Ga naar inhoud

Test nieuwe Pirelli Angel GT sporttoermotorband


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had idd ook wat problemen met het vinden van het juiste type dus vulde het online formulier in met onderstaand resultaat:

 

Topic: Find your tyre

Country: Netherlands

Address:

Zip Code:

City:

State:

Nation:

Phone:

Website: www.pirelli.com/tyre

Subject: Banden voor VFR1200

Message: Waarom krijg ik op deze site bij "fit on your bike" de melding:

"Unfortunately this product does not have sizes matching your needs."

terwijl ik de maten wel in het overzicht zie staan?

front 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL

rear 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL (A)

190/55 ZR 17 M/C (75W) TL (D)

190/55 ZR 17 M/C (75W) TL

 

Keuze was:

PLEASE SELECT YOUR BIKE AND DISCOVER THE PERFECT TYRE

HONDA

VFR 1200 F (> 2010)

SC63

 

site=http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/angel_gt.html?url=%3Fsubtype%3Droad

 

Het antwoord luidde:

 

Hallo,

 

De angel GT is geschikt voor u model motor.

 

De Angel GT zonder speciale homologatie wordt voorgesteld voor uw motor. Ik zal aan de juiste dienst doorgeven dat de site niet up to date is.

 

Met vriendelijke groeten

Dirk

 

 

Dirk de Theije

Contact center agent

 

 

Pirelli Tyres Belux S.A./N.V.

Agent Commercial-Handelsagent

de/van: Pirelli Pneumatici S.p.A.

Rue de Namur, 73d

1000 Bruxelles - Belgique

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vanwaar de drukte om de homologatie?

We leven in Nederland en daar hebben we gelukkig nog ergens een vrije keuze dus geniet ervan zolang het nog kan, voor je het weet is die keuze ook beperkt en moeten we ons aan de voorgeschreven onderdelen (w.o. de banden) moeten gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de band maar 190/55/17 meet dan past het. De rest is mieren**kerij. Deze banden zijn natuurlijk uitermate geschikt voor de VFR1200f. evenals de T30 Z8 enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, sommige mensen hechten zich meer aan de emotionele eigenschappen van een band en anderen aan de rationele.

Maar homologatie is echt niet persé rationeel want (vooral voor oudere motoren) laten fabrikanten een nieuwe band niet homologeren waardoor je verplicht een slechtere/verouderde band moet nemen.

Daarbij denk ik dat tegenwoordig elke band goed genoeg is voor gemiddeld gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli levert voor de vfr1200 geen speciaal type. Kies dan de uitvoering zonder een extra toevoeging aan de naam. Dan zit je altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwaar de drukte om de homologatie?

We leven in Nederland en daar hebben we gelukkig nog ergens een vrije keuze dus geniet ervan zolang het nog kan, voor je het weet is die keuze ook beperkt en moeten we ons aan de voorgeschreven onderdelen (w.o. de banden) moeten gaan houden.

Omdat geen homologatie een probleem kan zijn.

In het buitenland (bijvoorbeeld Duitsland) kan de Politie en/of de verzekering enorm lastig doen bij bijvoorbeeld een ongeval. Het kost dan enorm veel moeite en tijd om ze te overtuigen dat dit voor Nederlanders geen verplichting is, en dat hun wetgeving hierin niet van toepassing is. Als je ooit geprobeerd hebt een Duitser te overtuigen van het feit dat hun regels niet opgaan dan weet je hoeveel werk dit kan zijn........

 

Daarnaast is in een aantal gevallen de homologatie-versie een absolute must. Bijvoorbeeld een Pan European 1100 op niet-gehomologeerde Michelins kan ronduit gevaarlijk rijden, en zo zijn/waren er wel meer voorbeelden. Voor de VFR's zijn mij geen levensgevaarlijke combinaties bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heet lastig doen. Als je in Duitsland als Nederlander betrapt wordt met een auto waarvan de banden niet de voor die auto vereiste snelheidscodering hebben kom je niet verder tot er de juiste banden gemonteerd zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over een onjuiste snelheidscodering, beladingsindex of onjuiste maat. Ik heb het dus over een band in alle juiste specificaties, maar alleen niet gehomologeerd voor het desbetreffende type motorfiets.

Ik durf te wedden dat je net als bij auto's wel een probleem hebt als je van de specificaties afwijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor duitse ingezetenen is de wet heel streng. Alleen type goedgekeurde banden mogen gemonteerd zijn. Voor buitenlanders ( bestuurders met een niet duits kenteken en rijbewijs ) gelden de volgende regels: banden die voldoen aan de typegoedkeur in het land van herkomst met voldoende profiel zijn toegestaan. ( excl. winterbanden )

 

Praktijk is dus wanneer je banden montereerd in de juiste maat snelheid index een laad index dat je safe zit. Ook moet er voldoende profiel op de banden zitten volgens de norm van het land wat je bezoekt.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Het enige waar bij de Nederlands APK naar wordt gekeken is profieldiepte, beschadigingen, zelfde maat op een as, draairichting en spanning.
Bij grijs kenteken komt daar nog de LI bij.
Op zich ook logisch dat in Nederland niet en in Duitsland wel naar de snelheidscodering wordt gekeken.
In Nederland mag je nergens harder dan 130 km/h. Een normale T band heeft al een snelheidscodering tot 190.
VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij motorbanden kun je wat betreft snelheid en laad index niet mis, als je radiaal banden monteerd. Alle radiaal banden zijn ZR. En ook de load index is standaard tenminste 73W

 

Heb je een motor waar diagonaal banden gemonteerd kunnen worden, dan is het raadzaam tenminste de V versie te nemen. Dan zit je zeker.

( een 700 of 750 cc motorfiets heeft aan een band die 240 km/h als max heeft genoeg )

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag een voorbandje laten monteren bij m'n vriend.

 

Pirelli Angel GT 120/70ZR17 58W 150€

 

Is wel raar dat de tekening tegenovergesteld is tov de achterband.

Bij de achterband gaat de tekening in de rijrichting van smal midden naar breed buiten :

Water wordt naar buiten gedrukt.

 

twul.jpg

 

 

Bij de voorband gaat de tekening in de rijrichting van breed buiten naar smal binnen

 

n5xk.jpg

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...