Ga naar inhoud

kleppen stellen rc36II


Erwin_1965
 Delen

Aanbevolen berichten

wanneer en bij welke km stand moeten de kleppen gesteld worden bij een rc36II

mijne staat nu op 64000 km en ken de historie niet van deze machine.

 

en wie is er handig om dit samen met mij te doen?

 

mvg Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lijkt me verstandig om het een keer te doen, want als is de kans groot dat er niets aan mankeert je weet niets van de historie en dus ook niet hoe lang geleden het gecontroleerd is.

Kan op een sleuteldag, moet je alleen zorgen er niet te laat te zijn, zodat hij tijd krijgt om af te koelen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleppen stellen is een stevige klus voor een sleuteldag. Als ik klepstel heb ik geen behoefte aan praters om me heen. Het is geconcentreerd werk waar je goed het hoofd bij moet houden. Wat moet je kopen ? 4 nieuwe bougies en een doos stelplaatjes of de mogelijkheid die in de buurt te kunnen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat als er gesteld moet worden, je nieuwe shim(s) nodig hebt. Je weet pas na speling meten en de oude eruit halen welke dikte(s) je nodig hebt.

edit: dutchgixxer was me voor

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelplaatjes zijn wel te organiseren, maar voor het overige deel ik de meningen hierboven.

Anderzijds heb ik zelf in zo'n 80.000 km. VFR rijden nog nooit een plaatje vervangen.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had na ruim 70k maar liefst 1 (ook nog een VTEC klep) minimaal buiten de marge, wel bijgesteld omdat de boel open lag maar daar had ik best nog wel mee door durven rijden.
En ik rijdt niet als een natte krant :39:

Grote kans dat het slechts controleren wordt voor de gemoedsrust maar voor een sleuteldag misschien inderdaad een wat heftige klus die onder rustige omstandigheden niet zo heel spannend is.

Je weet helaas niet of het een controle wordt zoals in de meeste gevallen bij een VFR (of Honda in het algemeen) of dat er toch wat gesteld moet worden en dat maakt het lastige voor deze dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erwin_1965........niet vergeten dat die klepkes koud gesteld moeten worden (niet te verwarren met "kalt stellen" :dry: ).

Dus vroeg van huis lijkt mij......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat hulp van anderen de controle uitvoeren is nooit weg natuurlijk en met een beetje mazzel ga je naar huis met het gelukkige gevoel dat alles in orde is en in het slechtste geval met het gevoel dat er nog een keer gesteld moet worden, maar dan weet je wel al hoe het moet!

Dus ik zeg: doen!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt op tijd opstaan.
Even gespiekt en via de snelweg is het zo'n 2,5 uur rijden en de motor moet afkoelen voordat er gecontroleerd kan worden B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, je kan na een uurtje stilstaan met de demontage beginnen en als er een en ander open is koelt het nog sneller af, dus als hij er niet later dan om een uur of elf is kunnen we om twee uur zeker met de voelermaten aan de slag.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel ervaring met kleppen stellen van de 750 maar tijdens een sleuteldag red ik dat niet.

Je bent een koude motor nodig, de juiste gereedschappen (oa momentsleutel, de juiste voelermaatjes, markeerstift enz), de nodige stelplaatjes enz.

Voordat je bij de kleppen bent ben je al aardig wat tijd kwijt wat betreft demonteren. (de voorpartij moet eraf zo ook het koelwater met radiator, de tank en zo kan ik nog effe doorgaan)

Door de drukte en afleiding tijdens een sleuteldag begin ik er niet aan, stellen is serieus werk waar je een tijdlang geconcentreert mee bezig bent zonder afgeleid te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne staat nu op 64000 km en ken de historie niet van deze machine.

Je zit er officieël 4000km overheen.

aangepast door Arno71
I.v.m. samenvoegen van 2 topics
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...