Ga naar inhoud

Welke helm, integraal of systeem ?


Huib1968
 Delen

Aanbevolen berichten

Het SRC is mooi wegegewerkt in de kraag. Bluetooth naar telefoon of GPS werkt perfect.

FM radio ontvangst is mwah.... Het werkt maar daar is alles mee gezegd.

RDS functie werkt niet echt. Dit is bij de Pro opgelost door een grotere antenne in de helmschaal te stoppen (ipv in de kraag bij de gewone C3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Shark RSR2 Carbon, die zijn niet zo gek duur maar super licht en stil.

Ook bij temperaturen van 40C tijdens het rijden is het niet onaangenaam.

Ik ben net terug uit Oostenrijk, in 1 ruk 860km (zowel heen als terug.

Heen hadden we 35~40C de hele weg en terug 200km regen en verder 19 graden.

Die helm heeft me nergens in de steek gelaten, kan die enkel aanbevelen.

Je kan er ook BT in laten bouwen.

 

Een systeemhelm is veel zwaarder, op lange ritten krijg je dan last van je nek.

Ik heb er een liggen, maar die draag ik nooit, veel helmen gehad maar deze Shark is gewoon de max, wil niets anders meer.

 

En als je een beetje rondkijkt heb je ze voor 300 euro of minder, de mijne had ik aan 200 euro omdat het einde reeks was.

 

Ohja, ik draag ook en bril en mijn vrouw een zonnebril, geen enkel probleem.

aangepast door Bassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een systeemhelm is veel zwaarder, op lange ritten krijg je dan last van je nek.

Hm, dan doe ik toch iets verkeerd.

Ik ben al zes keer met mijn systeemhelm op in een dag naar LeCamping Moto gereden en weer terug ook en nog nooit last van mijn nek gehad.

Zijn toch ritjes van 1175 km.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een systeemhelm is inderdaad zwaarder en dat zou je kunnen voelen. Echter de nieuwere systeemhelmen zijn beduidend lichter en komen volgens mij aardig in de buurt van integraal. Heb een een paar jaar een shubert c2 gedragen en als je daarna de c3 opzet ervaar je een wereld van verschil in gewicht. Ook de bediening van de kinbak is een stuk gebruiksvriendelijker, maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuberth C3, maat M, inclusief Cardo Q2 (microfoonboom, luidsprekers, basisunit en module): nog geen 1640 gram. Ik herinner mij dat de helm zonder BT net boven de 1400 gram kwam.

Er zijn volgens mij heel wat integraalhelmen, die zwaarder zijn.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn broer zijn nieuwe C3 Pro helmmaat medium incusief SRC kraag en pinlock 1719 gram mijn C3 helmmaat large incl SRC kraag 100 gram meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Termaat heeft veel keuze, maar je moet zelf wel goed verstand van zaken hebben. Ik heb daar een paar jaar geleden een X-lite X702 gekocht "Ja, dat is precies jouw maat" en deze ging na korte tijd onder het rijden op mijn hoofd kantelen. Niet zo leuk als je op de snelweg rijdt!

Was een helm van 379 euri en de enige reactie die ik van de verkoper kreeg was "Ik begrijp er niets van". Meer deden ze er ook niet mee. Ik heb dus een dure reservehelm liggen.

Ik ben er vaker geweest en als je wat meer (kritische) vragen hebt, verliezen de verkopers snel de aandacht. Als je je huiswerk hebt gedaan kun je hier goed slagen, verwacht echter niet teveel service, het zijn echt "dozenschuivers", dus verkopen, verkopen en niet teveel vragen stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, da's wel alles over 1 kam scheren hoor. Ik heb zelf alleen maar goede ervaring met Termaat.

Natuurlijk willen ze verkopen, welke winkel niet - maar als je op een doordeweekse dag gaat hebben ze alle tijd voor je.

:10: Heb je je ook afgevraagd of je vragen niet te kritisch waren?

Ik maak je er niet voor uit, maar als ik een betweter als klant heb, denk ik ook 'toedeloe bekijk het maar' ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er meerdere keren geweest en heb me destijds open opgesteld aangezien ik beginnend rijder was. Daarom had ik de nodige vragen (zeker niet pietluttig). Als ik dan voor een hoop geld een compleet duur pak + laarzen + handschoenen + helm koop en na korte tijd blijkt dat de helm niet goed past, dan verwacht ik dat ze hier netjes mee omgaan. Ik kreeg echter slechts een schouderophalen als reactie.

Naderhand ben ik er zelf nog een paar keer geweest en dan niet alleen voor mijzelf maar ook met maten om te kijken voor diverse zaken. Wederom de zelfde manier van verkopen. Als je wat veel vragen hebt, is de interesse snel over bij de (jonge) verkopers.

Ik zeg dit niet als dit een eenmalige ervaring is, aangezien Nijmegen voor mij redelijk dichtbij is, kom ik er toch van tijd tot tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalsbeek in Zwolle heeft ook heeeeeeeeeeel veel keuze.

 

 

Had daar ooit (na lang gedragen te hebben in de winkel) een HJC (S-max geloof ik) gekocht. Na een uurtje rijden (richting aflsluitdijk) had ik verschrikkelijk last van tocht langs mijn ogen; die droogde uit en deden erg pijn, beetje koppijn erbij en je denkt "oh shit".

Sjaal anders, niks hielp (standaard vorm ruitje op mijn VFR750) Kalsbeek gebeld (het was inmiddels vlak voor sluitingstijd); geen probleem. Rij naar huis, kom dan naar ons toe als wij weer open zijn. Geen geld terug (vind ik wel ok), kon een andere helm uitzoeken.

 

 

Kijk altijd wel ff naar de productie datum; per merk verschillend waar aangegeven, bij Aria bijv op de kinriem. De Arai Doohan die ik toen kocht was 3 jaar "oud", 4 jaar later lagen er nog steeds Doohan's in de winkel, inmiddels 7 jaar "oud". Nu zal eea niet snel slijten als ze droog opgeborgen zijn maar toch.

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

" De Arai Doohan die ik toen kocht was 3 jaar "oud", 4 jaar later lagen er nog steeds Doohan's in de winkel, inmiddels 7 jaar "oud"."

 

:wall:

 

 

Kan daar heel erg kwaad om worden; bedrijven die 4 jaar of oudere helmen verkopen.

Na productie verouderd de helmschaal door zuurstof en zonlicht.

Als motorbedrijf verkoop je veiligheid; bescherming van het hoofd/hersenen van je klant !!

 

Modezaken verkopen toch ook géén kleding welke 2 jaar oud is.

Waarom verkopen motorzaken dan wel helmen die overjarig zijn en daardoor minder veilig ?

 

Oplossing voor die oude helmen; schenk ze aan een goed doel (bijv. gehandicapten tocht) of sloop ze en bewaar de voering en vizier als sparepart

 

Van 'afschrijving' hebben veel motorzaken nog nooit gehoord....

Blijkbaar snappen we in de motorbranche nog steeds niet dat de eisen bij motorkleding (inclusief helmen) HOGER liggen dan bij gewone kleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...