Ga naar inhoud

Aansluitschema Daytona handvatverwarming


 Delen

Aanbevolen berichten

Wie weet wat er mis is met dit schema?

- relais schakeld

- bediening werkt, althans de ledjes :-)

- handvatten worden niet warm

 

post-5627-0-75344400-1365919348_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreken we hier wel over de zelfde versie?

Die van ENDTer is voorzien van een andere bedienings unit dan in de link (leds met drukknop bediening i.p.v. een draai schakelaar) en relais.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dezelfde. Volgens mij heb ik 3 stekers.

 

2 van de handvatten naar de schakelunit en de schakelunit naar de accu. Die laatste heb ik aan een relais gekoppeld en dat werkt uitstekend. de 2 stekers van de handvatten zitten aan de schakelunit, dus ik snap het getekende schema niet zo. Dan moet je via de schakelunit altijd massa hebben op de handvatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sparky

In het schema heb ik het bijgeleverde schema van Daytona overgenomen. De kabeltjes lopen precies zo vanaf de grips en unit. Kleur verwarring kan er niet zijn. Uiteindelijk blijven er een zwarte en rode over die naar de plus en min moeten. Vanaf daar heb ik het schema aangevuld met relais en accu zoals ik in andere schema's ben tegen gekomen. Welk deel zit nu niet aan de massa. En hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is stroom, maar de weerstandwaarde links is 2 ohm en rechts 12 kilo ohm.

Wat moet de waarde zijn? Is er wellicht 1 defect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net bij mijn motor gekeken. ik heb nl ook de uitvoering met drukknop.

 

Wat jij niet hebt getekend is de 4e draad vanuit de regelaar(in de tekening van Sparky de Yellow)

 

Bij mij komen van de handvatten een witte en een zwarte draad

als je de witten op de Yellow aansluit en de zwarten op de groene en de zwarte? Wat gebeurt er dan of andersom?

 

heb jij er geen stekers aanzitten dan?

Bij mij was het een kwestie van stekers in elkaar en de rode en zwarte aan de accu/relais en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De steker vanuit de unit heeft 4 draden:

 

Rood naar +

Zwart naar -

Groen naar wit van handvat

Wit naar wit van handvat.

 

De zwarten vanuit handvatten gaan direct naar zwart van de -

 

en die zijn in jouw schema dus niet aangesloten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is stroom, maar de weerstandwaarde links is 2 ohm en rechts 12 kilo ohm.

Nou, dan gaat er nog meer stroom door je klokje :D

12 kOhm is niet goed, 2 Ohm lijkt me wel OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt idd 1 kapot te zijn, ga morgen even contacten met de leverancier.

 

Wat betreft de bedrading daar lijkt geen twijfel over, tenzij de bijgeleverde tekening en bedrading vanuit de unit niet kloppen. Ze gebruiken blijkbaar iedere keer andere kleuren gezien de reacties hier, maar bij mij is het zwart, rood en geel, waarbij de rode gesplitst wordt, 1 naar de grips en naar de + (relais of accu, wat je wilt). Vandaar dat er in mijn schema (of eigenlijk die van Daytona want ik heb het overgetrokken van de bijgeleverde omschrijving) niet 4 maar 3 draden uit de unit komen. Blijkbaar wordt de - in dit geval via de unit geregeld.

 

Laat nog wel even of het probleem straks opgelost is met een andere grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De 4e kabel zat er gewoon niet aan bij mijn set :scratchchin:

Omgeruild en nu alles dik voor elkaar.

Bedankt voor alle reacties.

Groet Ernst

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...