Ga naar inhoud

Basecamp routes opgesplitst in Garmin


 Delen

Aanbevolen berichten

Ben vandaag eens wezen puzzelen met Basecamp en m'n GPS (zumo 350) en waar ik al snel tegen aanliep wanneer ik een route vanuit Basecamp naar de GPS had geladen, is dat soms een route werd opgeknipt in meerdere losse routes. Ik kreeg dan ook de melding dat de route meer dan 29 waypoints bevatte.

 

Na wat googlen kwam ik er achter dat de zumo maar 29 waypoints aan kan. Ik las op een website dat je toch kan voorkomen dat de route wordt opgesplitst door in Basecamp de route te "ontvlaggen". Basecamp maakt dan van de waypoints routepunten. Wanneer je daarna de route naar de GPS laad, blijft het wel keurig 1 route.

 

Om een route te ontvlaggen, dubbelklik je in Basecamp op de route en selecteer je in de "eigenschappen" tab alle waypoints tussen start en eind (deze kunnen namelijk niet worden "ontvlagt"), vervolgens klik je met de rechtermuisknop op de geselecteerde waypoints en kies je "Niet waarschuwen bij aankomst". Daarna de route naar de GPS laden en wanneer je dan de route kies in de routeplanner zie je dat het 1 route is en niet meer is opgesplits.

 

Wellicht handig tip voor degene die hier ook tegenaan lopen.

 

 

post-4638-0-26498600-1363459390_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zoveel waypoints aanmaken terwijl je ook met routepunten kan werken :?

Normaal gebruik ik in een route 2 waypoints, begin en eindpunt. En soms een tussenstop. That's it.

 

Routepunten kan je dan op jou manier "uitzetten" zodat je onderweg geen waarschuwingen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zelf routes gemaakt, maar routes op internet gevonden. Ben absoluut nog een novice met basecamp en snapte niet waarom een route werd opgesplitst. De maker van de routes had inderdaad allemaal waypoints gebruikt i.p.v. routepunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oké, ik dacht dat je dit zelf gedaan had.

Nu weet je in ieder geval hoe je het weer recht kan breien en inderdaad misschien handig voor andere die daar ook tegenaan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...