Ga naar inhoud

spanningsregelaar kapot, dashboard kapot


 Delen

Aanbevolen berichten

ik ben sinds een halfjaar eigenaar van een vfr, ik had vorige jaar al wat problemen wanneer ik met licht reed, dat hij daarna niet meer wilde starten vervolgens aanduwen en weer naar huis. Wanneer ik de motor thuis weer uit de schuur haalde starten de motor weer gewoon. dit is een paar keer voor gekomen. Twee weken terug was het lekker weer dus motor uit de schuur na 2/3 maanden in de schuur hebben gestaan. In die tijd is af en toe de druppeloplader eraan geweest. Accu bleef prima vol. Twee weken geleden wilde ik dus gaan rijden toen ik de motor starten zag ik dat het digitale gedeelte van het dashboard deed niks meer voor de rest doet het wel alles. Toen heb ik het dashboard naar carmo gebracht die hebben het gerepareerd. vandaag wilde ik het weer allemaal in elkaar zetten, maar het digitale gedeelte deed nog steeds niks. Toen heb ik de multimeter gepakt en de accu gemeten die gaf 12 volt aan daarna motor gestart toen liep het op naar 14. ik heb dan ook maar gelijk de kont er afgeschroefd dat ik bij de spanningsregelaar kon. ik ben wel handig maar veel verstand heb ik niet van die dingen mijn motor ligt nu al behoorlijk uit elkaar en ik weet nu ff niet meer wat te doen.

de spanningsregelaar zat aan de ander kant als de uitlaat. volgens mij is deze niet meer origineel.

post-5639-0-50636400-1363527881_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, zoek even op spanningsregelaar, er staat al heel veel op het forum en je zult zien dat een spanning van 14 volt absoluut géén probleem is. Dat is normaal zelfs. Ik denk dus dat het iets anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel al het een en ander door gelezen maar dan blijf ik vraag houden over het dashboard. moet ik heb dan in een andere categorie zetten?

aangepast door Jacco76
Quote verwijdert, je reageert immers op de vorige reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof je hulp nodig hebt Sebastiaan. Maar wat is je vraag ?

 

Die problemen kunnen komen door een kapotte spanningsregelaar. Maar zeker is dat niet. Maar zoals VFRikus altijd zegt: meten is weten; gissen is missen....

 

Een SR kan rare kuren hebben. Als ie afgekoeld is, dan lijkt alles normaal, en als ie warmer wordt (heet zelfs), kan ie kuren vertonen. Dat maakt meten soms lastig.

 

De Haidie Hotziedok waarschuwt je voor te grote spanningswisselingen. Maarja...daar heb je nu niks aan.

 

Mischien heb je hier iets aan. Als je het onderdeelnr. hebt, dan kun je zien of het een originele SR is.

Maar dat zegt dan ook nog niks over al dan niet stuk....

 

Je zou een andere SR kunnen proberen. Kijken wat ie doet.....

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles normaal werkt en de laadspanning is rond de 14 Volt en de digitale display doet het niet dan kan het display zelf defect zijn, maar ook een voeding of massa.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=76161

 

 

Misschien dat je hier iets mee kunt.

 

En check de kabelboom achter het balhoofd op doorschuren, dat is ook wel eens als oorzaak van problemen genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een gekend VFR '98-01 probleem dat de printbanen van de digitale display oxideren en vervolgens de stroom niet meer geleiden. Dit heeft als gevolg dat de verlichting van de display uitvalt en ook de display zelf kan geheel of gedeeltelijk uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoeft niet, je kan hem via moderatie, rechts boven in het scherm, afsluiten.

Hij zakt dan vanzelf weg.

VFRikus

edit: als je de oplossing eerst nog even post, hebben wij er ook nog iets aan.

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het dashboard samen met de sr op gestuurd naar carmo elctronics daar hebben ze de contacten van het dashboard nog schoon gemaakt. ik denk dat daar het probleem in heeft gezeten. ook was de spanningsregelaar kapot ik heb bij carmo een nieuw sr gekocht voor €150 mij werd verteld dat deze gewoon prima moest functioneren zonder aluminiumplaat of pc-fan. hoe denken jullie daar over en is dit een (te) dure sr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 150,- had je heel wat ( cheapo ) China SR's , koel ventilators en stukken koelblok kunnen opblazen

 

Maar als er een verschrikkelijk lange periode garantie op zit ... tja.. ben je voor "je leven klaar" ..

 

 

Sterker nog, als ik op de Caro website kijk...

ZIjn dit die Chinese regelaars... Of 1 van de 2 maakt ze wel heel precies na.. inclusief promotie foto..

aangepast door Stefan666
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er nog 1 liggen de sh691-12

doe maar een pb tje

o ja laadspanning draaiende motor, tussen de 13,8 en 14,2 volt kun je zelf opmeten op de accu met een multimeter

te veel spanning,spanninsregulateur naar de klote

zorg er alleen voor dat die dingen goed massa maken zo niet gaan ze stuk

aangepast door musli
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het dashboard samen met de sr op gestuurd naar carmo elctronics daar hebben ze de contacten van het dashboard nog schoon gemaakt. ik denk dat daar het probleem in heeft gezeten. ook was de spanningsregelaar kapot ik heb bij carmo een nieuw sr gekocht voor €150 mij werd verteld dat deze gewoon prima moest functioneren zonder aluminiumplaat of pc-fan. hoe denken jullie daar over en is dit een (te) dure sr?

Zet er maar een koelplaat achter. Ook de SR van Carmo zal niet zo goed zijn dat hij het zonder goede koeling red.

Het is geen manco van de SR, maar een ontwerpfout van Honda. Die heeft de verkeerde plek met te weinig koeling gemaakt. Hij zit niet voor niets bij de VTEC onder de cockpit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zit er een andere spanningsregelaar op ik heb trouwens ook die sr gekocht. Vandaag nog lekker een rondje gedaan op mijn 25 kw fiets.

 

Waarom bouwen mensen de sr bij de vfr 800 fi ook niet zo als bij de vtec? Voor de zekerheid zet ik er toch maar een koelplaat achter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...