Ga naar inhoud

Variable intake system (flapper) vraagje.


vfrtom
 Delen

Aanbevolen berichten

@bassie.... durf jij dat prachtige aanzuig geluid (helemaal bij het inschakelen van de v-tec) lawaai te noemen??????

 

GA JE SCHAMEN!!!!

 

Ik heb zelfs een DB-killer in mijn DAM-uilaat!!! Zonder is het LAWAAI!! En ik heb een hekel aan lawaai, anderen hoeven niet te "genieten" van mijn hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die snorkel eens goed bekeken, maar ik heb het idee dat het je eerder vermogen kost dan dat het iets oplevert als je die er af haalt, mits je dan ook de vac klep los gooit.

Met de snorkel erin wordt de lucht zo goed als midden boven de intake valve's naar binnen gedropt wat mij beter lijkt voor de airflow als zonder.... hoewel ik niet weet of het werkelijk wat uit maakt.

 

ik heb wel de vac klep al los gehaald en daarmee klinkt hij samen met het K&N filter al heerlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel gelezen op het web, maar niemand heeft enig verschil kunnen meten tussen wel en geen snorkel.

Wat ze wel gemeten hebben is een redelijk verschil tussen wel/geen pairing op lage toeren.

Alsook een verhoging in vermogen aan 5000 toeren met een geopende flapper.

 

Iedereen zegt dat het weghalen van de snorkel enkel meer lawaai geeft waardoor tussen de oren het klink als meer vermogen.

Maar praktijk metingen leveren niks op.

 

Gezien iedereen zegt dat het met snorkel beter is in zware regenval, laat ik het ding zitten.

Ik heb al muizen in mijn luchtfilter gehad, zonder snorkel hebben die het nog eens makkelijker er in te raken :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook geen vermogensverschil als je de flapper afkoppelt en toch vind je super. Dus waarom zou het weghalen van de snorkel ook niet iets opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het idd geen vermogens winst oplevert aangezien er geen vernauwing of iets dergelijks in de snorkel zit. Enige reden van de snorkel welke ik kan bedenken dat deze erop zit is volgens mij geluid reductie en het voorkomen dat er water in je luchtfilter komt. Maar water is door de praktijk uitgewezen dat dat er zowieso niet in komt ook gezien de plaatsing van het luchtfilterhuis.

 

Maar blijf bij mijn mening dat de beleving een stuk mooier is zonder snorkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...