Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
Nijn

Schijfremslot

Aanbevolen berichten

Voor mijn 36-II had ik een schijfremslot van Oxford (Big Boss). Nu had ik bij toeval de VTEC laatst een nachtje aan huis staan dus ik dacht, "even dat schijfremslot erop." Mooi niet dus, past niet.. :blink: Over 2 weekjes zitten we in Bad Fredeburg, en wil ik toch wel graag een passend schijfremslot hebben. De vraag is dus: wel schijfremslot gebruiken jullie voor de VTEC met ABS?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik gebruik een Abus schijfremslot – Granit Quick Mini 37/60 HB50 Geel voor mijn VTEC met ABS.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

ik heb ook een Abus Granit, past prima.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Meen me te herinneren dat m'n zwager die een pan european heeft, dat mijn schijfremslot daar gewoon op paste, ook al had dat ding alle snufjes die je je maar bedenken kan ;)

 

En heb dan dit schijfremslot van Abus:

 

orgineel_5k_95.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heb wel een passende te leen voor je, als je een keer in de buurt van Zwolle bent kan je hem zo oppikken.

Is van abus, volgens mij de 305 of zoiets.

aangepast door WilcoZwolle

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Gast Bassie

Ik wil niet vervelend zijn, maar laat dit toch achterwege of neem een goed slot waar je helm bij in kan.

Zo'n kabel en een dikke, zonder helm rijd je niet dus kan je het slot niet vergeten.

 

Ik heb een vriend die een schijfslot had en het vergeten was....je moet niet raden wat er gebeurde toen hij wegreed zonder het slot te verwijderen!

 

Persoonlijk gebruik ik geen enkel slot buiten het stuurslot waar ik hem dan altijd inzet.

Pas op dat is niet zomaar te verbreken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik ben ook niet zo'n voorstander van een schijfremslot :ninja:

 

Hier op het forum is nog wel een topic te vinden waarom niet, zelfs tweemaal :~

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

of neem een goed slot waar je helm bij in kan.

 

Hangt natuurlijk wel af wat voor Helm je hebt ... ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik zou nooit een helm aan een slot bij de motor laten, sjouw 'm liever mee dan dat ik bij de motor terug kom en er heeft een onverlaat in staan zeiken.
Tegen het vergeten heb ik zo'n oranje koortje (kleurt nog een beetje bij de rest :39: ).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik heb getwijfeld of ik een schijfremslot zou kopen, maar toch niet gedaan. Je blokkeert het voorwiel ermee maar niet het achterwiel. Onverlaten zouden toch al liever aan de voorkant sjouwen omdat het achterwiel recht staat. Achter omhoog tillen er dan verrijden via het voorwiel (aangenomen dat het stuur op slot staat) is een stuk lastiger. Als 2 man je motor willen stelen zullen ze het voorwiel optillen en hem in een busje willen zetten, en dan houdt een geblokkeerd voorwiel ze niet tegen. Een alarm dat op beweging reageert lijkt me wel effectief, evenals een voorziening om de motor ergens goed aan vast te zetten.

Koop je toch een schijfremslot, vergeet dan absoluut dat koordje niet waar Ray het ook over heeft. 1 x vergeten en je bent zomaar honderden euro's armer.

Hoe meer sloten hoe beter is misschien wel waar, in die zin kan het natuurlijk geen kwaad.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

In de basis denk ik dat een slot sowieso een diefstal niet voorkomt(tenzij aan een grondanker natuurlijk).

 

Het gaat er volgens mij om dat je het een eventuele dief zo moeilijk mogelijk kan maken.

Gebruik zelf ook een schijfslot voor met fluoriserend koord eraan, en moet afkloppen het is mij gelukkig nog niet overkomen dat ik hem vergat. Dit in combinatie met stuurslot zijn volgens mij de enige 2 mogelijkheden om hem normaal op slot te zetten.

 

Maar net wat ik zei, het is geen garantie dat hij niet gestolen wordt, maar ik heb dan wel alles gedaan wat er verwacht mag worden om diefstal tegen te gaan.

 

 

ps. Ik zou de helm ook niet aan een ketting/slot hangen bij de motor.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Mwhah, just my 2 cents again ...

 

Als ze je motor mee willen nemen, dan nemen ze hem gewoon mee, afhankelijk van wat voor een slot je er aan hangt, of dat nou een muur anker of een kettingslot of een schijfremslot is .. Mee zal die gaan ;)

 

Al laten we met z'n allen hopen dat zoiets nooit gebeurt natuurlijk :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Meenemen zal wel lukken wanneer ze dat echt willen.

 

Echter het geeft wel een drempeltje en het is bij veel verzekeringen verplicht een ART4 slot. Dus dan voldoe je iig daaraan.

Maar regel wel iets met een koordje ouzo, ik heb tegenwoordig een dikke ketting, valt best op :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik heb op mijn gsxr altijd een krypton schijfremslot met geel fluoriserend koord gebruikt. Op de V-tec past ditzelfde slot helaas niet dus moet ik nogeens een ander slot kopen.

 

Het argument als ze hem echt willen nemen ze hem toch wel mee. ( ja zo kun je er natuurlijk altijd over redeneren )

Maar het helpt absoluut wel een schijfremslot om hem maar zo maar even mee te nemen als die ergens staat. Het is in ieder geval niet meer zo simpel om alleen ff met coldspray het slot te bevriezen en stuk te draaien en de motor gestart krijgen.

 

Als ze hem echt willen krijgen ze hem natuurlijk altijd, maar als je zo redeneert en er dus maar geen slot op hangt dan is die van jou wel als eerste weg en die motor ernaast met een schijfremslot staat er nog als je terug komt.

 

Wat betreft een ketting in het achterwiel of voorwiel, ook natuurlijk zeer effectief ( tenzij ze zoals bij onze vfr s een reserve achterwiel bij zich hebben. Dan is het alleen maar een kwestie van 4 moeten los en wieltje wisselen. Bij een schijfremslot kan men natuurlijk het voorwiel ook wel wisselen maar daar moeten de remklauwen voor los en de centrale as eruit, veel meer werk dan ff 4 bouten los en ander achterwiel op de vfr mikken.

 

Ketting met helm erbij doen zou ik ook niet doen, niet zozeer omdat er iemand in zou kunnen pissen ( bah je moet er niet aan denken ) maar eerder om het feit dat ik mijn helm niet op de grond leg en helemaal klote word het als het gaat regenen en jij hebt je helm op de grond liggen met je vizier open omdat daar de ketting doorheen moet.

 

Het code woord met beveiliging is Vertraging!!!!!

 

En dat is nu juist wat je altijd wilt doen, de dief vertragen zodat iemand het ziet of jijzelf het ziet zodat de dief vertrekt of gepakt kan worden.

aangepast door lars

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dat van die helm met een kettingslot aan b.v. een achterwiel geknoopt, dat zie ik regelmatig hier die scooterboys doen op het winkelcentrum, heb ze wel eens gevraagd of ze dan niet bang zijn voor regen of nog erger, zoals hier boven al vermeld werdt dat er iemand in pist of mischien een hond ofzo dat doet ...

 

Ze reageren meestal schouder ophalend en wuiven het weg :blink:

 

Lijkt me toch niet prettig, om een door de regen vol gezogen helm op je hoofd te moeten gaan zetten, terwijl de meeste van die scooters dacht ik toch een aardige helmenbak onder het zadel ofzo hebben :)

 

Schijfremslot ben ik zelf nog nooit vergeten dat ik die erop heb zitten, ben daar zekers zelf te paranoide in ofzo ^_^

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

  • Gerelateerde inhoud

    • Door TimVFR
      Beste,
       
      Ik zit er sterk aan te denken de Vtec in te ruilen. Ik zoek een supermotard zoals de Aprilia Dorsoduro, KTM Duke of een lichtere, wendbaardere motor.
       
      Waar moet ik rekening mee houden met inruilen?
       
      Het is een vtec uit 2002 met ABS en zgan banden. Vloeistof en filteronderhoud is vorig jaar gedaan. Motor heeft 46.000 gelopen.
       
      Lakwerk ziet er goed uit. Bijna zgan.
      Delkevic uitlaatsysteem vanaf cat zit eronder en die is ook in nieuwstaat.

       

    • Door crossrunner
      Ik was even aan het kijken op de site van louis.nl.
      Nu hebben ze daar een Bos uitlaat voor een leuke prijs voor de Crossrunner.
      https://www.louis.nl/artikel/bos-oval-einddemper-rvs-gestraald-louis-special-edition/50032500?brandId=13&list=246772419
      Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het geluid van deze uitlaat op de Vtec of de FI.
      Ik zal maar niet vragen naar ervaringen met de crossrunner want daar zijn er maar 10 van verkocht in Nederland.
      Aangezien de crossrunner eigenlijk een vtec op hoge poten is zal het geluid hetzelfde zijn.
    • Door Smiley70
      Hallo allemaal,
       
      Zoals beloofd zal ik nu wat foto's plaatsen van mijn VFR die 2 jaar ongeroerd heeft stilgestaan. Vandaag heb ik eindelijk weer wat leven gekregen in mijn VFR (met dank aan Ray voor zijn accu) mijn VFR is van 2005 en heb hem zelf gekocht in 2008. Ik zag vandaag weer dat de teller staat op 33525 km. Oké spannend moment durf ik hem te starten, ik wil zo graag sta letterlijk te springen van spanning. Alle vloeistoffen zijn natuurlijk veroudert maar nog wel op peil. Contact omgedraaid en oliepomp aan laten slaan om maar wat smering te verzorgen, enne........ starten maar. JIPPIEEEEEEEE IN 1 KEER GELIJK AAN en rustig lopen. Mijn Honda VFR wat een kanjer van een motor is het toch 2 jaar stil staan en zonder twijfel weer heel relaxed lopen. Nu plannen maken hoe we mijn VFR weer kunnen opknappen, hoe meer ik kijk hoe meer ik zie Ik heb toch maar contact met Johan opgenomen onze VFR goeroe want de twijfel slaat toe ik denk dat het namelijk verstandig is om alles een keer echt goed te laten doen. Door de drukke planning van Johan kan ik pas in september terecht afspraak moet ik gewoon maken. Maar ik wil graag rijden de komende tijd, nu ze heeft gelopen weet ik dat mijn VFR het kan Dus ik denk dat ik maar ga beginnen om de tijd te overbruggen tot september. Ik hou jullie op de hoogte en hebben jullie tips hoor ik het natuurlijk graag. Hier wat trieste foto's, maar wees gerust het kan alleen maar beter worden







  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien