Ga naar inhoud

Nieuwe helm gezocht


Maurice205
 Delen

Aanbevolen berichten

Een helm is ontzettend persoonlijk, "de beste helm" bestaat niet.

 

Klopt! :)

 

Ik heb blijkbaar ook een raar hoofd. Ik zit nu aan mijne 2de helm (schubert c3) en ik heb nu ook een drukpunt op mijn voorhoofd. Is echter nooit pijnlijk. Mijn vorige Shark werd een marteltuig na een uur of langer.

 

Verder: een systeemhelm is verschrikkelijk handig, zeker als je een bril draagt, maar mijn volgende helm wordt toch terug een integraal helm. Een vriend van mij zijn vader is enkele jaren geleden verongelukt op de motor, het voorste stuk van de helm was volledig losgekomen. Kan best een 1 op een miljoen gevalletje zijn, maar uiteindelijk is veiligheid de voornaamste reden dat je een helm koopt, en zo verschrikkelijk lastig is een integraal helm nu ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben vorige week 'even' gaan passen. Probleem was dat ik twijfel tussen de Schubert S2, C3pro en Shoei GT Air.

 

Nu wilde ik deze graag naast elkaar kunnen passen en even ophouden, alleen had ik wat moeite een zaak te vinden waar ze alle modellen in de maar M hebben.

 

Vorige week dus de C3pro en GT Air kunnen proberen. Minimaal verschil, de GT klemt iets minder op de kaaklijk, de C3 een stuk minder in de wangen. Helaas hadden ze geen S2 in de juiste maat.

 

Komende week ergens een gaatje vinden om de C3 en S2 met elkaar te gaan vergelijken.

 

Will be continued.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt bij mij echt wel 'problematisch'... iemand tips ivm 'langwerpige hoofd' helmen

 

adressen waar je kan passen, liefst in B?

 

bij Felix & Jos kan je testen.... met 1 soort Arai maar da's nou net een model dat niet past........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan RAD proberen, die heeft aardig wat winkels in België. Een paar keer hebben ze ook een Helmenweekend met grote kortingen tot 25%. Ik heb er mijn Shoei Neotec vandaan. Van het weekend de intercom in ieder geval weer ingebouwd. Voordeel van de Shoei vind ik de mogelijkheid om middels andere wangstukken e.d. de maat aan te passen mocht het nodig zijn. Ook hebben de duurdere merken vaak meerdere schalen voor de maten i.p.v. een maat voor alles en de rest is foam. Mijn HJC was na 7 jaar wel redelijk uitgelubberd. De Shoei zit veel strakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen en opmerkingen.

 

Vanmiddag lekker een stukje gaan toeren en bij Termaat in Nijmegen uitgekomen. Wat een toeval toch. ;-)

 

Daar nogmaals de S2 en C3pro vergeleken en gepast en de keuze viel uiteindelijk op de S2. Dus gevraagd voor een proefrit en dat was geen probleem, gelukkig maar.

 

Want hoewel hij in de winkel prima zat vond ik hem onderweg toch wel erg op de gehoorsbescherming duwen. Maar toen zag ik heel wat anders, of beter gezegd ik zag het juist niet.

 

Het kingedeelte van de S2 blijkt vrij hoog te zien wat erin resulteerde dat ik de klokkenwinkel niet meer zo maar kon zien. Ik moest echt met mijn hoofd naar beneden kijken om te zien hoe hard ik reed, niet handig dus.

 

Terug gereden en gezegd dat het me heel erg speet maar dat dit hem zo niet kon worden. Toch maar ff proefzitten met de c3 dan, en dat leek een stuk beter. Dus ook de c3 maar even meegenomen om hem een stukje van Nijmegen te laten zien. En dat vond ie erg leuk.

 

Zat toch wel een stukje comfortabeler dan de S2 en de knoop doorgehakt. Dit is hem geworden, in het mat zwart.

 

Mijn oude helm in doos achter gelaten, die ga ik volgende week wel even ophalen na het werk als ik met de auto ben, wel zo makkelijk. Onderweg naar huis viel me pas echt op hoeveel stiller deze helm is en dat het vizier een heel stuk breder (grotere kijkhoek) is.

 

Nu maar hopen dat het een mooie zomer mag gaan worden zodat ik hem de leuke plekjes van Maas en Waal (en een hopelijk een hoop andere) kan laten zien.

aangepast door Maurice205
Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk om te horen dat je rijplezier er met reuzestappen op vooruit is gegaan!

 

wat kan je daar allemaal testen als helm? bieden ze van alle merken en types proefritten aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt bij mij echt wel 'problematisch'... iemand tips ivm 'langwerpige hoofd' helmen

 

adressen waar je kan passen, liefst in B?

 

bij Felix & Jos kan je testen.... met 1 soort Arai maar da's nou net een model dat niet past........

probeer het eens bij Bikers Fashion in Retie,ze zijn daar aan het uitverkopen (kleding en helmen-Arai,Shark,HJC,Suomy aan 30%) want ze gaan stoppen met hun winkel en gaan vanaf dan alleen nog maar helmen online verkopen.Ze gaan je daar vast kunnen helpen want vanaf dan verkopen ze Airoh,Arai,Bell,Caberg,HJC,IXS,Lazer,Schuberth,Shark en Suomy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip! laten ze ook testritten toe?

 

heb ook een positieve email ontvangen van Termaat motoren in Nijmegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ken er die de helm hebben mogen testen

aangepast door Jacco76
Onzinnige Quote verwijdert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend bij MotoZoom Apeldoorn, het was weer lekker drukkig qua aanloop daar, alleen van de helmen actie o.i.d. weinig tot niets gemerkt (kan aan mij liggen) :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig te lezen, ze adverteren ermee maar op de dag zelf merk je er dus weinig van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het er niet eruit kunnen halen dat ze daar iets speciaals bezig waren met helmen o.i.d. ..

 

Het was gewoon een extra koop dag ofzo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...