Ga naar inhoud

Teflon coating op textiel kleding (merk RST)


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Vorig weekend sprak ik de eigenaar van een motorzaakje in Friesland.
Hij en zn maten hadden allemaal mooie pakken aan (textiel en leer) van het merk RST

Natuurlijk even kijken en vragen stellen. Dit merk is in de UK erg groot en hij heeft de dealerrechten voor dit merk in NL verkregen.

Ik vind het prijsniveau heel scherp en de pakken zien er echt allemaal goed uit. Volledige protecoren erin, ventilatie-ritsen, windkraag, goede zakken en je handschoen kan in de mouw.

Aangezien mijn mega dure Rukka pak na 5 jaar niet meer waterdicht is zit ik toch te denken om gewoon weer om de 2-3 jaar een goedkoop(er) pak te kopen.

Onder aan de streep ben je dan voordeliger uit. Ik rij nog maar ~15.000 km per jaar dus dat reken ik ook mee.

Eigenlijk wilde ik alleen nog Gore-tex pakken en kom je weer in de dure segmenten.

DIT pak heeft mn voorkeur en heb ik ook in het echt kunnen bekijken/inspecteren.

Deze textiel pakken hebben een Teflon coating waarmee ze waterdicht zijn.

De vraag is dus alleen hoe lang blijft die coating erop zitten en hoelang dus waterdicht.

Wat denken jullie over de teflon coating?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rukka pak na 5 jaar niet meer waterdicht? Je hebt 5 jaar garantie op zo'n pak dus ik zou zowiezo even langs de dealer gaan. Niet geschoten is altijd mis. Heb met mijn vorige rukka pak 18 jaar rondgereden en die was nog steeds waterdicht. Ik vind 5 jaar wel erg kort. Dan zou het inderdaad een wel heel erg dure grap worden.

Voor wat betreft de teflon coating zou ik niet weten hoe lang dit houd.(is daar op het internet geen test over te vinden?)

In het filmpje dat je aan kan klikken wordt ook gerept over een waterproof/breathable membraan wat eronder zit dus dat lijkt mij wel ok.

aangepast door tourristic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Teflon in een pan hoort tegen aanbakken.

Kan me niet voorstellen dat dit lang op het beweeglijke textiel blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen ervaring mee, wel met een aantal andere systemen, zoals Macna sandwich.

Allemaal ellende en nooit lang waterdicht of anders koud.

 

Ik blijf voorlopig bij Gore-tex, dat werkt altijd, zit in mijn jas, broek, handschoenen en laarzen. Vorige week nog heerlijk droog overgekomen en ik heb wel wat regen te pakken gehad kan ik je vertellen :glare:

 

Op dit moment het ik een Dane combi werkt goed en is niet te duur, zit in het middensegment en een stuk goedkoper dan Rukka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot misverstand is dat veel mensen denken dat je een motorpak niet mag uitwassen.Een Gore-Tex pak MOET je regelmatig uitwassen anders raakt het membraan verstopt en daardoor zal het niet meer waterdicht zijn.Dus wasmachientje in die handel en wassen op 30°als je bij deze groep hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet met waspoeder, alleen vloeibaar wasmiddel en ook geen wasverzachters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar vloeibaar wasmiddel is goed genoeg.
Er wordt ook geadviseerd om na elke wasbeurt te impregneren, niet voor de waterdichtheid maar om het vuil af te stoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn Rukka jas lekt aan de binnenkant van mn elleboog, daar zit precies een ander materiaal wat dus nu lekt.

Garantie kan ik wel vergeten, het ding is bijna 6 jr oud.

Als je verder kijkt zie je dat alle ringetjes waar de de 'trektouwtjes' aanhangen om je rits te openen/sluiten zijn gewoon helemaal zijn doorgesleten, heb van andere jassen de ringetjes+touwtjes overgezet.

De voering waar de rits van de binnenzak in zit heeft een slijtage gaatje gekregen en het klitteband van mn kraag kleeft niet meer. Daarnaast is het zg Cool black rood aan het uitslaan, mooi is anders, en de 3M reflectie bijna weg.

De jas draag ik zomer, winter (+pekel) 365 dagen per jaar, ik durf met zekerheid te zeggen dat geen enkele jas dan meer dan 8 -10 jaar mee gaat.

De techniek ontwikkelt zich op dit gebied natuurlijk ook, dus op gegeven moment wil je toch weer wat moderners en veiligers hebben.

 

De reviews over RST zijn echt niet slecht moet ik zeggen, feit is wel dat de reviewers er hooguit een jaar mee hebben rondgereden.

De rekensom is te overwegen, Rukka ruim €900,- / 6 jaar = €150 per jaar. De Rukka Armas kost nu zelfs meer dan €1200,- !?!

RST jas €200,- kun je na 2 jaar nieuw kopen ben je goedkoper uit.

 

Dit zelfde heb ik al eens met een Evo broek gehad, was nog geen €100 en bleef 2 jaar waterdicht, daarna duurder gaan kopen (IXS, Revit en Rukka) en allemaal tegenvallend tov de prijs of vanaf dag 1 niet waterdicht (Revit).

Elke 2 jaar nieuw kopen is ook geen hobby van mij. Maar met lekkage plekken op je werk binnen komen haat ik wel het meest.

 

Eigenlijk had ik mn oog al op Dane laten vallen en was van de winter al bij Motoport Wormerveer binnengewandeld en wat lopen passen helaas was de broek die ik wilde niet meer in mijn maat,

de puistige verkoper zonder enige kennis irriteerde me helemaal dus snel weer weggegaan daar.

 

Ik zal er nog maar eens een nachie over slapen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden over Dane, ik rijd ook veel (op de pekeldagen na, dus ongeveer 9 a 10 maanden dagelijks)

 

Mijn Dane zit nu in het vierde jaar, slijtage wordt nu goed zichtbaar, klitteband op de broek laat ook wat sneller los, maar nog steeds waterdicht :)

Ik ging er voor mijzelf al vanuit dat 5 jaar heel mooi zou zijn en dat lijkt hij te gaan halen, hij ziet er ook best nog fris uit. Zekers na een wasbeurt.

(geen felle fluo kleuren erin, dat is sowieso moeilijk volgens mij om netjes te houden)

 

Met de laatste flinke regenbuien nog steeds helemaal droog :)

 

Volgens mij zat ik op een 650 eur voor het geheel (vaak in de aanbieding wanneer er een nieuw model komt)

Netjes voor een jaartje of 5 zeker met intensief gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een Dane Lyngsaa met bijpassende broek. De specs http://www.dane.eu/epages/Motoport.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/031872/SubProducts/031872 geven ook aan dat er PTFE in zit. Dat is dus ook teflon. Er zit tegenwoordig voor bescherming van allerhande invloeden veel verschillende materialen verwerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...