Ga naar inhoud

HELP. Lekkage Koelvloeistof VFR800 VTEC?


Qwerc
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een klein probleempje geconstateerd, (dat hoop ik althans)

Ik verlies Koelvloeistof.

Bij het verwijderen van de rechter zijkap viel mij de lekkage op. (zie foto's)

 

Ik vermoed dat er een pakking lekt van met name de behuizing van de thermostaat.

Dit zit toch min of meer tussen de twee cilinderrijen, diep onder het luchtfilter enz.

Behalve veel werk, zo schat ik in zijn er nog suggesties en of opmerkingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Graag uw commentaar en of suggesties van een mogelijke oorzaak!.

 

post-4370-0-94938400-1365546730_thumb.jpg

 

 

post-4370-0-63543300-1365608791_thumb.jpg Hier komt de koelvloeistof lang de dikke slang te voorschijn!!

 

 

 

post-4370-0-22175200-1365608802_thumb.jpg En dit is vermoedelijk de plaats waar de oorzaak zit

 

 

 

 

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat weet ik.

Maar ik hoor ook dat het eigenlijk niet zo goed is voor het koelsysteem.

 

Dus wat is wijsheid? Alles los maken of heel lui de inhoud van een flesje in de koeling mikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul wil je inderdaad niet in je motor hebben. Heb zelf meerdere malen het gebruik en de resultaten tov de koeling mogen aanschouwen bij het revisiebedrijf waar mijn schoonbroer werkt. Half vestopte koeldoorgangen in het blok, de leidingen zelf niet die zijn groot genoeg. Tevens blijft er altijd veel shit in je reservoir over.

 

Zowieso is dit spul voor zover ik weet eigenlijk voor een tijdeijke oplossing en niet permanent. Meestal gaat het niet voor niks lekken. Gewoon je intake eraf halen en het even goed doen. Alles los nemen en goed schoon maken. Meteen ook nieuwe slangenklemmen erop.

 

Meestal is het een kwestie van een slecht aangedraaide koelslang en vervolens lekken. Het kan echter ook zo zijn dat je thermostaathuis inmiddels rot is geworden, en hierdoor gaat lekken. Alu wil nog weleens wegrotten door zure koelvloeistof icm lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop niet dat het aluminium huis weg gerot is!

Dan ben ik verder van huis. Ziet er wit uitgeslagen uit maat zo buiten lijkt het nog wel goed

 

Ik hoop slechts een pakking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een busje in het systeem zou ik zeker niet doen. Dan maar een paar uurtjes sleutelen.

Ik denk dat het alu corrosie op een slang aan sluiting is wat ja kan verhelpen door schoonmaken en nieuwe klemmen monteren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Ik ga in elk geval een aantal slang klemmen organiseren.

Vraag mij wel af waarom dit nodig is ze zien er nog goed uit.

Maar goed die zullen niet zo duur zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er wel om dat je de goede maat slangklem gebruikt. Een goede slangklem kan je als hij maximaal open is gedraaid net op zijn plek schuiven.

In die situatie komt de radius van het huis het best overeen met de diameter van de slang.

M.a.w. als het bandje na aan draaien een paar centimeter uit steekt is niet goed.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook voor de mogelijke oorzaak van Rikus.

En ook ik zeg dat dat spul troep is, handig om bij je te hebben als je ver van de bewoonde wereld op reis gaat voor nood maar niet als oplossing.

Dat spul erin gooien zorgt aan het eind voor meer sleutelwerk omdat dan alles eraf moet om te reinigen en dan zal er ook het een en ander vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er aan denken.

Alleen hoe kan ik dat voorbereiden, Ik bedoel dus eigenlijk.

Waar vind ik de maten van de slangen klemmen.

 

Dan kan ik in 1 stuk doorwerken alles los halen en weer terug bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd voor de originele gaan van Hondasan als je zeker wilt zijn.

Maar waarom niet eerst goed troubleshooten waar de lekkage zit?

Even een inspectie spiegelt scoren om in de onmogelijke hoekjes te kunnen kijken waar het vocht vandaan komt.

En dan de juiste spullen bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind ik de maten van de slangen klemmen.

 

Dan kan ik in 1 stuk doorwerken alles los halen en weer terug bouwen.

Ik vergat even dat ik in de luxe situatie verkeer dat ik ABA slangklemmen van 6 tot 80 mm. po voorraad heb.

Maar er zit vast wel een autobedrijf bij je in de buurt en met een beetje mazzel heeft die dat spul ook.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arno

Als je naar de laatste foto kijkt. Dan wordt het moeilijk om met een spiegeltje er tussen door te gaan.

Als.. dus als ik de boel los ga gooien dan wil ik alles hebben zodat ik het snel kan vervangen en door kan gaan.

Maar goed het blijft moeilijk te beoordelen waar het PRECIES lekt. Helaas...

Ik heb gisteren twee slangklemmen opnieuw vast gedraaid. IS nu maar weer afwachten. Gelukkig (of jammer het is maar hoe je het wil zien) spuit de koelvloeistof er niet uit.

Pas na een langere rit, dus als die lekker warm is geweest, kan je het pas vaststellen.

 

We wachten het weer eens even af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

@Qwerc En? Opgelost?

Ik heb net hetzelfde probleem maar het is heel raar.

 

Hij heeft heel de winter in de garage gestaan. En na elke rit, hoeveer ook zet ik hem gelijk binnen en heb maanden geen druppel eronder gevonden.

Met het mooie weer wil ik hem buiten zetten en zet hem zonder te starten of op gereden te hebben onder de carport waar in de namiddag de zon er pal op staat en er ligt savonds een plasje onder. En dit elke dag.

 

Ik wil testen en zet hem terug in de garage en er is niks te vinden.

 

Lijkt wel dat de warmte van de zon de druk doet verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...