Ga naar inhoud

hoeveelheid koelvloeistof bij rc36 2 [vfr750f bj 94]


basman180
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste medeVfr-ridders,

 

Vandaag actie ondernomen om koelvloeistof te vervangen van mijn vfr750f bj94,

 

Nu heb ik volgens het wphb gehandeld...op 1 ding na...

2 m6 schroeven die thv de voorste cilinders zitten heb ik niet losgehad om de oude vloeistof af te tappen.

Had hier weinig trek in, omdat het spul al sinds de fabriek vast zit in het blok en niets wilde doldraaien enof afbreken.

Bij de waterpomp is de grote slang eraf gegaan incl de aftapbout die daar vlakbij zit.

Ook het reservoir is losgehaald alsmede de dop van de radiateur.

 

Uiteindelijk is alles weer gevuld zoals omschreven stond in het wphb incl ontluchtmethode.

Maar ik heb er in totaal maar 1,8L koelvloeistof bij hoeven gooien terwijl ik 2,3L in zou moeten bij een compleet leeg systeem.

 

Weet iemand of er nog veel vloeistof uit de 2 m6 bouten komt tijdens het aftappen? [ +/- 0,5L bijvoorbeeld? ]

 

groeten basman

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best eens kunnen kloppen. Om die reden vang ik altijd de oude vloeistof uit een motor op om te kijken wat ik er uit haal.

Die boutjes heb ik ook nog nooit los gehad, ik offer een half litertje verse vloeistof om te spoelen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowiezo houd ik mijn vloeistof de komende tijd in de gaten, ontluchtingprocedure heb ik wel aangehouden.

We komen er hopelijk niet meer op terug. thanx voor je antwoord.

 

groeten basman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er komt nog koelvloeistof eruit als je die 2. M6 bouten vooruit eraf draait,ik heb ze wel losgehaald en terug erop. Zetten geen probleem,ik heb het gedaan,staat niet voor niks in werkplaats handboek,de bijbel voor de vfr.en het lekt nu ook niet,alles. Goed ontlucht,stuk gereden,gecontoleerd erna en tot juiste niveau bijgevuld,dat kan verklaren waarom je minder bij vulde zoals stond vermeld,er kwam vooraan wel nog wat uitgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...