Ga naar inhoud

Rugprotectie


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik hou het bij de schuimrubber matjes in de jas.
Is getest en werkt prima voor mij... hoop het alleen niet nog een keer te hoeven testen :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waarschijnlijk/hopelijk bij jou energieabsorberend schuim in geval van bij schuifschade, bij een lantaarnpaal o.i.d. daar heb je volgens mij niks aan Ray. (niet gaan testen aub :nono: )

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah...

Was flink schuiven maar moest toch eerst de grond raken ;)
post-3441-0-50835900-1357762120_thumb.jpg

Rug lijkt onaangetast maar ik ben heel vaak op de rug gestuiterd.

post-3441-0-19894400-1357762121_thumb.jpg

post-3441-0-36720800-1357762116_thumb.jpg

post-3441-0-69852300-1357762117_thumb.jpg

post-3441-0-34379500-1357762119_thumb.jpg

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag de Forcefield Pro L2 aangeschaft. Ik heb hem zowel met mijn eigen jas (textiel) als een leren (ixs) gepast en het zit prima.

Wat me erg opviel is dat ik meer verplicht word rechtop te zitten. Zit dus nu prettig in het harnas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht men geen passende vinden voor zijn/haar persoonlijke afmetingen, kijk dan ook eens in de ski branche.

Daar worden/zijn protectors ook steeds vaker in gebruik.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook van Dianese, Level 2. Deze is tot en met het stuitje.

Kost om en nabij 130 euro, maar ach; als dat een ernstig letsel voorkomt.......

Prettige bijkomstigheid vind ik de klitteband" niergordel'': deze trekt de protector goed in je onderrug

waardoor je automatisch rechter op gaat lopen.

De buitenzijde is inderdaad van kunstof panelen, de binnnenzijde heeft een aluminium honingraat structuur.

 

Ik zou zeggen een must voor een ieder die motorrijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Idd back protector van dainese. Ook met elastisch klittenband als niergordel. Ben hem gaan dragen voor trackday op assen.... Heeft toen zijn nut wel bewezen (helaas). Had een mooi wervel structuur van de protector op de rug van de jas staan. Zelf geen centje pijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij al jaaren met een rugprotector van Dainese. Van boven tot onder. Het geeft steun en beschermt uiteraard je rug als valt. Het kan net het verschil zijn tussen de rest van je leven rondrollen of rond lopen. Voor mij is de keuze eenvoudig en kan het iedereen aanraden.

 

De rugprotectoren in jassen bedekken vaak niet je hele rug en dat maakt het net iets minder waardevol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray,

Wat voor jas is (was) dat?

Lijkt een beetje op de antieke Hein Gericke jas waar ik veel mee rij (ooit in 1992 ofzo gekocht en doet het nog steeds!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...