Ga naar inhoud

Motor slaat af als ie warm is....


Beraniden
 Delen

Aanbevolen berichten

Kijk eerst even naar de kleur van de bougies, en niet zomaar een andere warmte graad gebruiken.

Een bougie die te koel blijft gaat vervuilen met als gevolg slecht lopen en misschien wel afslaan.......

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt beter de bougies met een hogere warmtegraad nemen de 9 dus, deze heeft een betere warmte afvoer waardoor de bougie (relatief) koeler blijft.

En dus ook sneller zal vervuilen. Bougies moeten heet zijn, zo branden ze zichzelf schoon en behoudt je een sterke vonk zonder weglekken van energie. Als een groot aantal RC36-1s nou problemen had met te hete bougies zou je natuurlijk de koudere kunnen nemen die ook in de nagenoeg gelijke RC36-2 gebruikt wordt. Maar dat is volgens mij niet het geval en dus zou ik het bij de originele warmtegraad houden. aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ik in principe ook van plan , de originele CR8EH-9 er weer in zetten want daar deed ie het super op :)

heb de oude nogmaals goed bekeken en die zijn werkelijk aan hun eind !! dus vervangen die boel............ alleen kom ik er nog even niet aan toe ,

want ben met wat huishoudelijke dingen bezig en heeft mijn zoon gister een vriend verloren tijdens een speedboot ongeval , even wat quality time met de jongen spenderen !!!

zit in m`n 2e week van vakantie dus erg veel druk zit er niet op. ik hou jullie op de hoogte ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei das heftig Bert.

Familie gaat in zo'n geval absoluut voor. De Viffer komt wel weer, je weet (waarschijnlijk) wel waar het aan ligt.

 

Sterkte de komende tijd ook voor je zoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even een update..... bougies gemonteerd , starten en laten lopen tot de ventilator aansloeg !

conclusie probleem opgelost :yahoo: dus het waren de bougies , komt morgen nog een nw luchtfilter in , m.a.w de viffer kan weer een tijdje mee !

nu maar even goed onthouden wanneer de boel vervangen is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das mooi Bert.

Ik heb een Excel bestandje waarin ik bijhoud wat ik gedaan heb en bij welke Km stand, althans dat probeer ik want ik merkte laatst dat ik al eens iets vergeten was :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dan ook eventueel met 2 kleuren werken, 1 kleur voor wanneer het onderhoud is uitgevoerd en de andere voor wanneer de volgende weer aan de beurt is voor de periodieke dingen zoals olie, kleppen e.d.

Hierbij ook mijn versie als voorbeeld (wel even een aantal dingen weggelaten maar wel mijn kilometerstanden) die eventueel ook gewoon leeg te maken is en te gebruiken met eigen gegevens ;)

 

Onderhoud VFR voorbeeld.xlsx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoals het er nu naar uit ziet is alles weer ok,morgen filter er nieuw in dus daar wordt ie alleen maar beter van!

@Epi, tis erg warm, maarja hij zal er morgen toch ff aan moeten geloven wil ik overal een beetje zekers van zijn, daarna blussen we de boel wel met een ijskoude pint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...