Ga naar inhoud

VRO Sportief?


bollocks
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je kneedown wilt leren moet je bij Tracktraining zijn. Ze geven les op diverse plaatsen in Nederland. Zanvoort, lelystad, en Assen. Er wordt gereden in groepjes op basis van ervaring.

Pas je niet in een groep wordt je na de gereden sessie direct in een andere groep geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kneedown is natuurlijk geen doel opzich. Wel zo snel mogelijk veilig door een bocht. Kneedown kan dan een gevolg zijn van de motor zo rechtop willen houden bij een zo hoog mogelijke bochten snelheid. Eerst goede kijk techniek en goede lijnen rijden, automatich gaat dan de bochten snelheid omhoog. Dan werken aan een actieve zithouding. Kneedown komt dan vanzelf.

 

Bij een crt cursus kun je het trainen. Leuk werk!

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips ook voor de crt training, dat is zeker het overwegen waard.

Wat ben je ongeveer kwijt voor een crt dag? dat kon ik op de site niet vinden namelijk.

 

Wat betreft de Knee down, mijn hoofd doel is ook om de techniek goed te leren om op een veilige manier hard te kunnen rijden.

En op een goede manier een knie aan de grond te kunnen zetten is een beetje de slagroom op de taart, en lijkt me leuk om dat goed te beheersen.

 

enige nadeel van een crt dag vind ik wel dat je niet verzekerd bent, en dat dit bij een vro wel mogelijk is.

Wat dat betreft denk ik misschien dat ik dit jaar eerst een Vro sportief pak en dan eventueel volgend jaar een crt dag ga doen.

 

gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar ga ik via MotorsportLifestyle op zandvoort rijden. 5*20min. Ik hoor er goede berichten over en de prijs is te overzien.

De verzekering valt te overzien, als ik nu zelf de fiets omleg krijg ik ook niets. We gaan het beleven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Dit jaar ga ik via MotorsportLifestyle op zandvoort rijden. 5*20min. Ik hoor er goede berichten over en de prijs is te overzien.

De verzekering valt te overzien, als ik nu zelf de fiets omleg krijg ik ook niets. We gaan het beleven.

 

Dat ligt bij mij even anders, ik heb hem 3 jaar tegen aanschaf waarde verzekerd (volledig casco).

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar ga ik via MotorsportLifestyle op zandvoort rijden. 5*20min. Ik hoor er goede berichten over en de prijs is te overzien.

een paar motormaten (CBR) van mij rijden regelmatig met MSL, hoor ik goede berichten van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opa Rossi hier van het forum heeft er jaren bij gereden, naar ik meen op cup niveau. Bij een van de toerritten kwam hadden wij het erover.

Hij is er sinds afgelopen zomer mee gestopt, ivm leeftijd. Hij had een redelijke val op Zandvoort buiten zijn schuld om.

aangepast door Sparky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ik heb daar enkele jaren aan meegedaan MSL is een fantastische organisatie

Veiligheid van motor en kleding coureur is een must

Wat betreft die val die gebeurde in de tarzan bocht, ik ging buiten om maar raakte met remhandel in de kuip van ander motor waardoor mijn voorwiel blokkeerde en over de kop sloeg, veel schade. Dat was afgelopen Hemelvaartsdag een jaar daarvoor een behoorlijke crash in de Audi S bocht waarbij ik binnendoor wou steken maar mijn race partner gooide de deur dicht lelijke val en een gebroken hand en schade aan de motor van zelf

Maar ja je moet zomaar denken je hebt twee soorten motor rijders op het circuit. Zij die vallen en zij die nog moeten vallen

Alleen ik denk er toch over om te stoppen met circuit rijden, leeftijd is een beetje de boosdoener 68 jaar.

Toch raad ik het ik het veel VFR mede rijders aan want menige Ducati en Kawasaki heb er uit geremd of voorbij gereden

Opa Rossi

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, sluikreclame !!!

Staat ook wel stoer zo'n beugel. Vooral die Rizoma dingen zijn retecool.

 

Tja, die felbegeerde kneedown. Ik heb zelf ook wel wat circuitervaring, vooral met een SZR660 die totaal was verbouwd. Ik ben nogal een stijve hark, en ik slaagde enkel in een kneedown wanneer ik eigenlijk 'te hard' ging. Dus eigenlijk ging mijn knie aan de grond omwille van de grote hellingshoek. Maar die SZR was dan ook echt wel hoog. Later heb ik ook enkele trackdays gedaan met een gouwe owe XJR1200. Heel verwonderlijk ging de knie toen veel vlotter aan de grond.

Maar een echte kneedown-kampioen ben ik nooit geworden. Veeuuuuls te stijve gewrichten ;-)

 

 

post-5893-0-90852600-1389987189_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...