Ga naar inhoud

DaV4d

Dashboard/ schakelaar storing???

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Sinds een week of vier heb ik een vreemde storing (vfr 750F ('94 - '97):

Als ik mijn lichtschakelaar aan zet dan is er op de stadslichtstand weinig aan de hand alles werkt naar behoren, zet ik de schakelaar echter één stand verder (dimlicht stand), dan gaat de dashboard verlichting uit maar gaan een aantal controlelampjes branden, het grootlicht lampje en beide richting indicatoren blijven continu branden. Alles werkt verder gewoon...??

Dit weekend eindelijk sleuteltijd dus mijn vraag, in welke richting moet ik zoeken? Schakelaar?? of dashboard stekkers?? Of iets anders?

En vooral hoe los ik dit op?

 

Alvast bedankt,

 

Groeten David

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik ben geen elektronica specialist maar ik zou denken aan een massaprobleem of de SR.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heel goed! :rolleyes:

(de eerste optie dan)

VFRikus

aangepast door VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Deksels, dat wordt zoeken dus.

Suggesties waar te beginnen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Je kan er eens een schema bij pakken en kijken waar de massa punten zich bevinden. Ik verwacht er in ieder geval eentje achter het dashboard.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dashboard issue van Bossink z'n VTEC verplaatst

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

  • Gerelateerde inhoud

    • Door michelhorvers
      Hoi,
       
      Ik ben aan het orienteren voor handvat verwarming.
      Heb van alles gezien maar wat is nou het beste?
      Ook qua montage heeft de 750 weinig plaats op het stuur. Hoe hebben jullie het gemonteerd?
       
      Gr Michel 
    • Door VFRSebastiaan
      Hi Allemaal,
       
      Op de VFR zit een demper van het merk Viper.
      Deze heeft nogal wat ervaring en dat kun je ook goed zien.
       
      Hoe krijg ik deze demper weer mooi glimmend als een spiegeltje?(als dat kan)


    • Door V4hier
      Beste forummers,
       
      Het leek me altijd al leuk om een motorblok te demonteren en weer op te bouwen, en dankzij forumlid Blom kon ik aan de slag. Blom stelde zijn afgedankte blok ter beschikking en ik mocht het bij hem komen ophalen, waarvoor veel dank nog, Blom.
      Dat was voorjaar 2017 en afgelopen weken hebben mijn broer (die ook RC36 rijdt) en ik tijdens de weekenden het blok onderdeel voor onderdeel gesloopt en schoongemaakt. Het blok had een ton gelopen volgens Blom en het was opvallend hoe goed alles er nog uit zag. Nergens opvallende slijtage en ook de klepspelingen waren prima. Het was allemaal vies natuurlijk, maar na grondig schoonmaken kwam er altijd weer blinkend aluminium, chroom of staal tevoorschijn. Kwaliteit! Ook in het carter geen vuile aanslag of sludge-achtige smurrie. Het gaasje in het olie-aanzuigfilter was als nieuw. Lagers ook allemaal netjes op het oog. We hebben de lagerspelingen niet gemeten dus het zou natuurlijk best kunnen dat er van (teveel) slijtage sprake was, maar dat leek niet waarschijnlijk. De kleppen en klepzittingen hadden geen van alle brandsporen of veel koolopbouw. Nokkenassen vertoonden geen krasje. Blom vermoedde zichtbare gevolgen van een vermeende warmloper maar er was niets dat daarop duidde. De versnellingsbaktandwielen hadden nergens pitting.
       
      Het leek ons een leuk idee bij het opbouwen de motor gedeeltelijk open te zagen. 2 zuigers met drijfstangen zijn verwijderd, net als een halve kop zodat de zuiger van boven te zien is en de tandwieltrein. De andere cilinderbank heeft een opengezaagde kop zodat kleppen, bougie en zuiger (zonder veren) zichtbaar zijn.
      Verder is e.e.a. verwijderd van de carbs en is het carter gehalveerd. Het koppelingsdeksel is eraf en van de koppelingsplaten zijn er een aantal aan elkaar gemonteerd. Deze kunnen in de korf geschoven worden zodat de koppeling 'vast' is en de uitgaande as meedraait. Schakelen moet kunnen als ik een pookje gevonden heb, op de motorbeurs ofzo.
      Met een hendel aan de startkoppeling zet je het spul in beweging. Uiteraard klopt de nokkenastiming
       
      Ik heb het blok voorlopig in de huiskamer gezet!








  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien