Ga naar inhoud

handvatverwarming vs gore-tex


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuw paar gore-tex handschoenen gekocht bij motomoda in Eindhoven.Ze vroegen me of ik handvatverwarming had want wat vele motorrijders niet weten is dat je de handvatverwarming niet mag gebruiken in combinatie met gore-tex handschoenen,het gore-tex membraan zou daar niet goed tegen kunnen en je handschoenen zullen daardoor niet lang waterdicht zijn.Voor mij was dit nieuw of heeft er nog iemand deze uitleg ooit gehoord? :scratchchin:

aangepast door MVG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, volgens mij zit het iets anders.

Het ademende membraan werkt d.m.v. warmte. De warme kant (binnen) dient droog te blijven, maar wel zweet door te laten. Dus de waterdichtheid is dan van buiten naar binnen.

Bij handvatverwarming draai je dat om en is de warme kant buiten en is de waterdichtheid naar binnen toe niet meer aanwezig. Dan krijg je toch nog natte handen..... En dat lijkt me nou net niet de bedoeling.

Ik rij regelmatig met 3 mannen die allen handvatverwarming hebben en die daar dus rekening mee moeten houden.

Gelukkig heb ik geen handvatverwarming, scheelt een hoop denkwerk ;)

 

Greetz,

Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit last van gehad. Wel ervaren dat de handschoenen na ongeveer een jaar lang intensief gebruik( 4a5 Dgn per week) iets begonnen door te lekken. Dit kwam echter door normale slijtage en niet door de handvatverwarming denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook altijd met gore-tex handschoenen, hier ook nog nooit van gehoord??

 

We gaan het merken, ik heb nu voor het eerst handvatverwarming. Maar voorlopig wil ik die niet gebruiken, alhoewel :( ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij als verkooppraatje.

Dit jaar voor het 3e seizoen met mn Gore-tex winter handschoenen en kachel gereden.

Gister 4 uur door plenzende regen gereden maar droge handen gehouden.
Mn midseason handschoenen zijn overigens ook Gore-tex, maar dan staat de kachel niet zo veel meer aan.

 

Waterdichtheid is altijd lastig zeker bij handschoenen, ze zullen dan ook alles aangrijpen om iets de schuld te geven voor het niet waterdicht blijken van spullen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij als verkooppraatje.

 

 

Als het een verkooppraatje is dan is het toch wel vreemd dat ik bij Ten Kate het zelfde verhaal kreeg te horen over de combinatie handvatverwarming met gore-tex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is mij ook wel eens verteld.

ik kreeg toen zelfs handschoenen aangesmeerd met een gel-laag erin die warmte van je handpalmen (al dan niet verwarmd) naar je vingers moet transporteren.

of het werkt weet ik niet, maar in combinatie met binnenhandschoenen zijn deze tot -10 warm genoeg, zonder verwarming.

overigens zijn handkappen effectiever dan verwarming en houden ze je handen nog droog ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...