Ga naar inhoud

hoe achterwiel demonteren VFR1200


 Delen

Aanbevolen berichten

beide banden van mijn VFR1200 zijn aan vervanging toe, ik was van zin beide wielen te demonteren en ze binnen te brengen bij de banden centrale

vermits ik geen middenbok heb, was het al een hele klus om de moto te liften en te stutten

het achterwiel krijg ik er voorlopig niet af

het wiel lossen gaat vanzelf, maar ik krijg het er niet tussenuit, wat is al gedemonteerd?

+achterrem

+handrem (DCT)

+schijfrem

en de lucht al uit de band gelaten

 

voorlopig liggen de werken stil

ik vermoed dat de uitlaat eraf zal moeten (ziet er ook niet zo eenvoudig uit)

zijn er VFR-eigenaars die me wat tips kunnen geven?

demontage van voorwiel staat op youtupe, maar van achterwiel heb ik niks gevonden.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat DG jou dat zo presies gaat vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Het zadel verwijderen.
  • grijze kapje aan uitlaatzijde onder zadel verwijderen.
  • Kabel naar uitlaatklep uit beugel haken (achter verwijderd grijze kapje), zodat uitlaat naar buiten weg kan draaien. (kabel hoeft niet geheel losgemaakt te worden!)
  • Uitlaat losmaken thv voetsteun bijrijder, uitlaatklem achter uitlaatcollecter loszetten.
  • Uitlaat naar buiten wegdraaien (uitlaat hoeft er niet af), let op dat bedieniningskabel naar uitlaatklep vrij is tijdens draaien.
  • Achterwiel demonteren.

mvgr Johans VFR

aangepast door johans VFR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat omslachtig allemaal, heb je een mooie enkelzijdige ophanging en zou een paar moeren losdraaien voldoende moeten zijn (zoals bij de VTEC) hangen ze er een uitlaat voor die ook nog eens allerlei handelingen nodig heeft om hem weg te kunnen draaien :(

@Max. Waarom heb je de remmerij losgehaald? Dat zit allemaal aan de achterbrug vast en is totaal niet nodig om los te halen voor het verwijderen van het achterwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat omslachtig allemaal, heb je een mooie enkelzijdige ophanging en zou een paar moeren losdraaien voldoende moeten zijn (zoals bij de VTEC) hangen ze er een uitlaat voor die ook nog eens allerlei handelingen nodig heeft om hem weg te kunnen draaien :(

@Max. Waarom heb je de remmerij losgehaald? Dat zit allemaal aan de achterbrug vast en is totaal niet nodig om los te halen voor het verwijderen van het achterwiel.

remschijf zit idd vast aan de achterbrug, maar met de remschijf erop is de diameter nog groter en vrije ruimte dus kleiner met gedemonteerde remschijf (en remklauw) had ik al meer plaats maar nog niet genoeg om de de brede 190mm ertussenuit te krijgen

ik zal morge de tips van Johan eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij bespaar je een hoop leed als je even langs de bandenboer rijdt met motor, lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beide banden van mijn VFR1200 zijn aan vervanging toe, ik was van zin beide wielen te demonteren en ze binnen te brengen bij de banden centrale

vermits ik geen middenbok heb, was het al een hele klus om de moto te liften en te stutten

het achterwiel krijg ik er voorlopig niet af

het wiel lossen gaat vanzelf, maar ik krijg het er niet tussenuit, wat is al gedemonteerd?

+achterrem

+handrem (DCT)

+schijfrem

en de lucht al uit de band gelaten

 

voorlopig liggen de werken stil

ik vermoed dat de uitlaat eraf zal moeten (ziet er ook niet zo eenvoudig uit)

zijn er VFR-eigenaars die me wat tips kunnen geven?

demontage van voorwiel staat op youtupe, maar van achterwiel heb ik niks gevonden.....

 

Ik wil wel een set banden voor je monteren. Ik heb alle gereedschap beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handrem ,klauw en schijf blijven idd zitten zoals Dutchgixxer al schreef.

Gewoon idd de uitlaat lossen en naar rechts wegdraaien,

5 boutjes los van het wiel en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik gewoon even het instructieboekje gelezen dan had me dat een hoop last en tijd kunnen besparen!

in het instructieboekje vond ik ook de tip om de velg af te plakken, ter voorkoming van krassen (dat heb ik voor het voorwiel nog kunnen doen :-)

 

achterwiel is uiteindelijk gedemonteerd, bedankt voor alle reacties&tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel een set banden voor je monteren. Ik heb alle gereedschap beschikbaar.

de wielen zijn er ondertussen af

achteraf gezien als je weet hoe het moet valt het wel mee, maar toen ik nog niet wist dat je de demper moest draaien heb ik wel een paar uur zitten knoeien

 

toch bedankt voor het aanbod, maar Friesland is een beetje ver.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

  • Het zadel verwijderen.
  • grijze kapje aan uitlaatzijde onder zadel verwijderen.
  • Kabel naar uitlaatklep uit beugel haken (achter verwijderd grijze kapje), zodat uitlaat naar buiten weg kan draaien. (kabel hoeft niet geheel losgemaakt te worden!)
  • Uitlaat losmaken thv voetsteun bijrijder, uitlaatklem achter uitlaatcollecter loszetten.
  • Uitlaat naar buiten wegdraaien (uitlaat hoeft er niet af), let op dat bedieniningskabel naar uitlaatklep vrij is tijdens draaien.
  • Achterwiel demonteren.

mvgr Johans VFR

 

merci Johan......het is gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...