Ga naar inhoud

Gear Indicator


 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.ebay.com/itm/281025146826?_trksid=p3984.m1423.l2649&item=281025146826&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWAX:IT&vxp=mtr

 

 

Iemand ervaring met dit (typen) kastjes?

 

Betrap mezelf er geregeld op dat ik de tel kwijt raak en naar de 7 probeer te gaan, of vergeet naar de 6 te gaan.

Leek me dit een oplossing voor mijn luiheid :) :) :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook een gear indicator gaan kopen om deels dezelfde gemakzucht. ^_^

 

Die indicator op ebay is wel lekker goedkoop, maar ik geloof niet dat hij voor ons bruikbaar is.

Aan de aansluitingen te zien moet je deze rechtstreeks op de ECU aansluiten en dat kan bij onze types nog niet.

 

Vergelijk het met het verschil tussen de Gipro X voor de VFR 750 en de Gipro DS voor de 800.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze set die ik heb gelinkt is als het goed is "ouderwets" , dus met magneetjes

op je schakelpendaal ( hoe noem je dat eigenlijk ) en een draadje naar je neutraal lampje.

 

*tenminste..*...

 

Heb zelf een rc36/1, dus ben bang dat een ecu versie voor mij er juist niet is / geschikt is.

 

Prijs maakt me niet zoveel uit ( ok, cheapo is beter ;p ) Als het maar werkt.. en dat voor mijn luie reet, het telwerk doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor toerental vs snelheid bepaald welke versnelling ingeschakeld is. Bij oudere motoren een opnemer in een wiel en een aansluiting aan de primaire zijde van een van de bobines. Sommige types gebruiken een spoel secendair van af de bougiekabel. Het

neutraal lamp signaal wordt ook afgetapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou die toch niet echt vertrouwen, moet je zelf kabelboom ontmantelen en vastsolderen.

Ik heb de Gipro GPX Gear Indicator gekocht online bij www.4bikersandbikes.nl.

Heb deze al een goede 2 jaar erop zitten en werkt perfect.

Installatie is zeer eenvoudig en goede handleiding en ZONDER soldeerwerken.

Kostprijs: 97€ incl BTW en levering naar Belgïe.

post-4500-0-94719100-1357758937_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook een gear indicator gaan kopen om deels dezelfde gemakzucht. ^_^

 

 

 

Vergelijk het met het verschil tussen de Gipro X voor de VFR 750 en de Gipro DS voor de 800.

Bij de jouwe Michiel,[36/2] wordt de km teller anders aangedreven dan van de modellen t/m 93 , zie adv .

36/1 modellen wordt de teller aangedreven via het voorste tandwiel dmv plastic zeskantje die over de moer heen schuift , dat maakt de indicator ongeschikt voor de 36/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik dus ook al -bang- voor , vandaar dit magneet-alternatief.

 

Heb liever plug & play, maar ook google kan niks voor m'n '92 vinden.

Schande, hij is pas in de pubertijd !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik onthoud het op de Vtec altijd, zeker omdat je op de snelweg toch altijd 120 rijdt :sleep:, zo dat je bij 120 in zijn 6 5000 toeren maakt.... en bij 144 6000 enzovoorts. Bij mij is elke versnelling 4 km per 1000 toeren. Als ik bij 150 dus meer dan 7000 toeren maak, moet ik nog doorschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, werd wakker en ik dacht "voor dat geld"....

 

Zo'n setje besteld, zal wel even duren voor het hier is, kijken wat het is en of het

aan de praat te krijgen is.

 

Heb al wat voorbeeld foto's gezien hoe je het kan monteren ( de sensortjes ) , moet te doen zijn.

 

T viel me op dat er toch eens een nieuw schakelpendaaltje moet komen, die van mij is ooit gelast.

Goed excuus om deze te verzagen en een "goeie" ooit eens op te zoeken.

 

 

 

 

was t maar alvast lente....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een inbouw gear indicator. Deze heb ik in m'n vorige VFR ingebouwd.(zie foto)

Maar ik kan dit type nergens meer vinden. Toen gekocht bij een bedrijfje dat niet meer bestaat...

post-2910-0-34707200-1357829869_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou die toch niet echt vertrouwen, moet je zelf kabelboom ontmantelen en vastsolderen.

Ik heb de Gipro GPX Gear Indicator gekocht online bij www.4bikersandbikes.nl.

Heb deze al een goede 2 jaar erop zitten en werkt perfect.

Installatie is zeer eenvoudig en goede handleiding en ZONDER soldeerwerken.

Kostprijs: 97€ incl BTW en levering naar Belgïe.

 

Werkt deze dan met die ellendige scotchlocks? Die blauwe klemblokjes die je om een bestaande draad moet knijpen om af te takken? Dan is het inderdaad voor nu niet solderen, maar wel over twee jaar als de verbinding verrot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een inbouw gear indicator. Deze heb ik in m'n vorige VFR ingebouwd.(zie foto) Maar ik kan dit type nergens meer vinden. Toen gekocht bij een bedrijfje dat niet meer bestaat...
Was dat zo'n speciale indicator dan?

Kan je daar niet gewoon die van gipro voor gebruiken of is die te dik oid?

Ik wil hem namelijk zelf ook in de toerenteller inbouwen.

aangepast door Michiel
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Michiel,

 

Of die zo speciaal was, weet ik niet, maar het was één zonder behuizing.

Zie hier:

post-2910-0-97992100-1357832134_thumb.jpg

En zo met siliconen achter op de toerentellerplaat geplakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat zo'n speciale indicator dan?

Kan je daar niet gewoon die van gipro voor gebruiken of is die te dik oid?

Ik wil hem namelijk zelf ook in de toerenteller inbouwen.

 

Het gaat niet werken bij de RC36iII. Er geen ruimte voor om dat dikke led in te wen bij de tellers.

Mijn Digigear van Datatool zit naast de tellerpartij. Daar is hij goed zichtbaar ook met een tanktas op de tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...