Ga naar inhoud

Test nieuwe Pirelli Angel GT sporttoermotorband


 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Pirelli introduceerde de band aan de pers op 9 april op een Italiaans vliegdekschip:

http://www.motorcycle-usa.com/432/15926/Motorcycle-Article/Biaggi-Tests-Pirelli-Angel-GT-Tire-on-Carrier.aspx

 

Het lijkt mij dat de banden wel gereed zijn om gedistribueerd te worden.

 

Frank (AFS) zal het ongetwijfeld wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn al enkele weken geleden leverbaar gemaakt. Ik kan mij niet herinneren dat Italianen ooit eerder klaar waren dan de planning, maar dit geval is er wel zo eentje......

Ik verwacht er echter niet al te veel van. De gewone Angel is mislukt (in verkoopaantallen), dat zal voor de GT ook wel gaan gelden, of er moet een opmerkelijk goed resultaat uit een van de grote vergelijkingstests komen.

Verleden jaar is de Metzeler Roadtec Z-8 in M en O-versie als testwinnaar te voorschijn gekomen, en dat heeft de verkopen verdubbeld. Maar zelfs dan stelt het qua aantallen nog steeds niet veel voor vergeleken bij Michelin, Dunlop en Bridgestone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En wat een vertoon op een vliegdekschip...... :schater:

Heb je die compound gezien op het dek.....dan hoeft je band echt niet top te zijn om op tijd stil te komen staan.

dat spul is speciaal gemaakt om hypergrip te hebben met de snelheid en alle pk's van gevechtstoestellen.

Das net ff wat anders dan het gemiddelde Italiaanse B-weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb je die dingen, kang nog wat er nou nog niet opzitten? :huh: .

 

groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hierbij een stukje van nieuwsmotor.nl

 

"Motorrad kiest Pirelli Angel GT als beste sporttoerband donderdag 30 mei 2013

De nieuwe Angel GT, de motorband die Pirelli in april 2013 op de markt bracht en die de ster was van een unieke perspresentatie op het dek van het Italiaanse marine vliegdekschip Cavour, is door Motorrad magazine uitgeroepen tot de beste sportieve toerband.

De 12/2013-editie van het Duitse tijdschrift vergeleek de nieuwe Pirelli Angel GT met de Metzeler Roadtec Z / 8 Interact M/O, Bridgestone T30, Continental Road Attack 2, Dunlop Roadsmart 2 en Michelin Pilot Road 3. Al deze banden, (120/70 ZR 17 voor de voorzijde en 180/55 ZR17 voor de achterkant), werden op zes Suzuki Bandit 1250 S motorfietsen gemonteerd.

[Link: lees de eerste test van de Pirelli Angel GT op Testmotor.nl]

Het Motorrad personeel nam in de evaluatie parameters mee als handling, stuurprecisie, stabiliteit in bochten, stabiliteit in bochten bij sportief rijgedrag, grip bij hellingshoek, grip bij acceleratie, stabiliteit in een rechte lijn, prestaties bij maximale omstandigheden en het blijven volgen van een lijn tijdens het aanremmen in bochten.
Hier is het eindresultaat van de vergelijkingstest, die de Angel GT bovenaan de lijst plaatst, gevolgd door de Metzeler Roadtec Z8 Interact op gelijke hoogte als de Bridgestone T30 en alle andere banden in de test op een gedeelde vierde plaats.
1. Pirelli Angel GT
2. Metzeler Roadtec Z8 Interact
2. Bridgestone T30
4. Continental Road Attack 2
4. Dunlop Roadsmart 2
4. Michelin Pilot Road 3

De Angel GT werd de winnaar dankzij zijn topprestaties op nat wegdek, gecombineerd met de sportieve kenmerken die altijd een eigenschap van 'het merk met de lange P' zijn geweest. De nieuwe Angel GT is het kroonjuweel van het Pirelli sporttouring gamme en de opvolger van de Angel ST, ook al een band met meerdere overwinningen in vergelijkingstests die werden uitgevoerd door de meest prestigieuze internationale motortijdschriften, alsmede de houder van 7 duurwereldrecords. Vergeleken met zijn voorganger verhoogt de Angel GT het aantal kilometers met 30%, vermindert de remafstand met ongeveer 1 meter (bij een snelheid van 75 kilometer per uur), verbetert grip en handling op een nat wegdek en, belangrijker nog, slaagt ze erin om deze kenmerken langere tijd vast te houden. Pirelli duidt dit laatste kenmerk aan met de kreet "Performance Mileage".

Na door het prestigieuze onafhankelijk bureau Motorrad Testcenter als de nummer 1 sporttouring band voor kilometers te zijn gecertificeerd, en na de uitstekende recensies die in de meest gezaghebbende internationale motormedia verschenen, is het resultaat van deze vergelijkingstest een verdere bevestiging van de waardering voor het werk van Pirelli ."

nieuwsmotor.nl

testmotor.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste deel van de tekst hierboven is een onbevestigd stukje marketingtekst van Pirelli zelf, dus daar zou ik niet teveel aandacht aan besteden.

Hieronder een kopie van mijn eerdere posting over de vergelijkingstest van dit jaar.

Vanwege de weersomstandigheden hebben ze dit jaar geen tijd gehad een verslijttest te doen, net zo min als een rij-test met half versleten banden.
De winnaar van verleden jaar (De Bridgestone BT023) deed dit jaar niet meer me, maar de nummers 2 (Dunlop en Metzeler) wel.
Die zouden als het ook dit jaar meegetelt had waarschijnlijk dus hoger zijn uitgekomen in de einduitslag.

Opmerkelijk is dat het verschil tussen de beste en de slechtste nog nooit zo klein is geweest (222 om 212 punten).
Mijn conclusie is dus dat momenteel de bandenkeuze van een motorrijder meer op voorkeur en daadwerkelijke gebruiksomstandigheden zou moeten vallen dan op algemene testcriteria.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die dingen, kang nog wat er nou nog niet opzitten? :huh: .

 

groeten

Lex

Nee, er zitten nu dunlops op. De nangkangs erom leggen kon niet doorgaan doordat de verkeerde maat band was besteld. Ik stond toen bijna 200 km van huis met versleten banden, dus moest er maar wat anders op. Ik vond dit wel jammer, want ik had ze graag uitgeprobeerd. Als de dunlops op zijn ga ik nangkang alsnog proberen. Ik heb een korte review gelezen op MotorForum van iemand die ze aan het uitproberen is. Hij heeft er ook mee op circuit gereden en is er erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb de Pirelli Angel GT's op mijn VFR1200F zitten (ook al is er niet zo'n officiele duitse type-goedkeuring ofzo voor). Nu heb ik niet heel veel ervaring met allerlei verschillende banden en rij-eigenschappen, sterker nog: dit is de eerste nieuwe setje dat eronder gekomen is. De eerste 14.000 had ik de standaard Bridgestones erop, welke aan het begin heel aardig waren maar al snel minder vertrouwen gaven bij nat wegdek... en waarop ik ook nog veel te lang doorgereden heb.

 

Voor de volledigheid, ik rij veel woonwerk (op het moment Ede - Schiphol Rijk) en tracht ook nog minimaal eens per maand te toeren. Ik ben geen race-coureur maar rij wel enigzins sportief. Ik heb er nu iets meer dan 6000 km mee gereden, van slijtage is weinig te merken en het is een verademing. Het stuurt lekker direct en je gaat bijna vanzelf platter door de bochten. Waar ik bij de Bridgestones vooral bij nat wegdek nogal eens het gevoel had dat de motor de bocht in "viel", heb ik dat bij de pirelli's totaal niet. Veel verschil tussen nat en droog ondervind ik niet, waarbij ik wel moet opmerken dat mijn rijgedrag wel enigzins beinvloedt wordt door mijn psyche als het regent... ik ben dus iets minder geneigd de limiet op te zoeken, maar dat is niet ingegeven door de prestaties van de banden, die lijken nergens last van te hebben.

 

Ik vond het wel een beetje gedoe om te bepalen of ik een A-spec achterband (met exta verstevigd carcas) moest nemen of niet. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan en mis ik volgens mij niks.

 

Groet,

Jurjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...