Ga naar inhoud

Wel of niet pair valve,flapper en snorkel mod uitvoeren?


lars
 Delen

Aanbevolen berichten

Er zijn diverse fabrikanten.

 

De beste zijn gemaakt dmv CNC van 6061-T6 Aluminium. Het is een aluminium legering die gebruik wordt in de vliegtuigindustrie. Sommige zijn bovendien geanodiseerd tegen eventuele corrosie.

 

Als ik me goed herinner heeft Leon (748CC) gelijkaardige gemonteerd op zijn 750.

 

post-5477-0-01591400-1462102633_thumb.jpg

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat slangetje moet voor de flapper mod toch wel afgedopt worden

Haal jij misschien de Pair-mod en de Flapper-mod door elkaar, bij de Flapper-mod moet je inderdaad het kleine slangetje (diam 8mm) die bovenop de airbox aan een vacuum-doosje zit afdoppen.

De Pairvalve-mod heeft dikkere slangen waar een knikker in past

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Johan ,ik bedoelde het dunne slangetje voor de Flapper-mod ,wat de Pair-mod (AIS) weet ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg hem er al niet in ,heb er een budplug in gestopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor eventuele geïnteresseerde heb ik nog een nieuw setje "PAIR valve block off plates" met bijbehorende afdichtdopjes liggen. Als ik me niet vergis zit er ook nog een montagehandleiding bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet de how to ook aangepast worden, hier wordt nog wel vermeld dat de slang naar het luchtfilterhuis moet worden afgesloten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een tip voor vastzittende slangen aan de pairvalve en de cilinders? Ik krijg ze met geen mogelijkheid los...anders is het wachten tot november. (bezoekje aan Johan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Johan ,ik bedoelde het dunne slangetje voor de Flapper-mod ,wat de Pair-mod (AIS) weet ik ook.

 

M4 schroef erin met wat siliconen-kit. Opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een tip voor vastzittende slangen aan de pairvalve en de cilinders? Ik krijg ze met geen mogelijkheid los...anders is het wachten tot november. (bezoekje aan Johan)

 

Huh? Die slangen zijn super soepel en zelfs niet geklemd met slangenklemmen.

Ben je zeker dat je de goede wel hebt?

Want als je er naar kijkt komen ze zo ongeveer al los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die slangen zijn bij mijn vfr wel geklemd. Zie foto's.

Slangen zien er verder prima uit en ook flexibel, maar aan de uiteinden zitten ze dus muur vast.

 

post-7072-0-96970400-1462216254_thumb.jpg

post-7072-0-81614900-1462216255_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe met een schroevendraaier of punttang ertussen en de slang eraf wrikken, er zit wat alu-oxidatie tussen. (even een klein beetje geweld)

Met de bekken van de punttang kun je onder het uiteinde van de slang komen en "hef" je de slang eraf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje gepast geweld moet het wel kunnen hebben dus.

Durfde het eigenlijk niet, morgenavond nog een poging.

 

Bedankt iedereen voor meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dag,

 

Momenteel ben ik bezig met de mods, eindelijk ;)

 

Moet ik voor mijn Fi van 1998 (Rc46a) het luchtfilterhuis nog helemaal verwijderen voordat ik bij de ander lange slang kan voor de pair-valve mod ?

Flapper mod heb ik gedaan en de snorkel mod ook.

Heb de linker fairing eraf (want ik zie het veelbesproken stekkertje niet), tank omhoog. Dan zie ik achterop de achterste cylinderkop een soort van verdikking zitten *rechthoek vorm) met een dikke slang met klemmetje daarop aangesloten, die slang gaat helemaal naar voren. Dat is toch 1 van de 2 slangen waar ik een knikker in moet doen en dan weer aansluiten ?

 

De andere die daar in de buurt naar voren gaat is maar een korte dikke slang zelfde diameter denk ik, maar daar zitten 2 bochtjes in en gaat direct naar het luchtfilter, achterkant. Lengte van die slang is ongeveer 15 cm denk ik.

Dus ik zie eigenlijk 1 lange en 1 korte slang. Klopt dat bij mijn model VFR ?

 

Ik vraag dit omdat Johan het over 2 lange slangen had. En ik zie er dus maar 1 die lang is, de andere is dus een korte die naar het luchtfilterhuis gaat.

 

En wat ik ook niet kan vinden is de stekker die ik los moet halen voor de pair valve mod. Wie kan mij aanwijzingen geven waar deze stekker zit op een rc46a model van 1998 ? Of kan ik de stekker gewoon laten zitten, als ik de korte en lange slang heb voorzien van een knikker ?

 

Bvd.

 

Hieronder heb ik foto's geplaatst, zojuist gemaakt van mijn VFR.

De pairvalve stekker heb ik volgens mij ook gevonden, met geel omcirkeld. Als ik aan de voorzijde naar boven kijk richting linkerkuip zie ik een ding waar meerdere slangen bij elkaar komen, daar kwam ook een kabeltje uit met 2 aders. Die kabel heb ik gevolgd en ik kwam bij een stekkertje uit, die heb ik nu losgemaakt. Is dat de juiste ?

 

Moet ik nu een knikker in de slang stoppen die aan het voorste en achterste kleppendeksel vastzit ? Of alleen aan de achterste en/of de korte naar het luchtfilterhuis ? Er is bij mij enige verwarring omdat voor de Fi niet veel te vinden is. Heb het forumdraadje hier wel paar keer opnieuw gelezen maar kom er niet helemaal uit.

 

Wie o wie kan mij op weg helpen. Uitgaande van mijn foto's, _waar_ moet ik precies de knikker(s) in stoppen. Als het vanaf de kleppendeksels naar de pairvalve behuizing is, dan gaat het dus bij mij om 1 korte en 1 lange slang. Voorste kleppendeksel zit namelijk een korte slang die naar de pairvalve behuizing gaat, en vanaf de achterste kleppendeksel een lange slang van zelfde diameter die naar de pairvalve behuizing gaat.

 

Hopelijk kan er iemand reageren, heb nu de boel losliggen.

 

 

Update: Ik heb in beide slangen die op de voorste en achterste kleppendeksel zijn aangesloten een knikker erin geduwd en de slangen weer aangesloten met de klem. stekkertje dat aan het kabeltje zit dat van de pair valve behuizing kwam heb ik dus losgehaald en met isolatietape afgeschermd tegen vuil en vocht.

Ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb? Net even gestart, de motor klink al wat beter :) En ietwat "donkerder" sound uit de uitlaat. Ik moet nog wel het stationair toerental wat verhogen, die is na de mods wat lager, en hij slaat nu meteen af als ik aan de linkerstuur hendel het stationair toerental terugdraai naar de beginstand.

 

Groen omcirkeld zijn de plekken waar ik een knikker in heb gestopt die qua diameter heel iets groter is dan de binnendiameter van de slang.

Geel omcirkeld is de pairvalve kabel en bijbehorende stekker

Blauw omcirkeld de "behuizing" van de pair valve vanaf waar dus de slangen naar beide kleppendeksels toegaan.

 

Groet, Erik

post-6686-0-88801800-1491059234_thumb.jpg

post-6686-0-08289800-1491068313_thumb.jpg

post-6686-0-56231900-1491068314_thumb.jpg

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...