Ga naar inhoud

Garmin Zumo 550


 Delen

Aanbevolen berichten

help een N00B de zomer door.

 

Ik heb sinds zaterdag een Zumo 550 maar kom er niet uit. navigeren gaat goed etc maar ik zit met volgende.
op de VFR zit een houder daar zit de Zumo in. in deze houder zit een aansluiting voor een headset die is verbonden met de speakers in mijn helm. ik heb geluid met MP3 en navigatie.

ik heb bluetooth aanstaan en deze is gekoppeld met mij iPhone dat gaat ook goed, ik kan bladeren in mijn adres boek etc. als ik ga bellen stopt de muziek en navigatie en zie ik mijn telefoon bellen.

ik hoor echter niks. de andere kant kan mij niet horen maar dat komt omdat ik nog Mic heb aangesloten. Kan ik gewoon een mic aansluiten op de houder (zit een aansluiting op)

of moet ik een bluetooth headset met Mic kopen, en zo ja kan ik deze dan koppelen aan de Zumo ? als dat is gedaan kan ik dan de zumo ook aan de telefoon koppelen met bluetooth ? (kan anders niet bellen)

als laatste vrag welek headset kan ik het beste gebruiken (wil wel stereo)

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen zijn dat het niet helemaal werkt omdat er geen mic is aangesloten maar je kan er ook een BT headset op aansluiten en dan alles via BT te laten gaan.
Ik heb zelf een Nolan met N-com maar als je even zoekt kan je hier ook genoeg vinden over Cardo e.d.

Bellen werkt wel maar ik doe het nooit, soms heb ik 'm gekoppeld voor noodgevallen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad waarom zou je willen bellen tijdens het rijden Even stoppen is makkelijker Een blauwetand setje is wel erg aan de prijs heb zelf ook gekeken maar ik houd het wel bij een draadje en voor wat de storing betreft kan het zijn dat je de mic er niet aan hebt

 

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 550 met een bluetooth headset van Cardo Scala. De scala heeft 2 luidsprekertjes en een microfoon. Ik koppel eigenlijk nooit mijn gsm (gewoon een oude nokia) nooit aan mijn Zumo omdat ik lekker ongestoord wil motorrijden. Ik heb het wel getest en het werkt prima.

Een cardo scala rider Q1 kost momenteel 139 euro. Stereo geluid via bluetooth en handsfree bellen. Er zit ook een ingebouwde fm radio in.

Ik denk dat je dus echt een bluetooth headset nodig hebt om je Iphone werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reactie daar kan ik mee verder. Nog wel een vraagje, kun je ook iets aansluiten (Bluetooth) zodat je met je passagier kunt praten en allerijl naar de muziek op de zumo kan luisteren ?

Ga ik alvast zoeken naar de genoemde headsets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zou dat inderdaad moeten kunnen ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan allemaal met de cardo scala rider Q1 teamset. Kost rond 250 euro. Ik heb zelf een wat oudere Scala Rider en vind de kwaliteit van het MP3 geluid niet echt geweldig.

Wil je echt top of the bill dan kun je een set van Autocom aanschaffen. Praat je wel direct over andere prijzen en het is een systeem wat met bedrading werkt.

Je kunt veel info vinden op http://www.gps.nl/motor_intercom.html De teamset vind je in onder bluetooth intercom in het rechtse kader op de site.

aangepast door Motorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Of gebruik een T-COM Bluetooth headset (zoek even met Google) van € 119,-. Zelf mee testgereden en geluid blijft ook op hogere snelheden goed.

 

Vorig jaar de Cardo Scala Rider Q2 van jidema overgenomen waar ik zeer content mee ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...