Ga naar inhoud

Testrijden op motor met hyperpro vering


 Delen

Aanbevolen berichten

Misschien een gekke vraag,maar als ik met mijn zoon of dochter ga rijden vindt ik de vering zeer oncomvertabel,vooral kleine bobbels ect voel je heel erg.

Vorig jaar al de vorkolie vervangen naar 10w en luchtkamer aangepast,verschillende instellingen vering getest.

Als ik alleen rij valt het wel mee,motor is 1996 en 70.000km gelopen

Heb met SO-products gebeld,en advies was, hyperpro voorvering(progressieve) erin,achter nieuwe demper YSS,kosten ongeveer 538 euries.(eigen montage).

Revisie compleet achterdemper en veer vervangen 429 euries(zelf brengen en ophalen)

Heb met hyperpro gebeldt,advies idem voor hyperpro vering(progressieve),en achter alleen andere veer,combi kost 255 euries,zonder demontage/ montage achterveer,zelf brengen en ophalen.

Volgens SO products kon er een andere achterveer op,maar dan had je nog steeds een oude demper!

Nou wil ik wel gaan voor het aanbod van SO products,maar wil LIEFST EEN KEER RIJDEN op een motor met hyperpro,het is en blijft toch veel geld!!!

Bij wie zou ik een keertje op de motor mogen rijden,liefst bij mij in de buurt,dan weet ik waar ik het geld aan uit geef.

(ps de eerst volgende sleuteldag kan ik niet vanwege storingsdienst)

 

Mvg Vfrbudy

aangepast door vfrbuddy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet aangeboden door SO-products om je schokdemper te reviseren en te voorzien van een andere veer? Kost ook geld maar je behoud het gemak van de veervoorspanning verstelling.

Zeker handig als je veel wisselt tussen duo of solo rijden.

 

Ik kan het je aan bevelen. Zeker ook in combinatie met andere voorveren.

 

Zelf rij ik nu met een voledige WP setup en een iets gewijzigde geometrie. Met de oude gereviseerde demper en andere veer was het ook niet verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker Sparky,maar volgens hun kon je beter direct goed doen met een complete nieuwe.

En geen garantie op de revisie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon wel niet echt in de buurt maar je mag gerust een stukkie sturen. Heb ook een 96 er en heb de vering bij iets van 87000 km vervangen. Achter heb ik enkel een nieuwe achterveer. Heb er inmiddels meer dan 124.000 op staan en het bevalt nog steeds uitstekend. Het is inderdaad veel geld maar vond het uiteindelijk zeker de moeite waard.

Groeten Ronald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dank je wel Ronald,ik wacht even wat zich nog allemaal meldt,anders spreken we een keer af.

Heb je voor dus hyperpro en achter alleen de veer en/of revisie?

Ook de glijbussen voor gedaan?

 

Mvg Vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

 

Morgen laat ik mijn vering vervangen door Hyperpro exemplaren, idem als Tourristic.

Woon wat dichterbij wellicht, als je wilt ben je welkom. Heb een RC36-I.

 

Bij Hyperpro Nijmegen kost het 399,- Ik laat gelijk mijn balhoofdlager vervangen dus ben wat meer kwijt.

 

Gr. Daniël

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook hyperpro op mijn fi laten zetten voor en achter en achter de oude demper gehouden.

Alle hobbels en bobbels voel ik nu nog meer de vering word stugger(slaat achter niet meer door met duo en duikt voor minder ver in met remmen) maar de wegligging is een heel stuk beter.

Als je meer comfor wil is hyperpro denk ik niet de oplossing maar voor de wegligging een aanrader en het geld meer dan waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zover,

 

DanieIU ik woon in Montfort dicht bij Roermond,bedankt voor het aanbod, maar ik kan het beste vergelijken met hetzelfde motortype.

Dus denk ik dat het Tourristic wordt.

 

V-driver,je zegt dus eigelijk dat het comfort minder wordt?

Als ik het goed begrijp,zou een progressiever zeer juist in het begin beter moeten veren?/ en op het eind stugger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het comfort word met duo naar mijn gevoel inderdaad wat minder maar dat komt denk ik omdat de veren zwaarder belast worden alleen op de motor merk ik dat niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tourristic, ik wil volgende week even langs Hyperpro gaan met de motor kijken wat zei er van vinden,en ze willen hem gratis afstellen.

Daarna mail ik je wel even voor een afspraak te maken.

 

Vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar de streetkit eronder gezet, best goed zelf te doen. Complete hyperpro achterschokdemper en voorveren met olie. Met een uur of 3 ben je zeker klaar. Het comfort is niet veel beter, maar het stuurt wel een stuk strakker. Ik heb ook achter de zaak wat opgehoogd daardoor staat hij wat meer voorover en is het instuurmoment wat lichter. ( kan eenvoudig met een vulplaatje, kan dus ook zo weer weg). Doordat hobbel strakker gedempt worden is er minder onrust in de motor, zeker in bochten, dus dat zou je dan weer meer comfort kunnen noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb de knoop doorgehakt,nadat ik [onderwerktijd] een bezoekje heb gebracht bij Mvs [ik was er dichtbij] ,er daar toevalig een vfr stond[rc-2] waar ik op mocht testen,was ik verkocht!

 

Dus demper uitgebouwt en vrijdag verlof gepakt en er naar toe.Veer is vervangen de demper compleet vervangen was echt niet nodig deze was nog goed ondanks 70.000Km!!

De andere medewerker had ook altijd vfr gereden en zei dat de achterkant verhogen door een plaatje van ongeveer 2mm ertussen te doen [idem waltersan] ,de motor veel strakker zou sturen,vooral omdat ik achter een bredere band heb! [ziet ook nog mooier uit],en is ook beschreven in de Mororad van een aantal jaren geleden.

Voorkant progressieve veering en luchtkamer 100mm met sae15w olie,[glijbussen waren nog 100%]

 

Toen rijden:

Eerste gedachte: dit is niet mijn motor wat een verschil!!

Gaat veel beter de bocht in,duikt niet meer zo met remmen,meer comfort met kleine bobbels.

 

Kortom: alles wat over verbeterde veering in het forum staat is waar en had ik eerder moeten doen.

Zijn geld 255euries dik waard!!!

 

vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...