Ga naar inhoud

Schijfremslot


 Delen

Aanbevolen berichten

Voor mijn 36-II had ik een schijfremslot van Oxford (Big Boss). Nu had ik bij toeval de VTEC laatst een nachtje aan huis staan dus ik dacht, "even dat schijfremslot erop." Mooi niet dus, past niet.. :blink: Over 2 weekjes zitten we in Bad Fredeburg, en wil ik toch wel graag een passend schijfremslot hebben. De vraag is dus: wel schijfremslot gebruiken jullie voor de VTEC met ABS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen me te herinneren dat m'n zwager die een pan european heeft, dat mijn schijfremslot daar gewoon op paste, ook al had dat ding alle snufjes die je je maar bedenken kan ;)

 

En heb dan dit schijfremslot van Abus:

 

orgineel_5k_95.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel een passende te leen voor je, als je een keer in de buurt van Zwolle bent kan je hem zo oppikken.

Is van abus, volgens mij de 305 of zoiets.

aangepast door WilcoZwolle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wil niet vervelend zijn, maar laat dit toch achterwege of neem een goed slot waar je helm bij in kan.

Zo'n kabel en een dikke, zonder helm rijd je niet dus kan je het slot niet vergeten.

 

Ik heb een vriend die een schijfslot had en het vergeten was....je moet niet raden wat er gebeurde toen hij wegreed zonder het slot te verwijderen!

 

Persoonlijk gebruik ik geen enkel slot buiten het stuurslot waar ik hem dan altijd inzet.

Pas op dat is niet zomaar te verbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of neem een goed slot waar je helm bij in kan.

 

Hangt natuurlijk wel af wat voor Helm je hebt ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit een helm aan een slot bij de motor laten, sjouw 'm liever mee dan dat ik bij de motor terug kom en er heeft een onverlaat in staan zeiken.
Tegen het vergeten heb ik zo'n oranje koortje (kleurt nog een beetje bij de rest :39: ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb getwijfeld of ik een schijfremslot zou kopen, maar toch niet gedaan. Je blokkeert het voorwiel ermee maar niet het achterwiel. Onverlaten zouden toch al liever aan de voorkant sjouwen omdat het achterwiel recht staat. Achter omhoog tillen er dan verrijden via het voorwiel (aangenomen dat het stuur op slot staat) is een stuk lastiger. Als 2 man je motor willen stelen zullen ze het voorwiel optillen en hem in een busje willen zetten, en dan houdt een geblokkeerd voorwiel ze niet tegen. Een alarm dat op beweging reageert lijkt me wel effectief, evenals een voorziening om de motor ergens goed aan vast te zetten.

Koop je toch een schijfremslot, vergeet dan absoluut dat koordje niet waar Ray het ook over heeft. 1 x vergeten en je bent zomaar honderden euro's armer.

Hoe meer sloten hoe beter is misschien wel waar, in die zin kan het natuurlijk geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de basis denk ik dat een slot sowieso een diefstal niet voorkomt(tenzij aan een grondanker natuurlijk).

 

Het gaat er volgens mij om dat je het een eventuele dief zo moeilijk mogelijk kan maken.

Gebruik zelf ook een schijfslot voor met fluoriserend koord eraan, en moet afkloppen het is mij gelukkig nog niet overkomen dat ik hem vergat. Dit in combinatie met stuurslot zijn volgens mij de enige 2 mogelijkheden om hem normaal op slot te zetten.

 

Maar net wat ik zei, het is geen garantie dat hij niet gestolen wordt, maar ik heb dan wel alles gedaan wat er verwacht mag worden om diefstal tegen te gaan.

 

 

ps. Ik zou de helm ook niet aan een ketting/slot hangen bij de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwhah, just my 2 cents again ...

 

Als ze je motor mee willen nemen, dan nemen ze hem gewoon mee, afhankelijk van wat voor een slot je er aan hangt, of dat nou een muur anker of een kettingslot of een schijfremslot is .. Mee zal die gaan ;)

 

Al laten we met z'n allen hopen dat zoiets nooit gebeurt natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meenemen zal wel lukken wanneer ze dat echt willen.

 

Echter het geeft wel een drempeltje en het is bij veel verzekeringen verplicht een ART4 slot. Dus dan voldoe je iig daaraan.

Maar regel wel iets met een koordje ouzo, ik heb tegenwoordig een dikke ketting, valt best op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn gsxr altijd een krypton schijfremslot met geel fluoriserend koord gebruikt. Op de V-tec past ditzelfde slot helaas niet dus moet ik nogeens een ander slot kopen.

 

Het argument als ze hem echt willen nemen ze hem toch wel mee. ( ja zo kun je er natuurlijk altijd over redeneren )

Maar het helpt absoluut wel een schijfremslot om hem maar zo maar even mee te nemen als die ergens staat. Het is in ieder geval niet meer zo simpel om alleen ff met coldspray het slot te bevriezen en stuk te draaien en de motor gestart krijgen.

 

Als ze hem echt willen krijgen ze hem natuurlijk altijd, maar als je zo redeneert en er dus maar geen slot op hangt dan is die van jou wel als eerste weg en die motor ernaast met een schijfremslot staat er nog als je terug komt.

 

Wat betreft een ketting in het achterwiel of voorwiel, ook natuurlijk zeer effectief ( tenzij ze zoals bij onze vfr s een reserve achterwiel bij zich hebben. Dan is het alleen maar een kwestie van 4 moeten los en wieltje wisselen. Bij een schijfremslot kan men natuurlijk het voorwiel ook wel wisselen maar daar moeten de remklauwen voor los en de centrale as eruit, veel meer werk dan ff 4 bouten los en ander achterwiel op de vfr mikken.

 

Ketting met helm erbij doen zou ik ook niet doen, niet zozeer omdat er iemand in zou kunnen pissen ( bah je moet er niet aan denken ) maar eerder om het feit dat ik mijn helm niet op de grond leg en helemaal klote word het als het gaat regenen en jij hebt je helm op de grond liggen met je vizier open omdat daar de ketting doorheen moet.

 

Het code woord met beveiliging is Vertraging!!!!!

 

En dat is nu juist wat je altijd wilt doen, de dief vertragen zodat iemand het ziet of jijzelf het ziet zodat de dief vertrekt of gepakt kan worden.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die helm met een kettingslot aan b.v. een achterwiel geknoopt, dat zie ik regelmatig hier die scooterboys doen op het winkelcentrum, heb ze wel eens gevraagd of ze dan niet bang zijn voor regen of nog erger, zoals hier boven al vermeld werdt dat er iemand in pist of mischien een hond ofzo dat doet ...

 

Ze reageren meestal schouder ophalend en wuiven het weg :blink:

 

Lijkt me toch niet prettig, om een door de regen vol gezogen helm op je hoofd te moeten gaan zetten, terwijl de meeste van die scooters dacht ik toch een aardige helmenbak onder het zadel ofzo hebben :)

 

Schijfremslot ben ik zelf nog nooit vergeten dat ik die erop heb zitten, ben daar zekers zelf te paranoide in ofzo ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...