Ga naar inhoud

Rubberachtige afzetting: hoe schoonmaken?


Laadklep
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Heb een vraagje over mijn kleding. Tussen mijn textielen motorbroek (zitvlak) en het zadel heeft zich de laatste jaren een soort van rubberen afzetting gevormd tijdens het rijden. Waar het vandaan komt weet ik niet. Daarom blijft mijn broek vaak aan het zadel plakken... heel vervelend. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Hoe kan ik zoiets het beste schoonmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heet textiel maar d'r zal vast wel iets synthetisch inzitten wat niet tegen bijvoorbeeld thinner kan - ik zou het de fabrikant/dealer vragen als ik jou was.

:10: Of... je verkoopt hem aan Stefan666, want die wil juist lekker plakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal sopje en een wonderspons :scratchchin: van de Action proberen (setje van 5 voor €0,90).

Werkt ook bij het reinigen van met vet vervuilde delen van bijv een frituurpan of je velgen!

 

post-3578-0-27445200-1358895928_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update:

 

Heb sponsjes gehaald bij de Action (zijn niet helemaal dezelfde als op afbeelding) en ik ben gisteren even flink wezen schrobben. Inmiddels is het droog en lijkt het goed te hebben geholpen.

 

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laadklep,

 

Ik ga het ook even proberen, want ik herken mijn eigen zadel hierin.(ook een 36-1, misschien een bepaalde materiaal keuze bij Honda geweest?)

Die plakt ook al een Jekko, en voeld nu zelfs in de winter kneiterhard aan alsof het topdek verhard/versteend is.

was dit bij ook het geval, of was het enkel en alleen plakken?

 

@Arno, strakke tip.

 

Groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Essers,

 

Ik ben er ook nooit achter gekomen waar het probleem nou zat. Mogelijk inderdaad het zadel. Daar kreeg ik het ook minder makkelijk vanaf dan de kleding, zo lijkt het.

De hardheid van het zadel is niet echt een probleem hier, al is dat natuurlijk iets persoonlijks. Sommigen prefereren bijvoorbeeld ook een harde matras... niet dat ik op mijn vfr zou slapen... hoewel.... we dwalen af!

:offtopic:

...nee, geen last van. Alleen maar geplak dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...