Ga naar inhoud

motor wordt erg warm


MCM
 Delen

Aanbevolen berichten

De temperaturen die hier genoemd worden kloppen natuurlijk allemaal wel en het klinkt idd niet alsof er echt iets aan de hand is. Wat ik wel redelijk raar vind is dat het nu buiten net 15 graden is en de motor dan met zij het lichte rijwindkoeling toch zo heet word. Wat moet dat dan dadelijk worden als het dadelijk 30 buiten is.

Zelfs bij veel lagere buitentemperaturen loopt de koelwatertemperatuur nog aardig op hoor!

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vandaag een fijne rit gemaakt. na afloop van de rit zag ik een dikke schroef in mijn achterband! balen!

 

Het was een nieuwe achterband met amper

500 km :bugerit:

 

Ik ga volgende week een nieuwe laten zetten bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij er een beetje "netjes" in zit kan dat goed gerepareerd worden

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

Lees vanaf hier maar even verder.

 

Zit er by the way nog steeds in, inmiddels bijna 5000km met veter. Wil er nog wel een paddestoel in hebben tzt, als het nog mogelijk is.

 

En nu maar weer :focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de temp als ik in de grote stad rijdt ook rond de 100.

Bij 105 gaat de fan aan.

In eerste instantie dacht ik ook sh*t, de temp loopt op.

Maar door de fan zakt ie weer.

Maar voor je gevoel is het wel apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de eerste rit op de VFR maakte (vanaf de verkoper naar huis met buitentemperatuur van boven 30 graden) schrok ik me te pletter. Al helemaal toen ik in langzaam stadsverkeer terecht kwam. Dacht gelijk aan een groot probleem (liep op tot 110 gr.). Dus als de sodemieter uitgezocht wat er aan de hand was.......bleek niet zorgelijk te zijn.

Heb voor de zekerheid wel koelsysteem gespoeld en - vloeistof vervangen (dat was wel hard nodig trouwens).

 

Volgens mij komt het ook omdat de temperatuur zo akelig precies wordt aangegeven. Dan vallen die schommelingen veel meer op dan bij een analoog metertje.

Ik kreeg van een hondadealer het advies om de meter op buitentemperatuur te zetten...........bijdehandje....

 

Met andere woorden: als de ventilator aanslaat (bij ongeveer 104 gr.) en de temp dan daalt dan is er niets aan de hand.......imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week die van mij ook naar de 105 terwijl ik door het centrum reed, rijden, stoppen etc. De fan slaat wel aan dan. Desondanks denk ik ook wel eens of mijn thermostaat misschien niet helemaal meer lekker is. Heb al 2x de koelvloeistof ververst afgelopen 1,5 jaar. Mocht ik binnenkort toch eens de thermostaat gaan vervangen dan laat ik wel weten of er wat mis mee was. (Gezien ons zelfde "probleem").

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robert, wanneer je thermostaat niet goed zou zijn, wordt ie juist niet warm. Aangezien die van jou dat wel doet is daar niets mee aan de hand. Heb je (Johan :P ) de boel wel goed ontlucht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog geen andere defecte thermostaten tegen gekomen dan exemplaren die open staan.

Zo zijn ze geconstrueerd.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem koud start zouden de radiatoren koud moeten blijven tot ongeveer 80 graden (termostaat dicht). Daarboven moeten de radiatoren warm worden (termostaat open). Als bij iets boven de 100 graden ook nog de ventilator gaat lopen heb je volle punten.

 

joris

aangepast door valse trage
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de temperatuur weer zakt naar normaal tijdens rijden met wat meer snelheid is er niks aan de hand.

Door het op het thermo syphon principe gebaseerde koelsysteem zitten er extreem grote verschillen tussen de normale minimum en en maximum temperatuur van het koelwater.

Bij koud weer is de minimum temperatuur 76 graden en de fan regelt een maximum van 105 graden af, dus een werkgebied van zo'n 30graden celsius!

Ik durf te wedden dat dit bij de 1200 al een heel stuk kleiner is, terwijl bij moderne auto motoren de thermostaat als elektronisch gestuurd wordt en de temperatuur in het blok aanpast aan het gebruik.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1200 heeft blokjes al temperatuur indicatie. Je kunt je dus geen zorgen maken over de werkelijke temperatuur. Als het blok te warm wordt slaat de fan aan. Meestal zijn er 2 blokjes aan. Zomers 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...