Ga naar inhoud

speling op zijstandaard


dennisfk
 Delen

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn V-tec op de zijstandaard wilde zetten, voelde ik dat de motor schuiner wilde gaan staan, dan anders.

De motor dan maar op de middenbok gezet .

 

Thuis aangekomen nog eens op de zijstandaard gezet en inderdaad, de motor staat extreem schuin. Met de hand kan je de standaard naar voren en achteren bewegen, er zit dus speling op de standaard.

Ik dacht even dat het een kwestie was van een moer aandraaien, maar deze zat al vast. Dus een losse moer was de oorzaak van de speling niet.

 

De vraag : Wie kent dit probleem en wat is de oplossing ( , is er iets afgebroken , slijtage etc).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst zelf ff checken of de bout nog goed vast zit.

Net ff gekeken , het is een kleine bout , maar zit ook muurvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk gewoon slijtage, de mijne heeft het ook.

VFRikus

Hoi , dus altijd op de middenbok stallen of gebruik je de zijstandaard. Ik zal z.s.m eens naar een motorzaak gaan om te laten kijken. Ik hou je op de hoogte van het antwoord of event. reparatie , kosten enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik gewoon de zij stander. Hij valt echt niet zo maar om.

Het scharnier is gewoon een zwaar belast punt wat ook bij een nieuwe weer snel speling zal krijgen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gevaarlijke uitspraak Rikus.

Je weet niet hoever de jiffy doorzakt t.o.v. nieuw.
Volgens mij heeft TS de motor nog niet zo heel lang en als de vorige eigenaar de motor regelmatig keerde in zijn/haar stalling met behulp van de jiffy dan kan het best wel eens ernstiger zijn dan wat jij aanneemt op basis van je eigen motor.

@TS: kan je misschien een foto maken waardoor duidelijk wordt hoeveel speling er is? Die van mij heeft ook wel wat speling, het is tenslotte geen gelagerd deel, maar niet iets waardoor je denkt van help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rikus, Je kan er met gemak de platte bek van een kleine schroevendraaier tussen zetten. (foto volgt nog).

Op de standaard durf ik hem achteraf toch niet te zetten . De motor staat dan bijna op 45 graden van de grond. Heb dan het idee dat de standaard op enig zwak punt zal doorbuigen of breken.

 

Groet Dennis (ps ik heb de motor vanaf 1 juni 2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit de laatste tijd snel erger geworden of was dit al langer?

Heb er voorheen niets van gemerkt. Het was er in eens vandaag , ik voelde toen ik de motor op de zijstandaard wilde zetten , dat de motor verder e schuin wilde gaan staan , dan voorheen . (+/- 45 graden t o v de standaard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan eerst maar eens een plaatje schieten maar ik ben bang dat er meer aan de hand is wat niet op een foto te zien is als hij ineens zoveel verder schuin gaat.

Niet per ongeluk net met de jiffy in een kuil gestaan? :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het heel plotseling erger is geworden zou er iets gescheurd kunnen zijn. Dat het heel plotseling opviel was me even niet op gevallen, vandaar mijn uitspraak.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan eerst maar eens een plaatje schieten maar ik ben bang dat er meer aan de hand is wat niet op een foto te zien is als hij ineens zoveel verder schuin gaat.

Niet per ongeluk net met de jiffy in een kuil gestaan? :scratchchin:

niet in een kuil gestaan (Mischien wel op een schuine straatkant gestaan ) Maar, Wat zou het dan kunnen zijn volgens jou.

(plaatjes komen nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het heel plotseling erger is geworden zou er iets gescheurd kunnen zijn. Dat het heel plotseling opviel was me even niet op gevallen, vandaar mijn uitspraak.

VFRikus

Hoi Rikus, geeft niet , ik had het in mijn eerste berichtje ook niet vermeld, dat het zo ineens was en dat de motor zo schuin ging staan dat hij bijna in een hoek van 45 graden staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zo niet weten.
Er kan zoals Rikus al schreef iets gescheurd zijn maar hij kan ook verbogen zijn maar een scheurtje is dan iets waarschijnlijker want verbuigen doet ie niet zomaar.
Scheuren ook niet maar daar is natuurkundig nog wel wat te bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...