie demping heeft. Het grip gevoel is dan al vaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen ik over ben gegaan van de MPR2 naar de Roadsmart toch echt de boel weer af moeten stellen omdat er geen bocht me te nemen was.
Net zoals je gewicht is de band een deel van het karakter van de vering en weegt wel degelijk mee in de afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe omschrijf je dan "er was geen bocht mee te nemen" Welke instelling heb je toen veranderd dusdanig dat er daana wel een bocht mee te nemen was ? Heb je öhlins rondom dan dat je dat verschil merkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...