Ga naar inhoud

Correctiefactor Pro-Oiler


bollocks
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er al verschrikkelijk veel over geschreven is, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Dus opnieuw Pro-oiler :)

 

Ik heb mijn Pro-oiler geïnstalleerd en een tijdje rond gereden met CF 10.75 op tabel 19:3.

Omdat er al snel veel olie op mijn achterband zat heb ik hem op twee gezet.

 

Nog wat meer (beter) gelezen en toen realiseerde ik me dat het copiëren van een CF van het forum niet de juiste manier is.

Ik heb nu dus de werkelijk CF bepaald en die is 10.19.

 

Eigenlijk is deze uitkomst tegenstrijdig met wat ik verwachtte.

Ik begrijp als ik het forum lees dat tabel 19 nogal schraal is vergeleken met de setting die meeste gebruiken.

Op mijn achterband zat echter naar mijn idee aardig wat olie (spettertjes op het loopvlak)

.

Mijn CF is nu nog lager wat volgens mij betekent dat er nog meer olie wordt gegeven (hij is eerder bij de 1019 dan bij de 1075)..

 

Begrijp ik dit goed en moet ik toch nog een tabel (of twee) omhoog?

Of is 19 niet zo schraal als ik uit de posts meen op te maken? De meeste spreken over 13 of hooguit 16.

 

P.s. Ik gebruik 10w40 als smeermiddel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat de CF op 10,8 en tabel 19 - 2

Ketting is voldoende vochtig en heb nog ietsje "fling off" op de velg.

Ik smeer met kettingzaag olie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook veel afhangt van de olie en per soort zal er ook nog verschil zitten tussen de merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn PO tijd gebruikte ik kettingzaagolie van Stihl en dat hielp erg goed tegen fling off. Gewone olie beviel mij absoluut niet, welke tabel ik ook gebruikte. Op een gegeven moment moet je ook stoppen met schralere settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...