Ga naar inhoud

Wel of niet pair valve,flapper en snorkel mod uitvoeren?


lars
 Delen

Aanbevolen berichten

@Johan

 

Een knikker in de slang zorgt ervoor dat er geen open verbinding meer is, maar een meubeldop op de airbox doet dan toch hetzelfde? Uiteindelijk kan er geen lucht meer in of uit.

Of zie ik het verkeerd?

Overigens heb ik de pairvalve mod ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vorige post vermelde ik al dat je dan een verbinding hebt tussen de kleppendeksels van de voorste en achterste cilinders.

De uitlaat gassen kunnen dan via de pairvalve van de voorste cilinders naar de achterste cilinders stromen en vice versa.

In spanningsloze toestand laat de pairvalve door (open verbinding). de airbox afdichten heeft dan geen zin,je moet de 2 slangen afdichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk! Dan gaan we een knikker scoren en deze alsnog in het kleine slangetje proppen.

Slangetje van de airbox er af en dan in dat slangetje een knikker duwen, moet ook nog wel lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan

Oke, die ben ik nergens tegengekomen. Ik heb de handleiding gehanteerd die ik ben tegen gekomen op het forum en onderstaande video. Welke slang(en) bedoel je dan?

Heb je misschien een foto? Ik wil graag leren, vandaar de vragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet iemand met een vinger de pairvalve aanwijzen, vanaf de pairvalve loopt een slang naar links en een lange slang naar rechts, deze 2 slangen moet je afdichten met een knikker.

Het korte slangetje vanaf de pairvalve komt aan de airbox en die hoef je dan niet af te dichten.

 

 

Edit: Hé jongens......kan toch niet zo moeilijk zijn....gewoon de 2 lange pairvalve slangen afdichten met een knikker en het elektrisch stekkertje losnemen.......thats it.

aangepast door Johan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet in dat kleine slangetje vanaf de airbox maar in de 2 langere slangen van de pairvalve naar de kleppen deksels

Dat slangetje moet voor de flapper mod toch wel afgedopt worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet iemand met een vinger de pairvalve aanwijzen, vanaf de pairvalve loopt een slang naar links en een lange slang naar rechts, deze 2 slangen moet je afdichten met een knikker.

Het korte slangetje vanaf de pairvalve komt aan de airbox en die hoef je dan niet af te dichten.

 

 

Edit: Hé jongens......kan toch niet zo moeilijk zijn....gewoon de 2 lange pairvalve slangen afdichten met een knikker en het elektrisch stekkertje losnemen.......thats it.

Dank u, helder.

 

Ik lees en zie alleen maar dat men het kleine slangetje afdicht. Vandaar de onduidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat lees je overal, maar als je de pairvalve spanningsloos maakt door het stekkertje te trekken dan heeft de pairvalve een doorlaat tussen de 2 lange slangen (en dat weten degene die de beschrijvingen maken niet) hierdoor stromen de uitlaatgassen van de ene kant door de pairvalve naar de andere kant en vice versa, dit is wat je juist niet wilt vandaar dat je de 2 lange slangen moet afdichten en niet de slang naar de airbox.....punt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan bedankt dat je ook even gereageerd hebt, erg nuttige informatie ! Nogmaals dank voor de heldere uitleg

 

Weet iemand een duidelijk filmpje voor beide mods voor de Fi van 98-01 bouwjaar ? De pair valve stekker zit op een andere plek dan bij de Vtec heb ik begrepen.

Zelf heb ik wel wat zitten bekijken op youtube, maar ik zou het prettiger vinden om van jullie een link naar een filmpje te verkrijgen waarbij de mods zo gedaan worden zoals Johan heeft uitgelegd.

Voor de Fi is minder aan film instructies te vinden dan voor de Vtec.

 

Als iemand hier wat van weet te vinden houd ik mij aanbevolen.

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1: Je ziet slangen vanaf de kleppendeksel (vlakboven de uitlaat-collector) richting het luchtfilter gaan, die moet je voorzien van een knikker.

Dit is een onderdruk leiding, dus er is geen tot amper druk.

 

2: De flapper is een koperen-rond-ding op je luchtfilter deksel, haal de slang eraf en draai er een M4-bout? met lijm in, het is een vacuüm leiding.

Dus druk is er niet.

 

Het is niet meer dan dat. En als de EU keuring er komt kan je het simpel ongedaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De knikkers en de meubeldop zijn misschien wel de goedkoopste oplossing, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan block-off plates.

 

Bij de installatie van de block-off plates kan je de pair valve in zijn geheel demonteren en, indien nodig, zonder enig probleem terug monteren.

 

Bovendien ziet het eindresultaat er best netjes uit.

 

post-5477-0-26025900-1462096720_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...