Ga naar inhoud

Nieuwe helm gezocht


Maurice205
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige helm. Zoals elders op het forum geschreven ben ik vorig jaar weer begonnen met rijden na een afwezigheid van ruim 10 jaar.

 

De helm is met even narekenen dan ook al een jaartje of 19 oud, en dus langzaamaan wel toe aan vervanging. Huidige helm is een Shoei en prima bevallen.

 

Wens voor de nieuwe helm is een zonnevizier en comfortabel.

 

Zeker het zonnevizier beperkt de keuze toch wel. Het hoeft voor mij geen systeem helm te zijn omdat ik van mening ben dat ook bij lage snelheden je kin toch ook wel wat bescherming wenst.

 

Ik zat te denken aan de Schuberth S2 / C3 pro of de spiksplinternieuwe Shoei Air GT.

 

Helaas heb ik zowel van de C3 pro (verschil is o.a. kinband verder naar voren want bij de gewone vind ik hem erg tegen het strottehoofd zitten) als van de GT air nog geen tests kunnen vinden.

 

Wat is jullie mening, muv beide passen ;-) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het beste kan je als 'Maas- en Walert' op een doordeweekse dag eens naar Termaat/Nijmegen gaan.

Veel keuze en geen dure tent.

Heb je een keuze gemaakt, houd hem dan 10 minuten op den kop - dan weet je pas of ie lekker zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Termaat is bekend, en ik ben daar inmiddels ook bekend (nooit goed als men je kent :-) ). Jammer dat ze geen Honda dealert zijn zeg maar :-)

 

Ik ben er erg tevreden, uit zichzelf al het aanbod en advies om met de motor te komen en een proefrit te maken met de helm, alleen zijn ze geen Shoei dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HJC R-PHA 10 eens bekijken, komt beter uit de test dan de C3 en kost veel minder.

 

Edit, R-PHA MAX bedoel ik

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goeie ervaring met Nolan (wel de systeem dan), verder heb je nog X-lite wat dan weer de hoogwaardigere lijn is van Nolan.
Alle tips over merken zijn echter vrij nutteloos want zoveel helmen zoveel pasvormen.

Genoeg mensen zie zweren bij Schubert maar toen ik de N103 (die ik nu heb) wilde gaan aanschaffen was de uitlevering vertraagd en dus van ellende maar een duurdere Schubert geprobeerd, die kon ik heen en weer bewegen alsof hij veel te groot was en had na een halve minuut al hoofdpijn door de druk op het voorhoofd waar hij dus weer te klein leek.

Dus kijken wat er in je budget valt, selectie inperken door de directe afvallers (bijvoorbeeld op uiterlijk of opties) over te slaan en dan passen wat er over is en de goed zittende een tijdje op te houden en als mogelijk proef te rijden.

Je bent ook al rijkelijk laat (zelfs als zou je die 10 jaar er tussenuit laten) want een goeie helm is na 7 jaar toch aan vervanging toe omdat de schaal langzaam zijn absorberende eigenschap verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Maurice,

 

kijk eens op de website van motor Venray.

die hebben zaterdag a.s volgens mij een zgn motorhelm test dag.

een mooie manier om eens iets te proberen.

 

mvg tonnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

testen en proberen.... zelf heb ik er al enkele gehad en geleerd dat er om te beginnen het volgende moet bepaald worden: rond hoofd of langwerpig hoofd....

 

kwaliteit doet er voor mijn hoofd niet veel toe, ik heb een langwerpig hoofd dus met een Shoei ben ik niks, een Arai is voor mij prima... alhoewel beide kwalitatief zijn!

 

proberen, testen en nog's proberen...

 

ook belangrijk, de 'spanning'.... een helm moet voldoende VAST zitten maar ook niet TE vast.... hou rekening met het feit dat in de zomer je hoofd 'uitzet' door de warmte en je meer 'lucht' nodig hebt om te transpireren...

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening is bepaald door de service van beide merken.Hoewel ik de types niet ken zou ik gaan voor de Shoei.

Shoei heeft jaarlijks op verschillende plaatsen in het land enkele service-dagen waar je je helm een onderhoudsbeurt kan laten geven en er worden indien nodig ook onderdelen gratis vervangen door een vakman !!!

Iemand die ik ken heeft dit vorige week laten doen bij een servicestand van Schubert(opendeurdagen bij F&J),zijn vizier sloot niet helemaal goed af en liet dit aanpassen door de medewerker van Schubert.Er diende een vijsje wat aangedraaid te worden maar deze werd te hard aangedraaid en vervolgens zotgedraaid.Omdat de helm 3 jaar oud is heeft hij geen garantie meer en staat hij zelf in voor de kosten hoewel het de medewerker van Schubert was die het te vast aandraaide!

Persoonlijk zou ik dus voor Shoei gaan,een helm waar ik al jaren plezier aan beleef met service!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sry MVG, maar 100% kan ik niet akkoord zijn... natuurlijk is goede service onbetaalbaar maar goede service voor een helm die NIET op je hoofd past doet je ook niks goed!

 

ervoor zorgen dat'm GOED past is HET belangrijkste... oh... nog niet gezegd maar een helm heeft ook een 'houdbaarheid'-leeftijd.... reken op zo'n 5 jaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sry MVG, maar 100% kan ik niet akkoord zijn... natuurlijk is goede service onbetaalbaar maar goede service voor een helm die NIET op je hoofd past doet je ook niks goed!

 

ervoor zorgen dat'm GOED past is HET belangrijkste... oh... nog niet gezegd maar een helm heeft ook een 'houdbaarheid'-leeftijd.... reken op zo'n 5 jaar....

beide helmen zouden passen volgens Maurice,anders is natuurlijk de pasvorm het eerste waar je naar moet kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik dus voor Shoei gaan,een helm waar ik al jaren plezier aan beleef met service!!!

En ik heb dan weer minder goede ervaringen met m'n Shoei. Mijn duurste helm ooit.......qua paasvorm en geluidscomfort mijn slechtste helm ooit (in 20 jaar en 5 helmen verder)

 

Goede ervaringen met Nolan en Premier (niet zo bekend wel errug goed).

 

Uitproberen, uitproberen, uitproberen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb dan weer minder goede ervaringen met m'n Shoei. Mijn duurste helm ooit.......qua paasvorm en geluidscomfort mijn slechtste helm ooit (in 20 jaar en 5 helmen verder)

 

Goede ervaringen met Nolan en Premier (niet zo bekend wel errug goed).

 

Uitproberen, uitproberen, uitproberen.....

goede raad,uitproberen!!!!

pasvorm nok?waarom heb je hem dan gekocht???

aangepast door MVG
Link naar reactie
Delen op andere sites

qua paasvorm en geluidscomfort mijn slechtste helm ooit

Pasvorm en geluidscomfort heben dan ook zeer nauw verband.

 

Ik zat te denken aan de Schuberth S2 / C3 pro of de spiksplinternieuwe Shoei Air GT.

De C3 is volgens mij voor een ander model hoofd gebouwd dan een S2 of Air GT. Als je hiervoor een Shoei hebt gehad zou ik zeker naar de nieuwe GT kijken. Enige nadeel van de GT & S2 vind ik de kinbandsluiting, daar heeft een DD sluiting toch sterk mijn voorkeur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik daar pas achter kwam bij ritten die langer dan een uur duurden: drukpunten......

Het was niet echt slecht, maar niet goed genoeg.........veel minder comfortabel dan mijn vorige (goedkopere) helmen.

Vooral het windgeruis viel tegen. En dat hebben ze er ook niet uit gekregen. Viel binnen de tolerantie zeiden ze......is al wel inmiddels jaartje of 8 geleden hoor. En ik wil Shoei ook echt niet afkraken.........maar mij beviel het minder....

(Dure voetbalschoenen van Nike pasten mij ook nooit lekker.....ik zal wel een raar lijf hebben of zo.... :scratchchin: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...