Ga naar inhoud

Welke helm, integraal of systeem ?


Huib1968
 Delen

Aanbevolen berichten

heb een orgineel kuipruitje erop zitten (neem ik aan) .. en gebruik otoplastieken als oordoppies (betaald door de baas), en gebruik (vooralsnog) geen tanktas ..

 

maar ga wel naar een andere helm opzoek, kan deze in de kliko ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is iedereen ook vrij in gelukkig, zelf geen ervaring met systeem helm, maar als deze aan vervanging toe is zou ik het wel serieus in overweging nemen. Maar dat zeg ik, heb nog nul ervaring hiermee. En dat duurt als het goed is ook nog 3-4 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden ook otoplastieken (ook van de baas) gebruikt maar die voldeden niet, ook voor het werk niet maar dat terzijde. De uitstekels om ze uit je oren te halen zaten tegen de binnenvoering aan van de helm waardoor resonantie vrolijk werd doorgegeven. Andere doppies was initieel de oplossing......... ondertussen heb ik desbetreffende helm (HJC) een juiste bestemming gegeven en de oordoppjes waren hun levensduur van 5 jaar gepasseerd. Ik draag nu icm de Nolan N103, alpine oordoppen op maat zonder uitsteeksel e.d. en ben zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gemiddeld gaan die otoplastieken een jaar of 4 mee, wij vervangen ze om de 2 jaar, omdat ze dan gewoon op zijn ...

 

en houdt die dingen hier altijd in, wil over 40 jaar ofzo ook nog wat horen, en het gehoor is toch iet wat achteruit gegaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben vandaag bij Motorkledingoutlet in Eindhoven geweest, om een beetje te snuffelen.

Voornamelijk gekeken naar een helm en een jas, beetje bij de handschoenen.

 

Ik heb een aantal helmen opgehad, en geprobeerd. Niet mee kunnen proefrijden, omdat ik nog geen motor heb.

Dat het een systeemhelm wordt is nu zeker. Fijner met mijn bril, en lijkt me verder ook handig.

Van HJC en Schuberth gedragen. Bij de C3 had ik mijn bril meteen goed op, bij de HJC ging het moeizaam.

Ik vond de C3 erg lekker zitten. Matzwart mooi kleurtje.

Wat is eigenlijk het verschil met de C3 en de C3 Pro?

 

Qua jas had ik wel een mooie en fijnzittende gezien, de Macna Geo, kleur zwart/rood/wit.

 

Qua handschoenen was het meer graaien in de bakken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n geheel mat-zwarte helm zou ik zelf niet meer zo 1 2 3 snel kopen ...

 

Na een paar jaar niet meer gereden te hebben dacht ik, kom ik pak me Shark helm weer eens van de kast .. De helm plakte als de ziekte, wat je een beetje kan vergelijken qua plakken als er ergens iets van cola of frisdrank op de grond is gevallen, dat gaat ook altijd zo lekker plakken :huh:

 

Trouwens, er zit tegenwoordig ook een motorkleding outlet winkel in Apeldoorn, die zit in het oude Safe Motors pand ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal helmen opgehad, en geprobeerd. Niet mee kunnen proefrijden, omdat ik nog geen motor heb.

Bij enkele filialen van Louis hebben ze een "windtunnel" zodat je de o.a de helm binnen kan "testrijden" :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...