Ga naar inhoud

Nek Brace voor motorrijders, wie ervaring?


klwinkel
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo'n nekbrace lijkt me overigens een nuttigere toevoeging dan zo'n geil geel vestje.

 

M.i. is het wel een investering waard voor die ene keer die misschien (en hopelijk niet) voorbij komt.

 

Geld dat ook niet een beetje voor het gele hesje en alle beschermingsspullen die je aan hebt op de motor?? Ik heb al die beschermende troep waar je idd een kwartier mee bezig bent om aan te trekken ook nog nooit nodig gehad.

 

Wel eens dat de nekbrace je meer kan brengen op het moment dat het gele hesje niet geholpen heeft dan het hesje zelf. Als ze niet zo duur zouden zijn zou ik het zeker overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf is alles te verklaren. Zo is ook een helm onzin zolang je geen ongeluk krijgt.

Tijdens het enduro rijden heb ik mijn nekbrace altijd aan, vertrek nooit zonder, als ik op de vfr zit laat ik hem thuis omdat ik mij veiliger voel op de snelweg dan in een bos. Natuurlijk is achteraf altijd te verklaren waarom k hem beter wel aan had kunnen doen.

Als iemand mijn nekbrace een keer wil testen kom je maar een keer langs, je weet pas zekere wat het is als je er een keer een rondje mee hebt gereden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat je alle beschermende kleding die je normaliter gebruikt op de motor niet dagelijks nodig hebt, anders doe je toch iets verkeerd ;)

 

Zelfs bij ieder kort motor ritje, en ook al vallen de mussen en ander gevogelte gebraden van het dak zomers, de lederen combi of overall gaat gewoon aan (in de winter een textiele pak) ;)

 

Ik zie ze genoeg hier rond rijden op de Veluwe in het bekende tenue, je weet wel .. kort broekje, tshirtje, instap schoentjes .. en een helm .. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Phr3ak

vriend van me is gevallen met zijn chopper in T-shirt en korte broek. geloof me ik ben nooit te vinden in deze kleding op mijn motor.

heeft maanden niet kunnen lopen of zitten....blijft liggen over :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, alles is een keuze die je maakt hé .. mij ook niet gezien met zulke luchtige kledij op een motor .. Maarja, als zo'n man/vrouw onderuit gaat ben je nog verplicht ook om te gaan helpen, al is dat helpen van iemand natuurlijk op zich niet zo'n probleem .. maar het aanzicht van een net geschaafd plakje rosbief, zie ik liever in de plaatselijke buurtsuper liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Phr3ak

vriend van me is gevallen met zijn chopper in T-shirt en korte broek. geloof me ik ben nooit te vinden in deze kleding op mijn motor.

heeft maanden niet kunnen lopen of zitten....blijft liggen over :oops:

 

Mag niet in België, kan hem nog problemen opleveren met de verzekering als het onlangs was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korte broek is echt uit den boze maar het idee hebben dat je aan een spijkerbroek wel wat hebt als je onderuit gaat is ook naïef. Denk dat een brace een hoop ellende kan besparen maar het is dan idd wel weer iets dat je aan moet trekken als je even een rondje gaat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon hier altijd een leren pak of een textiele pak met de rest natuurlijk (helmpie e.d.) .. en anders rijden we gewoon niet (motor rijden is geen moeten hiero), verwacht dat ook van mensen waar ik b.v. mee samen rijdt, rijden die in een spijkerbroek of andere luchtige niet motorkleding .. dan is het ajuu parapluu en tot een volgende keer maar weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jappe er zijn broeken die lijken op een spijkerbroek maar zijn van kevlar http://www.richa.eu/nl/products/trousers/kevlar-jeans/

kijk maar eens naar onderstaande filmpje

 

@Bassie is niet recent gebeurd en was ook in Nederland (ik woon pas 10 jaar in Beglie :shock: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb van het weekend even staan kijken bij de motozoom naar zo'n kevlar spijkerbroek, en moet zeggen .. die dingen zijn praktisch niet meer te onderscheiden van jeans die je gewoon dagelijks draagt, en zien er dus gewoon top eruit .. let wel .. dat zei die verkoopster (of het een verkoop praatje is weet ik niet) .. hoe duurder die motor spijkerbroek, des te beter de bescherming (meer kevlar, meer protectoren e.d.) ..

 

En op zich lijkt het me wel wat zo'n spijkerbroek, vooral op die snik hete dagen zoals we die de laatste tijd hebben, en dan toch wilt rijden, dan is zo'n lederen pak niet echt praktisch meer (vooral het uit-trekken) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik de heren er bij deze op wijzen dat het topic gaat ovet de nekbrace!

M.a.w ontoppic aub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ts vraagt om ervaringen omtrent de nekbrace! Zie de topic titel.

Ik heb het er nergens over dat de nekbrace geen beschermende kleding is!

De laatste paar reacties gaan over kleding en dus off topic! Lijkt me helder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...