Ga naar inhoud

2 verschillen de sleutels


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Bij de aankoop van mijn vfr kreeg ik 4 sleutels. 2 voor het contact en 2 voor de rest.

Aangezien ik dit toch echt f... Beu ben wil ik er snel iets aan doen.

Maar heb hier een aantal vaagjes over.

 

Waar kan ik (niet voor de hoofdprijs) nieuwe sloten kopen?

Kan ik ook alleen een nieuwe benzine slot en zadel slot bestellen op dezelfde sleutel als het contact?

laten de sloten zich makkelijk vervangen?

Moet ik verder nog ergens aan denken voor dat ik begin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

euuhh, ik denk dat het nieuw alleen voor de hoofdprijs kan, tenzij je een complete gelijke set op een motorsloop kan vinden.. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 2e hands sites worden wel eens sets aangeboden maar ik weet niet hoe het zit met het HISS.

Kan een sleutel een nieuwe code geleerd krijgen of moet je dan alsnog een blanke sleutel (minimaal 2 denk ik dan) kopen en die laten slijpen en inleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het slot hoeft niet ingeleerd te worden, want de ring om het contactslot is alleen een spoel.

Hoe de procedure bij Honda precies werkt weet ik niet, dit verschilt nog al.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een HISS-model hebt, dan zit in de sleutel een microchip die bij de motormanagement-computer hoort.

De sleutel kan je openen (plaatje loswippen) en de chip overzetten.

Een nieuwe sleutel laten maken en de chip laten inlezen door een Honda-dealer is niet goedkoop, maar het kan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een transponder in de sleutel en in die transponder is een code op geslagen.

Bij op contact zetten komt er uit de ECU een korte 80V wisselspanning en die zorgt er voor dat de code uit de sleutel naar de spoel gezonden wordt en op die manier door de ECU herkent zal worden.

Bij het inleren gebeurt het omgekeerde en zal de ECU een, volstrekt willekeurige, code in de transponder zetten. Daarom moeten bij die procedure ook alle sleutels opnieuw ingeleerd worden.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

De sleutels van de Vtec hebben een chip ingebouwd die je volgens mij niet kunt verwijderen. Je kunt alleen het honda embleem los halen van de sleutel maar voor de rest zit er een printje ingebakken. Bij je Vfr als je hem nieuw koopt zitten de 2 originele sleutels inclusief je sleutelcode plaatje. Met dit plaatje kun je dan altijd bij honda nieuwe sleutels bestellen op maat en met code.

 

Echter de meesten hebben dit plaatje er 2e hands niet meer bij zitten. Dan kun je alleen bij de honda dealer een gewone blanco sleutel kopen met een blanco code en deze laten inlezen en laten inslijpen. De honda dealer heeft alle apperatuur hiervoor en de kosten zijn iets van 30 euro voor de sleutel en dan nog inlezen en slijpen. Denk dat je ergens rond de 60 euro hiervoor totaal kwijt bent.

 

Bij de motor van jou is er dus ooit het contactslot vervangen ivm een defect of iets anders. Lijkt me sterk dat alleen het tankslot en buddy slot vervangen is.

Hier is dus gewoon een nieuw contactslot besteld en de rest is blijven zitten. De hamvraag is nu idd of je hier nog sloten voor kunt bij bestellen. Het tankslot en buddy slot apart kosten niet zo heel veel, echter je hebt ook hier dan weer een soort van code voor nodig die heel misschien op je contactslot staat gegraveerd, echter als dit al zo zou zijn denk ik niet dat je bij honda dezelfde sloten kunt laten na maken.

 

Is er niks mogelijk kun je voor een 2e hand sloten setje gaan, deze zijn meestal ook niet zo goedkoop en ik vraag me af als er eenmaal een code in een sleutel staat of honda hem nog kan omprogrammeren. Anders heb je de ecu van de motor ook nog nodig en word het heel duur.

 

Een andere optie is natuurlijk gewoon het buddy en tankslot uit elkaar te halen, de contact sleutel erin stoppen en de plaatje omleggen en hopen dat je een rond geheel krijgt, of in ieder geval zo goed mogelijk. Vervolgens zou je de eventuele uitstekende pinnetjes gelijk af kunnen vijlen en heb je ook weer werkende sloten. Als je niet wilt afvijlen zul je 2e hands sloten moeten gaan sparen voor de slotplaatjes te sparen. Met deze slotplaatjes kun je jouwn slot weer namaken aan de hand van je contact sleutel. Meestal heeft zo n slot niet meer dan 5 verschillende plaatjes. Heb dit al vele malen gedaan bij sloten van auto s, werkt prima. Hoe dan ook zou ik je contactslot lekker laten zitten en niet uit elkaar gaan halen, moet je de halve motor slopen, maar ze namaken of bijvijlen en dan heb je ook de honda dealer niet nodig.

 

Ik zou de honda dealer even vragen wat er mogelijk is. Nieuwe sloten dmv code van contactslot wat erin gegraveerd staat. Nieuwe sloten dmv opsturen van een sleutel naar honda en dat die ze maken. misschien zijn er wel losse slotplaatjes te bestellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer voor het inleren eens bij verschillende zaken want ik heb al diverse bedragen voorbij zien komen op diverse fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net bij de honda dealer vandaan, moest er nog ff een pin-lockje ophalen. Code is niet over te zetten van sleutel op sleutel, chip kan er niet uit gehaald worden. Alleen een complete slotenset is de oplossing, voor de rest is er niks mogelijk.

 

Wat rikus zegt klopt natuurlijk op zich wel, dat je alleen maar het slot hoeft te wisselen, echter de code zit in de sleutel en kan niet worden hergeprogrammeerd. Dus met een ander contactslot heb je altijd een andere computer nodig.

 

Ze hebben het voor de zekerheid nog even gecontroleerd bij honda.

 

Wat de dealer zij was wat ik ook al zei, kijk of je er iets van kunt maken dmv plaatsjes wisselen als je eraan kunt komen of wat zij vaak doen is gewoon bijvijlen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jouw dealer uit zijn nek lult.

Ik heb trouwens helemaal niet geschreven dat er een slot gewisseld moet worden.

De code is inderdaad niet over te zetten van sleutel op sleutel, alhoewel er bij mij in de buurt een sleutelboer zit die dat wel al kan.

Maar de ECU kan een nieuwe sleutel programmeren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm heb het idd verkeerd gelezen dat jij dat idd gezegd hebt, mijn fout,

 

 

Wat het feit betreft dat mijn dealer uit zijn nek lult, dat zou kunnen, hij heeft er honda nederland voor gebeld, als die dan ook uit hun nek lullen kunnen ze altijd jou nog bellen, jij weet het schijnbaar wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er langs elkaar heen gelezen wordt maar bij een nieuw contactslot hoeft echt geen nieuwe ECU.

De code wordt uitgelezen door de ring eromheen zoals Rikus al schreef en die kan gewoon blijven zitten bij een nieuw slot.

Blijft een feit dat er wel een nieuw sleutel met inleren bij berekend moet worden die dan met je eigen oude sleutel moet worden ingeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en die oude sleutel hoeft niet in het nieuwe slot te steken, enkel dicht bij de HISS ring houden terwijl je met de nieuwe sleutel het nieuwe contactslot op contact zet.

 

HISS inleren kan je zelf met wat bescheiden middelen: http://www.vfrdiscussion.com/forum/index.php/topic/68224-program-extra-hiss-keys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij oudere auto's heb ik dit al vaak omzeilt door gewoon de ring om het contacstlot weg te halen en ergens onder het dashboard te plakken met de oude sleutel er aan vast.

 

Mmm heb het idd verkeerd gelezen dat jij dat idd gezegd hebt, mijn fout,

 

 

Wat het feit betreft dat mijn dealer uit zijn nek lult, dat zou kunnen, hij heeft er honda nederland voor gebeld, als die dan ook uit hun nek lullen kunnen ze altijd jou nog bellen, jij weet het schijnbaar wel.

Laat ze dat maar doen dan.

Als je een nieuwe ECU besteld is hij namelijk ook zonder code.

Na montage is het eerste wat je moet doen de sleutels in leren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...