Ga naar inhoud

Bescherming radiateur wel of niet


Antoine
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdens de poetsbeurt viel mij op dat ik wat steenslag heb gehad op de radiateur. Op de 1200 zit deze direct achter het voorwiel. Doordat het voorspatbord erg kort is aan de achterzijde gooit het voorwiel nog wel eens wat troep op naar boven maar dus ook tegen de radiateur. Nu vroeg ik mij af over dit veel te dure veredelde stukje kippengaas (85 euro) nodig is of dat een radiateur niet zo kwetsbaar is als het lijkt.
Wie biedt?

post-3910-0-99948800-1358368930_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste motoren zit hij op die plek en je ziet toch geen motoren bij bosjes langs de kant staan met een plas koelvloeistof eronder ;)
De lamellen zijn kwetsbaar maar beschermen ook meteen weer de buisjes waar de vloeistof doorheen stroomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een radiateur zal inderdaad niet snel lek worden door steenslag, maar wel zal het koelend vermogen terug lopen door het plat gaan liggen van de lamellen.

Met name bij auto's geeft dat nog wel eens problemen, want er zit vaak een airco condensor voor de radiateur en dan komt de koeling al snel in het gedrang.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn vorige Honda ook zo'm mooi gaas/rooster gemaakt. Zag er knap uit maar het heeft ook een nadeel. Tussen het gaas en de radiator blijft gemakkelijk troep zitten. Daar kwam ik pas achter nadat ik het gaas/rooster een keer demonteerde om het schoon te maken. Ik verbaasde me er over hoeveel zooi er tussen bleef zitten en de lamellen van de radiator verstopte. Met de Extenda Fenda houd je niet alles tegen maar een flinke verbetering is het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Viffer eens. Ik herken de steenslag op de raditeur ook. Maar de kans op lekkage door steenslag is klein. Ik ga ook voor de extenda fenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen een Extenda Fenda erop, alhoewel er op bv bikeroracle wel een aantal mensen zijn die de radiateur idd kapot gehad hebben en dat is een dure reparatie.

 

Blijft een keuze die je zelf moet afwegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er ook veel mensen met een extenda fenda op een vtec??

Ik heb hier namelijk weleens over nagedacht, niet voor de radiators natuurlijk, maar voor het motorblok zeg maar te beschermen tegen al het opvliegend vuil. Dan gaan je kleppendeksels niet zo snel corroderen en word je blok niet zo vuil. Tevens word je blok dan tussenin zeg maar minder vuil bij het gasklepmechanisme.

 

Maar rest verder ook nog de vraag, ziet dit er wel uit of is het niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dscn2516g.jpg

 

Echt lelijk is het niet.

 

Als je het motoblok eens flink inspuit met wd40 dan na een uurtje lekker afspoelen met schoon water. Kwastje er bij gebruiken.

Droog maken. Daarna het blok inspuiten met spuitwas klein beetje uitpoetsen. Of beter een gezegd netjes verdelen.

Laten drogen. Elk jaar herhalen en je blok blijft netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 1200 ziet het er idd niet slecht uit, vind het er zelfs uitzien alsof het erop hoort te zitten.

 

Heeft ook iemand foto s hoe het op een vtec uit ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even de precieze naam, voor zoekverzoeken in de verre toekomst? Dan pas ik het overal even aan.

Fenda Extenda

Extanda Fenda

Extanda Venda

 

:?

aangepast door VFRLoos
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat zoekwerk zijn ze volgens mij van het merk pyramid plastics en deze noemen ze zelf extenda fenda

 

 

 

Ow haha, had niet hoeven zoeken, viffer had de naam pyramid al eerder vermeld in zijn topic.

Moet dus 100% extenda fenda zijn.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanavond met het magische tape van Viffer de Extenda Fenda geplaatst. De plakkracht van de tape is bizar op het moment dat het het oppervlakte raakt.

Die blijft wel zitten en mooi zonder schroefjes.

Nogmaals dank, Viffer!

 

post-3910-0-30347700-1359666810_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...