Ga naar inhoud

kleppen stellen rc36II


Erwin_1965
 Delen

Aanbevolen berichten

.........

Van de VFR's waarvan je zeker weet dat ze bij 24 dkm gecontroleerd zijn (is zichtbaar aan een aantal zaken als je de boel loshaald) vallen de meesten bij 50dkm of hoger binnen de tolerantie.

Dit is mijn ervaring

@Johan......hoe kan ik zien of de kleppen gecontroleerd/gesteld zijn bij 24.000 km ? Ik twijfel of ik de vorige eigenaar en zijn dealer helemaal op de kleur van hun ogen kan blijven geloven......(geen bekenden van dit forum overigens)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zal wellicht kunnen zien dat er een keer een kleppendeksel los gedraaid is, misschien er wel af geweest is.

Maar wat zegt dat? Is dat enig bewijs dat er serieus klepspeling gecontroleerd is?

Dach ut nie.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande geklepper ;) is afgesplits van Sleutel en ontmoet dag in Gasselternijveen 18 mei 2013

Hier kan men verder met het wel en wee van het kleppen stellen ipv 2 topics er mee te vullen.

Daarnaast is het makkelijker terug te vinden voor deze of gene.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het kleppendeksel eraf hebt dan is aan het gebruik van vloeibare pakking te zien of ze eerder los zijn geweest.

Van fabriek af zit de vloeibare pakking op de mm nauwkeurig op dezelfde plekken (waarschijnlijk door een robot gedaan) terwijl als hij al is los geweest de vloeibare pakking anders is aangebracht.

Ook aan de boutkopjes van de lagerschalen is soms te zien als ze los zijn geweest

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het.......,

Wat zouden jullie doen ? Vorige eigenaar zei dat ie een grote beurt had gehad; incl kleppen.

Dat is bevestigd door de dealer. Eigenaar had factuur niet meer en dealer wilde die niet geven.

Klepdeksels zijn er af geweest.. Dat kun je zien.

Ā 

Ik begin te twijfelen over die grote beurt omdat remvloestof en koelvloeistof verouderdwaren. Ook de ketting was niet goed gespannen ( veel te strak). Dus ook geringe twijfel over de kleppen.

Ā 

Motor loopt als een zonnetje trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan is er twijfel over de belangrijkste klepstelbeurt: de eerste!

Ik zou zeggen, doen!

Anders blijf je er een naar gevoel aan over houden.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn kleppen voor het eerst gecontroleerd bij 42500 maar als je je er niet goed bij voelt moet je toch eens kijken om de kleppen eens te (laten) controleren,

De eerste moet bij 24k en motoren worden wel vaker verkocht als het tijd wordt om geld aan de grote beurt te besteden, dit wordt dan juist niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...