Ga naar inhoud

trillen bij hoog toeren


Sniper
 Delen

Aanbevolen berichten

ff een vraagje waar ik niet veel over kan vinden. Als eerste, ik ben bezig met een afspraak met Johan te maken ;-)

 

als ik de VFR flink laat doortrekken maar ook als ik stil sta en flink gas geef trilt de hele motor.

het lijkt wel een trilplaat. het begind bij ongeveer 8000 toeren tot 12000.

 

Zou dit kunnen komen omdat de SV niet zijn afgesteld ?

 

voor de rest loopt de VFR perfect, ik kan me alleen niet herinneren dat mijn oude VFR dit ook deed (VFR750 uit eind jaren 90)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na afstellen van de SV's is mijn motor wel "smoother" gaan lopen; maar om nou te zeggen dat ie voor die tijd trilde....neuh....

Maarja, bij mij stonden de SV's ook niet heel erg slecht.

 

Ken je de onderhoudshistorie van de VFR ?

Ik denk eerder dat ie gewoon aan onderhoud toe is (incl. SV's syncen). Daarna maar eens kijken of het trillen er nog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vfr is onderhouden maar niet door een goede garage ben ik bang.(universele motor dealer dus geen Honda garage)

Ik twijfel of de kleppen ooit gecontroleerd zijn. Wel is er tijdig nieuwe olie en filter ingegaan en zij de remmen etc vervangen net als ketting en tandwielen maar dat is redelijk standaard onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Jappe eens. Een merkdealer is niet per definitie beter.

 

Als Johan de gele onderhanden heeft gehad dan denk ik dat het trillen over is. Tot die tijd ....lekker rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

op naar Johan dus....morgen ff afspraak maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat altijd in dezelfde versnelling? Of altijd bij een bepaalde snelheid?

 

Kan goed aan de banden liggen.

 

BTW, die van mij geeft bij hoge toeren ook veel trillingen door hoor, maar of het hetzelfde is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik tank hier altijd dat v-power benzine van de shell, wat me daarbij opvalt dat de motor daarvan altijd mooier en rustiger loopt, beter/rustiger als dat ik b.v. benzine van de tango of een andere no-name benzine pomp er in gooi ..

 

zou zeggen, probeer het eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op diverse fora geleerd dat V-blokken juist lager octaan gehaltes nodig hebben om beter te lopen.

Kan mis zitten, maar velen zeggen dat 95ron beter loopt dan 98ron bij een VFR.

 

En ik tank vanalles van Oeral tot Texaco, nooit enig verschil gemerkt.

 

Het is dat Shell hier de goedkoopste is, dus gooi ik er Shell 95 in, maar verder gooi ik er eender welk merk in, merk niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van die octaan gehaltes heb ik geen verstand van :)

 

het enige wat me opviel en valt .. is dat de boel netter rond loopt :)

 

oké, die peut is wel wat duurder, maar ach .. een hobby mag geld kosten .. toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er ook lampolie van de blokker ingooien, dat is Parafine/Kerosine en maakt de boel lekker schoon.

Sommigen kopen schoonmaak producten tegen 20 euro voor 200ml, waar de lampolie 1,50 per liter is :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik tank esso euro 95 dus geen rommel benzine denk ik.

Het maakt niet uit bij welke snelheid, zelfs als de motor op de standaard staat en ik geef flink gas trilt ie vanaf 8000 toeren ongeveer.

 

Voorband is overigens paar maanden oud en achter is gister vervangen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doet lampenolie met een katalysator?

 

TS loopt de motor wel op 4 cilinders. Klinkt misschien raar maar dat hoef je niet perse door te hebben maar geeft wel trillingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

 

Ik zat er net aan te denken, dat mijn VFR ook wel wat meer trilde, toen 1 cilinder niet meedeed. (sproeier lag los in het vlotterbakje) :unsure:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...