Ga naar inhoud

VFR1200F verschillen Europa/ USA


MotorLuuk
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand enig idee wat de verschillen zijn in de VFR1200F (2010) uit Europa en de Verenigde Staten of hoe ik hier achter kan komen (onderdeel nummers?). De originele Honda onderdelen zijn bij de officiële Honda dealer in de USA waanzinnig veel goedkoper (vaak minder dan de helft). Toevallig ga ik over een paar maanden die kant op en heb wat onderdelen nodig. Laten versturen naar Nederland is overigens geen optie vanwege de verzendkosten en invoer (BTW) kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek de onderdeelnummers op voor jouw motor met 'landcode' ED en bestel dat bij de dealer in de VS. Ik weet niet hoe lang je naar de VS gaat maar van horen zeggen zijn de levertijden daar vaak een stuk langer dan hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek de onderdeelnummers op voor jouw motor met 'landcode' ED en bestel dat bij de dealer in de VS. Ik weet niet hoe lang je naar de VS gaat maar van horen zeggen zijn de levertijden daar vaak een stuk langer dan hier.

Geweldig; bedankt voor de informatie. Ik heb al contact gehad met de Honda Dealer in Houston en als ik hem twee weken van te voren een lijstje e-mail, dan zijn de onderdelen altijd op tijd aanwezig (en ik blijf ook nog twee weken; een maand moet toch wel genoeg zijn om de onderdelen te kunnen leveren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zijn de onderdelen niet zwaar, als je ze zelf meeneemt naar huis? En ook dan moet je BTW en invoerrechten betalen :D

Ik heb geen zware onderdelen nodig, dus het gewicht is geen probleem (en kan in de handbagage). Je kan tot 430 euro per persoon vrij invoeren en daar kom ik, samen met mijn vrouw, ook niet aan. Ik heb ondertussen gezien dat een paar van de onderdelen een derde kosten van de Nederlandse prijs; hoe is het mogelijk. De volledige prijslijst met fichesysteem staat bij de meeste Honda dealers gewoon op hun website; heel handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan tot 430 euro per persoon vrij invoeren en daar kom ik, samen met mijn vrouw, ook niet aan...

Dat klopt inderdaad, via de post kun je haast niets doen, maar meenemen is een stuk leuker, NL waarde 430 eur per persoon. Dat kan leuk oplopen wanneer je bv met een gezin reist van 4 personen.

Let wel op dat een onderdeel dan ook niet over die 430 eur heen gaat, je mag het geld verdelen over meerdere reispersonen, maar de prijs van 1 onderdeel mag sowieso niet meer zijn dan 430 eur, dat mag je nl. niet verdelen, wel meerdere losse onderdelen.

 

En ja dat kan zeer lucratief zijn. De laatste vakantie in Amerika hadden mijn dochters zich helemaal uitgeleefd op kleding, ik was blij dat we met zijn vieren waren :yes: Levis spijkerbroek ook voor een 20 eur :blink: moet je er hier eens eentje kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad, via de post kun je haast niets doen, maar meenemen is een stuk leuker, NL waarde 430 eur per persoon. Dat kan leuk oplopen wanneer je bv met een gezin reist van 4 personen.

Let wel op dat een onderdeel dan ook niet over die 430 eur heen gaat, je mag het geld verdelen over meerdere reispersonen, maar de prijs van 1 onderdeel mag sowieso niet meer zijn dan 430 eur, dat mag je nl. niet verdelen, wel meerdere losse onderdelen.

 

En ja dat kan zeer lucratief zijn. De laatste vakantie in Amerika hadden mijn dochters zich helemaal uitgeleefd op kleding, ik was blij dat we met zijn vieren waren :yes: Levis spijkerbroek ook voor een 20 eur :blink: moet je er hier eens eentje kopen.

Twintig euro voor een Levis spijkerbroek? in de aanbieding krijg je twee voor 20 euro (vaak bij Sears). Volgens mij geldt de vrijstelling van 430 euro voor volwassenen en niet voor kinderen onder de 18. Ik heb voor ongeveer $300 dollar aan onderdelen nodig (ca. 700 euro in NL), dus geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geen idee, zou kunnen, maar mijn dochters wisten precies wat ze wilden hebben.

(een gewone spijkerbroek kan echt niet :tease: ) De NL prijzen wisten ze ook precies en dit was echt flink goedkoper.

Heel wat outlets daar afgestruind.

 

300 dollar is sowieso geen probleem, de leeftijdsgrens geld alleen voor alcohol dus bij normale goederen is er geen leeftijdsgrens

Op de site van de belastingdienst en douane staat het als volgt:

 

 

 

 

 

De vrijstelling voor goederen in bagage van reizigers kan slechts worden verleend als de som van de intrinsieke waarde van de andere goederen dan tabaksproducten, alcohol, alcoholhoudende dranken, wijnen en bier (zie paragraaf 9.5) voor elke reiziger en voor elke reis afzonderlijk niet meer bedraagt dan € 430.

In het geval goederen een hogere intrinsieke waarde hebben dan deze intrinsieke waarde wordt de vrijstelling verleend voor goederen met een waarde tot € 430. De intrinsieke waarde van afzonderlijk goederen mag niet worden gesplitst. Als daarom slechts één voorwerp in het vrije verkeer wordt gebracht, waarvan de waarde meer bedraagt dan € 430 zijn over de gehele waarde rechten bij invoer verschuldigd. In het geval door een reiziger uit een derde land één geschenk van € 350 evenals één van € 85 wordt meegenomen, blijft de vrijstelling beperkt tot het geschenk van € 350. Over de gehele waarde van het andere geschenk moeten de rechten bij invoer worden geheven. De waardegrens van € 430 geldt voor elke reiziger en elke reis afzonderlijk. Samenreizende personen kunnen daarom niet een voorwerp in het vrije verkeer brengen waarvan de waarde uitgaat boven deze intrinsieke waarde.

 

en

 

Reizigers die de leeftijd van 17 jaren nog niet hebben bereikt zijn uitgesloten van de vrijstelling van rechten bij invoer voor tabakproducten, alcohol, alcoholhoudende dranken, wijnen en bier.

 

 

 

Dus lekker kopen daar, wat ga je eigenlijk aanschaffen voor de 1200?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het begon een beetje een vakantie verhaaltje te worden en dat past niet op een motorsite. Mijn motor is twee jaar geleden omgevallen (rechter kant) en heeft wat krasjes. Niet schokkend, maar ook niet netjes. dus: spiegelkapje, remhandel, gewichtje en zijkap van het motorblok. En dan is ie weer als nieuw en VFROC waardig. Op naar de 100.000 km club.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat een aantal van deze onderdelen al lange tijd op Marktplaats staan? Bij Boonstra is een Vfr1200 destijds binnengekomen die linksvoor gegrepen was. (Heb een filter op Marktplaatst staan op Vfr1200 onderdelen, vandaar...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat een aantal van deze onderdelen al lange tijd op Marktplaats staan? Bij Boonstra is een Vfr1200 destijds binnengekomen die linksvoor gegrepen was. (Heb een filter op Marktplaatst staan op Vfr1200 onderdelen, vandaar...)

Bedankt voor de tip. Inderdaad goed om eens naar tweedehands onderdelen te kijken. Ik heb echter maar een paar kleine onderdelen nodig en bij Boonstra staan veelal samengestelde componenten te koop. Dan toch maar in de USA bestellen. Evengoed: top advies!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...