Ga naar inhoud

750 ombouw naar Naked


Cloudini
 Delen

Aanbevolen berichten

toen het vorige week zo lekker weer was begon het me te veel te kriebelen, geluk is dat het nu weer een week slecht weer is.

plannen zijn ietsjes gewijzigd, ik maak er voor van de zomer een Naked fiets van, komt een superbike stuur op , wel een SP1 kont verder geef ik hem een goedkope lak laag, de aankomende winter gaat het SP1 verbouw project echt van start,

uit eindelijk na wat goed nadenk werk geconcludeerd dat ik mijn Aller eerste zomer met een motorrijbewijs niet voorbij wil laten varen,

 

de hele shabang schoon gemaakt vorige week, ook de carter dekseltjes een nieuwe laklaag gegeven,

van de week krijg ik mijn verzonken boutjes terug, en gaat ik staal halen om het SP1 subframe pas temaken, en ga ik weer beginnen met opbouwen ! dan gaat ik lekker foto's posten , of ik dat hier moet doen of daarvoor een project onderwerp kan openen.

 

dus sorry voor de dames en heren die benieuwd waren naar het SP1 vfr verhaal. Eventjes wachten nog :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

hey daniel, bedankt :) schijfjes had je gister verstuurd, ze zaten vandaag rond 2 uur al op mijn motor :)

 

aan de rest.

stuk terug had ik een stuk geschreven over dat mijn machine een SP1 make over zou krijgen, echter werd dit later aangepast omdat de zomer me te snel voor de deur staat, dus ik maak er een naked van, en zou aankomende winter het verhaal afmaken.

 

tot zo ver, is heel de VFR uit elkaar gehaald, heb toen alles grondig schoon gemaakt, man o man wat was ze vies !, de dikke oude smerige ketting vet zat werkelijk overal met daar aan nog al het zwarte vuil, een machtige tip van een maat van mij, Diesel doet wonderen met schoonmaken !, bij het opbouwen balhoofd lagers vervangen, van oude kogellagers met een zware plek in de lagerschaal naar kegel lager setje !, toen NTV650 kroonplaat gekocht omdat een superbike kit me te duur is, het past precies en doet presies het zelfde, van 300 euro naar 40 euro , ik was heel blij !

SP1 subframe gemonteerd, het heeft me een hoop kopzorg gekost maar ook dit is opgelost, carterdeksels van het blok gespoten en het blok weer onder het frame gehangen, zo ver staat hij op z'n wielen, heb even wat kappen en de tank op het frame gelegd om een beeld te krijgen/geven wat het een beetje moet gaan worden, het neigt naar de streetfighter kant, vind wel dat het een beetje sportief mag lijken, kwa koplamp ben ik er niet over uit. het zit er maar voor de beeld op,

 

things to do list :

kabelboom na kijken, herstellen, aanpassen voor Koso teller

koso teller aanschaffen,

het spul overspuiten,

afronden en afwerken,

misschien een VFR zadel vernietigen om die aan een SP1 kont te polyesteren zodat dit mooi om de tank sluit,

 

hier een kleine foto reportage :)

Groetjes

 

post-5596-0-33948300-1365717057_thumb.jpg

post-5596-0-96358500-1365717060_thumb.jpg

post-5596-0-54554500-1365717068_thumb.jpg

post-5596-0-49930100-1365717108_thumb.jpg

aangepast door Cloudini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat gaat al de goede kant op!

Ik zie de potentie in ieder geval al wel

Succes en we zien de volgende fotos wel verschijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wesley,

 

Ik zou niks aan het originele zadel verampeneren. Is toch niet echt bruikbaar daar het te flexibel is met wat je in gedachten hebt.

Gewoon nu vanuit nulstand de SP kont naar voren verlengen met polyester, deze ligt zo te zien perfect met de uitsparing van de tank.

Malletje maken van stevig karton en goed op maat snijden en daarna met polyester aan de gang.

 

Tip!

Smeer de uitsparing van de tank in met vaseline, doe dit hetzelfde met de buitenkant van de SP kont (de voorzijde waar de aanhechting moet komen).

Nu kan je een mat met ingedrenkte polyester zonder gevaar tegen de tank aan drukken voor perfecte aansluiting en aan laten sluiten op SP kont.

Ik weet niet of je nog loze ruimte hebt aan binnenkant weerszijden van de SP kont aan de voorzijde om daar de aanhechting te doen vanaf de tank.

 

groeten

Lex

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...