Ga naar inhoud

Filmen van je motor avonturen


Sicco
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in opname apparatuur voor op de motor (en het snowboarden) en vraag me af of er mensen zijn die meer info en/of ervaring hebben met een merk of type hiervan. Aangezien het filmen op de motor waarschijnlijk alleen met goed weer gebeurt (voor de mooiere shots), ligt mijn voorkeur wel bij een waterdicht model omdat ik hem ook wil gebruiken tijdens het snowboarden. Maakt het ook makkelijker mocht er onverwachts toch een buitje vallen.
Vooral op youtube staan veel filmpjes van o.a. de 'GoPro HD' of de 'Countour HD' en qua kwaliteit zien beide camerabeelden er gewoon geweldig uit! Wat ik hier niet kan vinden is het gebruiksgemak; de bediening, maar vooral het verwerken van de bestanden tot een dvd. De camera kan wel heel makkelijk in gebruik zijn, als ik vervolgens uuuuren nodig heb om ze op dvd te krijgen.. enz. Mooiste zou zijn een directe HDMI kabel van de camera naar bijv TV, maar zoiets ben ik nog niet tegengekomen.

In ieder geval: Wie heeft er zelf opname apparatuur (maakt niet uit welk merk) en kan mij hier meer over vertellen? Alle info is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Motorplus van een paar weken geleden stond een testverslag van die dingen.

De 2 door jou genoemde camera's kwamen als winnaar uit de bus maar wat de doorslaggevende argumenten waren weet ik zo niet uit m'n hoofd.

Welk nummer van Motorplus het was zal ik thuis moeten opzoeken, ben nu hard aan het werk :liar:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Motorplus van een paar weken geleden stond een testverslag van die dingen.

De 2 door jou genoemde camera's kwamen als winnaar uit de bus maar wat de doorslaggevende argumenten waren weet ik zo niet uit m'n hoofd.

Welk nummer van Motorplus het was zal ik thuis moeten opzoeken, ben nu hard aan het werk :liar:

Was die het? nummertje 19 2010 klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel interresant. Zie je misschien de mogelijkheid/tijd/zin om de betreffende pagina's in te scannen en hier te plaatsen? Of indien we tegen bepaalde rechten aanlopen door te sturen? Lijkt me goede aanvullende informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel interresant. Zie je misschien de mogelijkheid/tijd/zin om de betreffende pagina's in te scannen en hier te plaatsen? Of indien we tegen bepaalde rechten aanlopen door te sturen? Lijkt me goede aanvullende informatie.

19:16 uur dat was ff dringen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sicco ik heb net een ContourHD via motorforum verkocht omdat ik um niet zoveel gebruikte en het lastig blijft dat je geen viewer hebt maar er bestaat een heel groot topic over waar je genoeg info vandaan kunt halen !

KLIKKERDEKLIK

 

Goede ervaringen met het ding. Diverse mogelijkheden om op de motor te bevestigen maar ook op de helm gehad. Op joetjoep kun je de filmpjes op HD kwaliteite bekijken maar als je ze rechtstreeks op een LCD tv afspeelt wordt je helemaal weggeblazen door het superbeeld !

Ik filmde het meest op 720p ipv 1080p maar dan met een hogere framerate (60fps ipv 30fps).

Enige minpunt was de gevoelige microfoon maar daar is ook wel wat op te verzinnen hetgeen je in het topic kunt lezen.

Oja enne, ik stopte er gewoon een 16 gieg microSD in en na het filmen duwde ik die in een cardreader waardoor je het spul "redelijk" snel op de pc had staan.

 

 

Hier een klein testfilmpje van afgelopen zomer toen ik met Ruler van dit forum een stukkie ben wezen rijden.

aangepast door Che
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wederhelft zit momenteel in China, als ze ergens een elektronica zaak tegenkomt, gaat ze nog even kijken naar van die el cheapo camera's, zoals de md80, waar ik inmiddels toch wel aardige filmpjes van heb gezien. Naast motorrijden, doe ik ook aan kitebuggyen en ook daarvoor is een minicamera wel leuk om e.e.a. vast te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik er vanavond aan toe kom.

Als u zou willen, graag! Maar maak je niet te druk, het heeft geen haast. Bovendien ben ik van morgenvroeg tot zaterdagavond weg van huis met m'n winterhobby (snowboarden) en was niet meer van plan om voor die tijd nog een camera aan te schaffen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sicco ik heb net een ContourHD via motorforum verkocht omdat ik um niet zoveel gebruikte en het lastig blijft dat je geen viewer hebt maar er bestaat een heel groot topic over waar je genoeg info vandaan kunt halen !

KLIKKERDEKLIK

 

Goede ervaringen met het ding. Diverse mogelijkheden om op de motor te bevestigen maar ook op de helm gehad. Op joetjoep kun je de filmpjes op HD kwaliteite bekijken maar als je ze rechtstreeks op een LCD tv afspeelt wordt je helemaal weggeblazen door het superbeeld !

Ik filmde het meest op 720p ipv 1080p maar dan met een hogere framerate (60fps ipv 30fps).

Enige minpunt was de gevoelige microfoon maar daar is ook wel wat op te verzinnen hetgeen je in het topic kunt lezen.

Oja enne, ik stopte er gewoon een 16 gieg microSD in en na het filmen duwde ik die in een cardreader waardoor je het spul "redelijk" snel op de pc had staan.

 

 

Hier een klein testfilmpje van afgelopen zomer toen ik met Ruler van dit forum een stukkie ben wezen rijden.

 

Mooi filmpie! Je hoeft het bestandstype vanaf de camera dus niet om te zetten om het bijv. op dvd te kunnen branden? Dat klinkt goed en bruikbaar.

Ik kan alleen het topic-linkje niet openen, heb me zelfs aangemeld, maar krijg nog een foutmelding. Of kan het zijn dat ik eerst wat posts moet doen daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad in het off-topic gedeelte waar je niet meteen in kan.

Of de toegang afhangt van tijd of aantal posts weet ik niet meer.

 

oja, en je mag me gewoon tutoyeren hoor ;)

aangepast door koekum
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...